Gå til innhold
  • Bli medlem

Norseman gruppebygging


Nils Mathisrud

Anbefalte innlegg

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ooooojjjjjj!

 

Hvor mye for dekalarket? Hvor mye, mann!!?? Trenger noen eksemplarer i Bodø! Hviken skalaer? 1/72 og 1/48? Ser da bra ut, også! Flott arbeide osv! :praise:

 

bengt, som går glipp av mye.

 

Hei Bengt !

 

Skalaen er i 1/72. Prisen er ikke fastsatt ennå, men vil ligge nær prisen på tilsvarende størrelse fra Vingtor.

De er til trykking og vi håper å ha dem klar i løpet av November.

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

127 innlegg, men ennå ingen resultater fra gruppebyggingen ...

 

Det er fordi du har tyvstartet, Ragnar! Nils sa at ingen fikk lov til å begynne før etter SMW, for han hadde ikke tid før etter det. Så du må nok ta Norsemannen din fra hverandre igjen  ;D

 

Arild

 

PS Ellers er vi vel godt vant med at flyfolket prater mer enn de bygger uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa du? Er ikke du også flyfolk, eller er du bare panzerskalle likevel?

 

He-he, du lurer meg ikke utpå så lett. Men jeg regner med at du også har notert deg for at referanseseksjonen om fly er langt fyldigere enn referanseseksjonen for panser.  :shifty:

 

Var det ikke noen som paastod at Norge hadde verdens beste foppallspiller uten ball?

 

Øyvind Leonardsen. Best uten ball. Jeg er ikke sikker på at det er det beste skussmålet en fotballspiller kan få, men i Norge er det tydeligvis en hedersbetegnelse. Og så var (er?) han jo så forferdelig god til å løpe.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte jo bare prøve panzerskallefinta. Den sitter i ryggmargen.

 

Men også i dag har du rett. Det er mange pratmakere her som vet så mye at de aldri får bygget noe, for da vet de at det de bygger ikke blir heeelt riktig. Alt dette preiket er forsåvidt ytterst inspirerende å følge med på.

Panser-referansene må jeg innrømme at jeg sjelden besøker.

 

Dere må forresten slutte å skrive "foppall". Det ser jævla teit ut.

 

Trgr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må forresten slutte å skrive "foppall". Det ser jævla teit ut.

 

Foppall er jo jævla teit også da.

 

Forøvrig handler denne tråden om Norseman, og jeg må derfor be dere om å skrive om foppall og andre teite aktiviteter i en dertil egnet tråd. Ellers fjerner jeg hele tråden, med dertil relevant info !!  >:( >:(

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til temaet.

 

Flott, Olve.  :)

 

Når skal vi begynne å bygge dette skrangleverket av et fly

 

Alle og enhver kan selvsagt begynne når han vil. Men for min egen del har jeg fem modeller som skal gjøres ferdig fram til SMW, så jeg kommer ikke til å begynne føre jeg er hjemme igjen fra England, ca. 20/11.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omsider fått printet ut noen dekaler på laserprinter. Dette er for følgende av Luftforsvarets maskiner (og til følgende personer):

 

R-AU - 1/48 - til Kjetil

R-AR - 1/48 - til Einar S.

R-AH - 1/72 - til Einar S.

470514 - 1/72 - til Einar S.

OY-ABN - 1/72 - til Olve (du hadde bestilt OY-ACA, men jeg glemte det og lagde -ABN i stedet :pinch:, og den er jo stiligere ;))

 

I tillegg har jeg også følgende dekaler, hvis noen flere vil slenge seg med på gruppebygginga:

R-AU - Mk.IV - 1/72

R-AR - Mk.IV - 1/72

N-21 - Mk.VI - 1/72

R-AE - Mk.VI - 1/72

R-AC - Mk.VI - 1/72

 

Alle disse inkluderer kun sorte bokstaver og tall, og rød merking rundt dørene for de som har det. Rundeller må tas annenstedsfra. For OY-ABN er all rød merking inkludert. Men merk at dette er hjemmelagde dekaler og derfor må tas for det det er.

 

For ordens skyld, her er oppdatert deltakerliste. De som ikke har bestemt seg for hva de skal bygge, kan slåss om det som er ledig, eller velge noe fra det kommende sivil-arket.

 

NavnSkalaForbilde

Per Einar1/72?

Mats1/72Flygvapnet Mk.VI

Kyrre1/72United Nations Mk.IV

Ruben1/72? – på hjul eller ski

Vidar1/72Widerøe Mk.IV – grønn m/hvit dekor

Vidar1/48?

Nils1/72Widerøe Mk.VI på flottører - sølv m/grønn dekor

Ragnar1/72?

Olve1/72Grønlandsdepartementet Mk.VI – OY-ACA

Einar S.1/48Luftforsvaret Mk.IV – R-AR

Einar S.1/72Luftforsvaret Mk.VI – R-AH eller 470514

Kjetil1/48Luftforsvaret Mk.IV - R-AU

Kristian1/72Fjellfly Mk.IV - LN-BDR eller -DBP

 

Nils

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dekalene med posten i dag. Alt vel. Takk skal du ha, Nils!  ;D

 

Da er jeg nesten klar til å gå i gang med å bygge for å prøve å bli ferdig til LU i mars. Mangler bare tegninger, men det dukker kanskje opp noe i forbindelse med gruppebygginga?

 

( Jeg skal bare bygge ferdig en Fokker CVE og en CVD først, som jeg har holdt på med i forbindelse med del 2 av artikkelen i Limtuben. Der blir det tegninger av Fokker CV, forresten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.