Jump to content

Nils Mathisrud

Andre verv
  • Posts

    8,905
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    62

Nils Mathisrud last won the day on July 6

Nils Mathisrud had the most liked content!

Reputation

161 Eksellent

About Nils Mathisrud

  • Rank
    Apprentice
    Apprentice
  • Birthday 06/11/1960

Personal Information

  • Kjønn
    Undisclosed
  • URL
    http://vingtor.net

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. August-møtet. Listen viser 9 modeller, men kun 8 har fått poeng. Siden de ikke står på linje, så er det vanskelig å koble poengsum til modell.
  2. I august startet møtevirksomheten opp igjen. Jeg var ikke tilstede i august, og har fått en noe kryptisk resultatliste som jeg ikke klarer å tolke riktig. Månedens modell og kandidat til årets modell: August: Tiran 5, Kåre Paulsen September: Messerschmitt Me 109G-2, Tormod Sørvang
  3. Her er resultatlista fra septembermøtet. Jeg har også mottat resultatlista fra august. Den vet jeg ikke hvordan jeg skal tolke. Det er 9 påmeldte modeller, men bare 8 som har fått poeng. Så hvilken modell som har hvilken poengsum er jeg ikke sikker på.
  4. Jeg har funnet følgende notat: "Canopy fra ... Cornell ... har en blåfarge som er litt lysere enn FS 25102, dvs. svært nær Funkisblå."
  5. Bengalac fargekart finnes bl.a. på Teknisk Museum - og sikkert mange andre steder. Jeg gjorde en fargestudie en gang, ved å sammenligne fargekartene med FS og Pantone fargechips. Men for å finne dette så må jeg lete litt....
  6. Luftforsvaret brukte i stor grad maling fra Bengalac. De hadde ikke mange blåfarger i fargekartet. Funkisblå er en ikke usannsynlig kandidat.
  7. Kode til porten? Hvis alle trenger en kode for å slippe inn, så er det vel greiest at vi får den på forhånd...?
  8. Blir det møte på Kjeller tirsdag 14. september? Nils
  9. Det ville vært fint å vite om møtet på forhånd, ja..... Får se hva jeg får til fremover. I korona-tiden har jeg fått et helt annet fast program på tirsdager..... Nils
  10. All den kunnskapen som du har opparbeidet, Einar, må jo samles et sted. Kanskje et kompendium, eller hva med en oppdatert utgave av Olves hefte? Jeg kom plutselig på at jeg har dette heftet i bokhylla. Skal prøve å få tatt en titt på det i helga. https://www.1001hobbies.co.uk/squadron-signal/31433-squadron-signal-sqs1606-book-h-13-sioux-helicopters.html
  11. Det står jo en ikke-restaurert maskin på Flysamlinga. Så iallefall fargene burde det kunne gå an å finne ut av.
  12. Litt feil benevninger i regnestykket ditt, Einar? En rotor på 14-15 mm (i 1/72 skala) vil ikke gi rare løftekraften. Den vil vel fint få plass inne i cockpit-glassklokka.... Og forskjellen mellom 14,7 og 15,7 mm blir med min skolematte 1 mm, ikke 10 mm.
  13. Not so strange, if that is the case. As they flew from Bardufoss to Gardermoen, they would of course have been in flyable condition. However, there is no indication that The Green Man actually flew in RNAF markings. Several sources say that it was used for ground service only.
×
×
  • Create New...

Important Information

By visiting and/or register an account our forum you agree to our terms and privacy policy. Terms of Use.