Gå til innhold
  • Bli medlem

Jens Håkon Brandal

IPMS Medlem
  • Innholdsteller

    10 632
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    43

Jens Håkon Brandal vant dagen sist Januar 15

Jens Håkon Brandal hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

131 Eksellent

Om Jens Håkon Brandal

  • Bursdag 04. feb. 1965

Personal Information

  • Kjønn
    Male
  • Lokasjon
    Essex, Storbritannia

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Maler du kabinen svart eller annen moerk farge, saa er det ikke en kjeft som kommer til aa se interioeret der modellen staar i monteret. Men "det er kjekt aa vite at det er der":)
  2. Jepp. En ting er aa montere paa cowlinger og motorer av stoerre diameter, men aa modifisere nacellene er en omfattende jobb, saa Quickboost har ikke helt tenkt gjennom den der etter min mening. Lurer paa hvor mange av disse de har solgt som faktisk har blitt brukt...
  3. Ja, den modifikasjonen valgte jeg aa overse Ragnar. Har oenske om aa bli ferdig med modellen:)
  4. Faar vel vise at det skjer litt paa denne Catalinaen... Godt vingespenn paa denne flytypen er det, og med nesten halve vingen dekket i duk med stoept tekstur blir det litt jobb for aa eliminere illusjonen om stoff. DEt har blitt noen runder med MrSurfacer, og flere blir det kanskje. En unoeyaktighet jeg ikke var klar over med disse Catalina-settene fra Academy er at hoeyderorene har for liten korde. Forkanten paa hoeyderorene skal gaa frem til panellinjen foran og korrespondere med forkanten paa sideroret under stabilisatorene. Her har de modifiserte hoeyderorene sa
  5. Synes denne ble bra - spesielt canopyen er fin og klar - alltid et forkuspunkt paa en flymodell.
  6. Godt poeng Geir. Har et par av metallfargene til Vallejo, og de gaar helt an aa penselmale og. Faktisk foretrekker jeg aa penselmale Vallejo - enten det er den vanlige serien eller de som er beregnet paa airbrushing.
  7. Hva med etterlysning paa IPMS UK sine Facebook sider? Vil tro settet er mer populaert i UK enn de fleste andre steder, saa det er kanskje flere paa denne oeya som har lagret det for en regnfull dag? Har ikke settet selv, saa nytter ikke aa spoerre meg:)
  8. Det kommer et punkt hvor man bare maa si "det er godt nok" og komme seg videre. Du har passert det punktet naa Ragnar:)
  9. Jeg synes posisjonen paa rundellene paa oversiden av vingen stemmer godt med tegningen, saa jeg ville latt det passere.
  10. TJa, det beste er vel aa se modellen paa samme avstand som den vil betraktes gjennom glasset. Om problemet ikke er spesielt paatrengende ville jeg ikke gjort noe med det. "Return on investment" og alt det der...
  11. PLA er en type plast som brukes til 3D printere som bruker filament. Det er en plast som ikke er lett aa slipe, og den kan ikke limes med plastlim. Antar Tamiya har bare forkortet Plastic Plate til Pla-Plate som en marketing gimmick. Platene er i polystyren - PS som Arild nevner. Og skroghalvdelene er limt sammen:) Naa skal de faa toerke en stund for aa unngaa "ghost seams".
  12. Jeg soekte bare paa Tamiya Pla Plate clear, og her er et av alternativene som kom opp. https://www.1999.co.jp/eng/10011212
  13. Godt spoersmaal Ragnar. Jeg fikk mine styrenplater tilsendt fra en venn i Japan. Lurer paa om Hobbylink Japan kan foere de? Har ikke sett de i hobbyforretninger her i UK, saa det er mulig de ikke eksporteres. 4000 Micromesh er grovere enn 4000 poleringspinne. Det er ikke noe foelbart "korn" paa denne poleringspinnen.
  14. Jeg brukte kun slipepinnene som vist for poleringen. Foerst en naalfil for aa gjoere vindusflaten paa utsiden slett med skroget (innsiden er vanskelig aa komme til saa den ble limt omtrent i flukt), saa 800 vaatslipepapir foer jeg gikk paa med Infini-pinnene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.