Gå til innhold
  • Bli medlem

Nils Mathisrud

IPMS Medlem
  • Innlegg

    9 276
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    147

Nils Mathisrud vant dagen sist 31. mars

Nils Mathisrud hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

309 Eksellent

Om Nils Mathisrud

  • Rang
    Stormester
    Stormester
  • Bursdag 06. nov. 1960

Personal Information

  • Kjønn
    Undisclosed
  • URL
    http://vingtor.net

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg skjønner ikke hvor du vil her med positive og negative vinklinger, og hva det har med saken å gjøre... I min verden er verken nerd eller nagleteller noe negativt. Mitt poeng var imidlertid at majoriteten av modellbyggere, og IPMS-medlemmer, ikke er nagletellere (for å holde oss til det begrepet). Langt de fleste har modellbyggingen og det håndverksmessige i fokus, og er ikke like opptatt av korrekthet som visse andre.
  2. IPMS er vel først og fremst en forening for plastsløydutøvere. Det at en en liten minoritet modellbyggere kan karakteriseres som "nagletellere" bør nok tilgodeses andre miljøer utenfor IPMS...
  3. En faktor som selvsagt spiller inn er i hvilken grad tegningene er korrekte...
  4. Heter det ikke "et kurosium" - mens "kurosia er flertallsform...?
  5. De siste Dakotaene opererte EK-tjenesten, fram til Jet Falcon overtok. Ikke akkurat sivil oppgave...
  6. Ikke helt. Endring til nytt kodesystem skulle gjelde fra september 1972. Men Dakota fløy med gamle skvadronskoder fram til de ble solgt i 1974. De ble brukt operativt et stykke ut i 1973.
  7. Du har lagt mye arbeid i disse missilene, Einar. Det er svært respaktabelt hvordan du har taklet utfordringen. Som sterkt involvert i monterutstillingen, og som eneste "sertifiserte monterdykker", vil det dog være ønskelig med en P-3B med skvadronsmerking fra før 1972. Jeg håper dette kan gjennomføres med din modell.
  8. Jeg merker meg denne linjen. Her står det at flyet ble brukt som kommunikasjonsfly, ikke ambulansefly - som er noe helt annet. Men dette stemmer jo med andre opplysninger om at flyet havarerte på Hattfjelldal. Dog synes jeg det blir feil at langt bedre dokumenterte eks-tyske fly i Luftforsvarets tjeneste ekskuderes fra monteret mens mer "tvilsomme" fly skal inn, basert på gjetting. Men dette får stå for andres regning...
  9. Hvor fant du disse opplysningene? Hvis det er feil i boka, så vil jeg ta med korrigering i kommende bøker.
  10. Vel, boken er ikke en masteroppgave, og har derfor ikke samme krav til kildehenvisning. Det er nok fra en av referansene som er listet opp bakerst i boka. Men hvilken, kan jeg ikke si her og nå. Jeg skulle tippe noe fra NFF. Etter at boka ble ferdig har jeg ryddet vekk referansene for å gjøre plass til nye referanser for nye bøker.
  11. For den som eventuelt vil bygge C-119 men mangler dekaler, så har jeg lurt unna et ark. Men man må vise at man faktisk vil bygge modellen. Dekalarket vil ikke gå til noen som bare vil legge det i skuffen. For Jet Falcon kan jeg også hjelpe med dekaler til 041 og 053 i siste konfigurasjon og fargeskjema.
  12. Dekaler til Orion - både tidlige og sene - står høyt på lista mi. Men det er mye stensiler på Orion, og jeg har foreløpig ikke nok dokumentasjon. Ting er "på gang", men jeg vet ikke hvor lang tid det vil ta.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.