Gå til innhold
  • Bli medlem

Jens Håkon Brandal

IPMS Medlem
  • Innholdsteller

    10 532
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    35

Jens Håkon Brandal vant dagen sist August 12

Jens Håkon Brandal hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

109 Eksellent

Om Jens Håkon Brandal

  • Bursdag 04. feb. 1965

Personal Information

  • Kjønn
    Male
  • Lokasjon
    Essex, Storbritannia

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Ble vervet som dommer, og har inntrykk av de som var med meg og doemte satte pris paa aa vaere en del av denne prosessen. Og bli flinkere som et resultat. Jens
  2. Hadde det kjekt saa lenge jeg var der, og standarden i flyklassene var god - de hadde ikke skjems av aa vaere paa konkurransebordene i Telford.
  3. Traff aldri "Tigermesteren" i virkeligheten, men har jo faatt inntrykk av en humoerfylt og inspirerende kar. Det kom som en total overraskelse aa faa vite under curryen i Telford at det var Espen og hans bror som omkom i flyulykken jeg leste om paa nett dagen i forveien. Godt man ikke vet hva livet har i vente. Hvil i fred Tigermester. Jens
  4. Har ikke vaert saa aktiv paa forumet en god stund pga manglende driv og lav ferdigstillelsesgrad, men det var forfriskende aa se at bilder kan lastes opp rett fra PC i stedet for aa maatte kopiere en link inn fra imgur eller annen bildedelingstjeneste. Jens
  5. Takk for at du satte meg paa riktig spor Arild. Har ikke faatt noe ferdig paa over to aar, men jeg holder paa med en Airfix Mustang som jeg haaper aa faa ferdig i loepet av et par uker. Dette prosjektet er som Ragnar paapekte en 1:32 F-5E og deltaker i gruppebygg paa LargeScalePlanes. Skal bli en Top Gun adversary. Har lang juleferie fordi jeg ikke har tatt ut all ferien i loepet av aaret, saa jeg haaper paa god fremgang her:) Jens
  6. Faar proeve igjen da. Skal vi se... 1. Klikk paa "Sett inn bilde" 2. Klikk paa "Image linke" og "Copy" 3. Ctrl+V innimellom ] og [ resultat?
  7. Maa proeve om denne imgur greia virker da. https://i.imgur.com/uE9aHvz.jpg Hvordan faar jeg bildet opp i posten i stedet for en link? Naar jeg klikker paa "Sett in bilde" og limer inn adressen, saa vises ingenting. Jens
  8. Toleransene paa Packard Merlin motoren var annerledes enn RR Merlin motoren, saa delene var ikke ombyttbare. Packard foretok mange endringer for aa kunne masseprodusere motoren mens RR sine var naermest haandbygget. http://forum.keypublishing.com/showthread.php?34891-Packard-vs-Rolls-Royce http://www.tested.com/art/makers/492418-packard-merlin-how-detroit-mass-produced-britains-hand-built-powerhouse/ Jens
  9. Soer-Afrika bruke low-back HF Mk. IX. Dvs motoren hadde kompressor beregnet paa bruk i store hoeyder. Hvorfor de da opererte flyene med "klipte vinger"...tja, si det... Mener danskene og hadde en low back Mk. IX. Siden de brukte Mk. IX, saa ville de ikke ha akseptert en Mk. XVI siden motor og verktoey for mekking var forskjellig, og et eller annet sted har jeg sett et bilde av den. Jens
  10. Det fantes og Mk.IX med low back, saa jeg ser ingen grunn til at man skal diskvalifiseres for aa ikke bygge Mk. IX utgaver av Eduard sin Spitfire-serie. Har et par VIII'ere som kan passe i Spitfire-temaet, og det burde da vaere innafor det og? Var jo fenomenal passform paa den resincowlingen. Har du limt nedre cowling paa? Jens
  11. Jeg har brukt MrHobby flytende lim (blaa kork) paa de jeg har bygget, og saa langt ser jeg ikke antydning til spoekelsesskjoet paa cowlingene. Det kan og skyldes at de fikk toerke leeeeeenge - en maaned eller to, og mange omganger med pussing og MrSurfacer. Noen ganger er det en fordel aa vaere treg:) Har ikke gjort noen tester, men paa meg virker det som om MrHobby limet er bedre enn Tamiya-limet til aa unngaa spoekelsesskjoeter, og er mitt foretrukne lim om jeg har valget. Jens
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.