Mats Averkvist Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 Ok, da har jeg funnet frem Norseman-settet. Det lå øverst i den øverste esken... Skal bare ta en tur til Hobbybutikken så er jeg beredt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Jeg vil bygge R-AR i skala 1:48 og R-AH (eller den med norske rundeller over amerikanske) i skala 1:72. En sivil Norseman på flottører i Widerøefarger kunne jeg også tenkt meg å bygge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Du får ta turen nedover til utstillingen til Nils da hvet du Einar S,så kan du bygge litt sammen med oss du også! Min blir en Mk.IV med flottører i Widerøefarger,tilknyttet Skattøra. Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Det hadde sikkert vært hyggelig, men det er en smule langt å dra, 60-70 mil....... Dere er heldige som har et slikt sted som Haugenstua å samles på og bygge sammen. Vi ute i bushen er nok litt misunnelige som stort sett må nøye oss med internettet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Når omtrent blir det oppstart av Norsemangruppebyggingsprosjektetet? (Det er kanskje enklere å kalle det Norsemania?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 24, 2006 Author Share Posted September 24, 2006 Forslaget, øverst i denne tråden, var å ha oppstart oppstart etter at Scale ModelWorld er avviklet, dvs. rundt 20. november. Jeg for min del, har 6 modeller som skal bli ferdig til da, så jeg får ikke begynt før. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Det passer egentlig bra. Jeg baler for tida med et par fokkermodeller og del to av en ditto artikkel til Limtuben, og dessuten venter jeg på en sending fra Hannants. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 24, 2006 Author Share Posted September 24, 2006 I mellomtiden gjøres det klar for dekaler ..... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 26, 2006 Author Share Posted September 26, 2006 Her følger oppdatert deltakerliste. Den er uforandret når det gjelder personer, men enkelte begynner å bestemme seg for hvilket forbilde de vil bygge. NavnSkalaForbilde Per Einar1/72? Mats1/72Flygvapnet Kyrre1/72FN Ruben1/72? – på hjul eller ski Vidar1/72Widerøe Mk.IV – grønn m/hvit dekor Vidar1/48? Nils1/72Widerøe Mk.VI på flottører - sølv m/grønn dekor Ragnar1/72? Olve?? Einar S.1/48Luftforsvaret Mk.IV – R-AR Einar S.1/72Luftforsvaret Mk.VI – R-AH eller 470514 Kjetil1/48Luftforsvaret Mk.IV - R-AU For de som vil bygge norsk sivilt, regner vi med å få på plass et dekalark i 1/72 skala for Widerøe og Polarfly-maskiner. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 :) Har bestemt meg jeg og. Vil bygge en hvit Widerøe maskin med hjul rett etter at de overtok den fra Flyvåpnet. mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 26, 2006 Author Share Posted September 26, 2006 Har bestemt meg jeg og. Vil bygge en hvit Widerøe maskin med hjul rett etter at de overtok den fra Flyvåpnet. Passer det med LN-BIT ? Den er iallefall med på det planlagte dekalarket. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 :) Jepp, passer utmerket. mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 26, 2006 Author Share Posted September 26, 2006 En liten prøvetitt, med reservasjoner mot eventuelle endringer: Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Brantenberg Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 Oi, så bra! Det er vel ikke bare de som er med på gruppebygginga som kan skaffe disse dekalene? Kim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 26, 2006 Author Share Posted September 26, 2006 Det er vel ikke bare de som er med på gruppebygginga som kan skaffe disse dekalene? Hva skal vi si til det, Ruben ....? Nils PS. Fargene er foreløpig omtrentlige, de er ikke kalibrert ennå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 :) Kjempegreier så langt. :thumb: Blir det noen militære maskiner også, og de fra Grønland?? mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 26, 2006 Author Share Posted September 26, 2006 Dette er hva som blir silketrykk i denne omgang. Men som sagt, sorte bokstaver/tall til Luftforsvarets maskiner (de som jeg kan plukke ut fra profiltegningene) skal jeg få ordnet for de som behøver til gruppegygginga. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 :) Okidoki, godt jobbet mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar-R.Jensen Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 PS. Fargene er foreløpig omtrentlige, de er ikke kalibrert ennå. Fargepolitiet skal etter hva jeg forstår være inne i en meget vanskelig fase av etterforskningen Resultatet vil derfor ikke fremlegges før om "noen" dager... Mvh Einar - må fjerne snerken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 Oi, så bra! Det er vel ikke bare de som er med på gruppebygginga som kan skaffe disse dekalene? Kim Hehe,velkommen i gruppa Kim! Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 Ka fasjken! Har du faatt stoette fra Hobbyland til aa lage sivile dekaler ogsaa? Det var kjekt selv om forbildet ikke interesserer meg personlig. Muligheter for SAS drageskip for DC-8 og DC-9 mon tro? Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 Jeg lager en 1/72 sak med han bergenseren som fløy på Grønnland. Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 :) Bra Olve, da må vi vise det ferdige resultatet til Rolv som fløy mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 Hvordan var det flyet så ut nå igjen Olvis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 26, 2006 Author Share Posted September 26, 2006 Har du faatt stoette fra Hobbyland til aa lage sivile dekaler ogsaa? Det er det ingen som har sagt ..... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts