Gå til innhold
  • Bli medlem

Nils Mathisrud

Andre verv
  • Innholdsteller

    8 858
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    56

Nils Mathisrud vant dagen sist Mai 10

Nils Mathisrud hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

148 Eksellent

Om Nils Mathisrud

  • Bursdag 06. nov. 1960

Personal Information

  • Kjønn
    Undisclosed
  • URL
    http://vingtor.net

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. According to Einar, the main photo is still in Luftwaffe splinter camo, so it must be before any repainting. The inset photo shows the panel after the aircraft is scrapped. It is reasonable to believe that it was not repainted after that.....
  2. A comparison of the engine panel before and after repainting. The inset photo is taken after the aircraft has been scrapped. It is interesting to see how carefully both text and beer mug has been recreated after repainting the aircraft. It seems to me that it is almost identical....
  3. A problem with this theory is that the standard camouflage pattern does not have this demarcation line as standard....
  4. Looking at the wing leading edge, the wing seems lighter in the underside then the upper side. Furthermore, the undersides of the engines does not seem to be black to me. Was the aircraft actually flown operative in Norwegian service? All references that I have come across says that it was only used for ground service. This makes any camouflage superflous - especially using time and resources on it. White propeller blades would be logical though, as it makes the hazardous rotating propellers easyer too see when parked, or possibly taxying on the ground.
  5. Da skal jeg begynne å lete opp dekaler. Jeg mener jeg har lagt tilside noen - jeg husker bare ikke hvor.....
  6. Seems to me to an awful lot ow work. What would the purpose be?
  7. Om du skulle gjøre dette, så skal jeg nok finne et ekstra sett med Vingtor-dekaler for Safir. Jeg har lurt noe unna for "en god sak". Nils
  8. The term "used" might be a bit misleading, as there is no indication that it was actually flown in Norwegian colours, except from a ferry flight from Bardufoss to Gardermoen - still in original colours. The lower sides were definitely not black, more likely the same colour as the upper sides. It is hard to guess a colour from a b/w photo, unless you have something to compare to (some people claim to have this devine skill though - bless them). In all the photos that I have of this aircraft, the surface colour greytone is more or less identical to the red in the insignia - as shown
  9. 329 som står på Flysamlinga - Gardermoen. Også denne har kråkeantenna. Om denne har hatt et sivilt liv før den ble pensjonist, vet jeg ikke.
  10. Standard og praksis er to forskjellige ting. Jeg mener roundellene på Safir var hhv. 1000 og 600 mm i tidlig skjema. Safir er ikke eneste flytype som bryter med 900/600-regelen.
  11. Jeg stusset også over det. Mener også at det skal være et rundt "vindu" på ryggen, rett bak cockpit. Det kan lett illuderes med en sort (eller nesten sort) dekalbit.
  12. Det er ikke uvanlig at jeg bruker to byggesett, men ender opp med én modell. Tar det beste fra hvert byggesett.
  13. Jeg har ønske for å lage dette, Einar. Av en eller annen grunn så viser helikopterdekaler seg å være populære.
  14. Det burde ikke være nødvendig å måte male hvitt der roundellene skal sitte. Dette bør dekalprodusenten ta høyde for. Når jeg sender dekaler til trykking legger jeg inn et lag "white backing" under lyse dekaler. Dette er standard praksis for mange produsenter.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.