Gå til innhold
  • Bli medlem

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. I dag
  2. I går
  3. Den burde stå på lista, dersom Flysamlingen har en viss historiebevissthet. Et svært viktig bidrag til Luftforsvarets historie det første året, først som ubåtjager, deretter som transportfly fra mai 1945. Dersom monteret kun skal fokusere på tiden etter at kommandoen ble overført fra RAF til vårt eget Luftforsvar (november 1945) så kan flere flytyper strykes fra listen.
  4. Nei, når den ikke står på ønskelista til Flysamlingen, så faller jo mye av poenget med å gjøre den ferdig bort.
  5. Hvis Nils vil donere en F-35, saa kan jeg heller konsentrere meg om andre fly som trengs.
  6. Det var noen modeller som lever farlig der ja... Bygger man modeller for betraktning i monteret, saa er interioer det siste man trenger aa tenke paa. Special Hobby sin Sunderland V maa da vaere en enklere vei til en anstendig Mk.V enn aa konvertere Airfix settet?
  7. Det er bare så himla mye jobb. Vil nok ta mer enn et år å få ferdig hvis jeg bare konsentrerer meg om den. Har for mange andre mer overkommelige prosjekter på gang, så den detter den stadig ned på prioriteringslisten. Sunderland er heller ikke med på listen til Flysamlingen.
  8. Jeg har tatt for gitt at det var Arado Ar 196 det var snakk om. Undertegnede har liggende et byggesett av Revell sin Arado Ar 196 A-2 med diverse resin og ets liggende oppe i skapet. Egentlig hadde jeg tenkt å bygge det som en maskin som var stasjonert på Tirpitz mens det lå i Fettenfjorden i Nord-Trøndelag under krigen, men jeg kan omdisponere byggesettet til et høyere formål og bygge en norsk maskin anno 1946 for monteren på Flysamlinga på Gardermoen.
  9. Siden jeg er i ferd med å skrive et (i mine øyne, veldokumentert) bokverk om farger og merking på norske militærfly, så kan jeg tilby mine tjenester i emnet. Om ikke annet så kan det fremkalle interessante og nyttige diskusjoner.
  10. Jeg fant noen bilder tatt i 2014. Her ser vi RF-84F og F-5B klar for (fatale) flyturer. Og Vampire F.III som halesitter. Lynx'en bør også skiftes ut. Den er malt i feil blåfarge - samme som de danske.
  11. Dette bildet ble tatt i 2012, og da var modellen visserligen på plass. Mulig det siktes til at dette var en britisk-eid maskin, som ble levert tilbake høsten (?) 1945. Deretter fikk vi nye maskiner, som ble norsk eie. Jeg synes denne er fin, jeg da. Men en amfibie PBY-5A bør også være med.
  12. Jeg har en ferdig som kan doneres. Må bare få montert på canopy igjen, som falt av da modellen fikk et lite støt. Men Jens Håkan kan gjerne få bygge en, hvis han vil. Nils
  13. Det er jo ikke veldig farlig med interiøret når modellen skal stå i et monter. Men en flybåt bør ha beaching gear. Ikke ligge på skroget slik Mk.III modellen gjør nå. Og pass på Dark Slate Grey koder. Ikke røde.
  14. Jeg har ikke dekaler, men planlegger å lage det. Og Whirleybird planlegger et konverteringsett, etter samme konsept som Sea King settet.
  15. Linken til bildene fungerer ikke lenger, men her er ett fotografisk bevis paa at den har eksistert:)
  16. Det er sjoeflyutgaven? Den bygget jeg i sin tid til monteret. HVa har skjedd med den?
  17. Har et par F-35A paa loftet, og kan bygge en. Jens Som haaper aa komme til Norge en gang neste aar...
  18. Har en Cormorant (Canadisk SAR utgave) fra Italeri som jeg tror er naer den norske, og Nils har dekaler... Jens
  19. Det er slingringsmonn, og du er jo halvferdig med Sunderlanden din. Alle tiders anledning til å komme i mål med den! Kom igjen, Ragnar!
  1. Last inn mer aktivitet


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.