Gå til innhold
  • Bli medlem

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. I går
  2. Siste uke
  3. "Lære å skille en ekte hqd fra en farlig falsk", lyder oversktifta, mens teksten under er: Euroset elektroniske sigaretter, i følge Google translate. Hva har dette med hobbyen vår å gjøre?
  4. евросеть электронные сигареты - https://hqd.wiki
  5. Jeg har hatt dette liggende i mange år, men ikke prøvd det.
  6. Annonse varighet: måned og 25 dager

    • Til salgs
    • Brukt

    Fire linser med ulike styrkegrader. LED-lykt som trenger 3 stk. AAA 1,5V batterier. Jeg har to stk. og trenger bare ei slik hodelykt. Kjøper betaler frakt. Jeg kan kontaktes på PM.

    kr300,00

    SPARBU - NO

  7. Tidligere
  8. Du kan bruke superlim som sparkel hvis du uansett skal male over der skaden er. På den måten kan du beholde tykkelsen på ramma.
  9. Planen har jo vært å dekke ujevnhetene nederst med canopy-ramma, og det skal kunne gå så noenlunde, tenker jeg. Det å pusse canpyrammene helt ned og snu canopyen, har jeg ikke tenkt på. God idé. Men.... i så fall bør jeg også pusse ned rammene på de to andre delene av canopy, slik at rammene blir omtrent like tjukke, så det vil medføre mye arbeid. Jeg trur jeg prøver den opprinnelige planen først og ser hvordan det blir.
  10. Du skal vel male canopyramme helt nederst, der hvor ujevnhetene er størst. Da blir det ikke mye igjen, og det blir kun de som vet om det som vil inbille seg at de kan se det. Men hva med å pusse ned canopyrammene helt, ig male de opp bak fram. Da kan du snu delen slik ak ujevnhetene kommer på styrbord side.
  11. Her er et bilde etter pussing. Det ser verre ut på bildet enn i virkeligheten. Hulrommet er helt i øverkanten på ramma, som er helt filt bort, i nederkant av cockpit-hetta. Jeg har litt mer å gå på med hensyn til tjukkelsen på glasset.
  12. Jeg hadde ei pusseøkt på et par timer i går. Den ene bulen gikk bort, mens den andre hadde et lite hulrom inni. Hulrommet er helt i kanten av ramma nederst.
  13. Er jo veldig enig med Ragnar her - prøv å puss slett for så å polere opp...
  14. Hvis bulene stort sett er på utsiden, burde det gå greit å pusse dem bort og polere opp cockpithetta på nytt. Ville ha prøvd det først.
  15. Det er akkurat det. Bulene er på babord side, så det er stor sannsynlighet for at bulene vil kunne ses. Tilskjæringsuhellet på Falcon-cockpitglasset er på styrbord side, og det er kanskje mulig å fylle opp i nederkant, slik at det ikke blir merkbart.
  16. Hvilken side er ujevnhetene på? Modellen vil plasseres slik at den betraktes fra babord side. Hvis de er på styrbord side, så vil de ikke synes.
  17. Det er lite som går på skinner med dette prosjektet. Cockpitglassene er klare og ganske tynne, men det største glasset har buler nederst på den ene sida. Bulene vises ikke uten at lyset reflekteres i hele flata. Jeg står overfor tre valg: 1. Late som ingenting og satse på at modellen blir plassert slik i monteren at lyset ikke reflekteres fra glasset på feil måte. 2. Pusse ned bulene. Innsida er mye slettere enn utsida. 3. Bruke ettermarkedscockpitglass fra Falcon. Jeg hadde på lager, men var uheldig med tilskjæringa og skar bort i meste laget på den ene sida, og det var tilfeld
  18. Noen ganger forsvinner deler og forsinker eller stanser byggeprosjekter. Sånn ble det også her. Ny del måtte skaffes. Etter å lett litt rundt i esker og skuffer med tiloversblitte deler fra bygde byggesett, fant jeg et par små deler som jeg kunne lage 3 mm. lange dråpeforma kuler av og bore hull i. Den ene kula sprakk og den andre forsvant sporløst. Det ble litt mer leiting, før jeg fant et flyunderstell med passe vinkel mellom hjullegg og hjulaksling, og etter litt spikking hadde jeg en brukbar ny del.
  19. Understellet er endelig kommet på plass. Flottørene ble noenlunde parallelle og de hvite advarselsmerkene for propellen ble på omtrent rett plass. Det trengs litt puss og touch up-maling ved festepunktene for flottørstaga under buken på flyet.
  20. Det må også ha vært en forbindelse som gjorde det mulig for piloten å styre rora på flottørene, uten at jeg har peiling på hvor denne gikk. Uansett hva røra, slangene eller kablene hadde som funksjon, så har de i alle fall gitt meg et alibi for å lime forsterkninger utenpå staga.
  21. Godt spørsmål. Nei, det eneste som jeg egentlig er helt sikker på, er at det går rør eller slanger mellom motoren og drivstofftankene i flottørene, og jeg har tatt det for gitt at det er dem vi ser på bildene.
  22. Er du sikker på at rørene fra drivtofftankene ikke går inne i stagene, og at de rørene/slangene/kablene vi ser på bildene er noe annet? Det finnes en annen cutaway av Ar 196 som antyder at drivstoffrørene går inne i stagene.
  23. Dette utsnittet av ei tegning jeg har funnet ute på verdensveven, viser plasseringa av drivstofftankene i flottørene. Tegneren har imidlertid gjort lite vesen av røra opp langs staget med stigtrinn. Jeg antar tankene er plassert slik at vekta av drivstofftankene ga optimal stabilitet til flyet.
  24. Jeg brukte stive stifter fra ei kopimaskin til å simulere disse røra eller slangene. Foreløpig har jeg bare limt på stifter på utsidene av staga med stigtrinn. Det fikk det knekte staget på styrbord side til å se mye mer rett og pent ut forfra. Jeg teller på knappene om jeg skal lime på tilsvarende på innsidene av staga, for disse kopimaskinstiftene er en smule overdimensjonerte og vil få staga til å se veldig tjukke ut, sett forfra.
  25. I går forsøkte jeg å lime på plass flottørunderstellet. Det var en oppgave jeg regna med kunne bli krevende, i og med at det er seks punkt som må limes på plass samtidig. I starten så det ut til å gå veldig bra, men tok tid før plastlimet viste tegn til å tørke, og etter hvert oppstod det en tendens til at enkelte punkt løsna i den ene enden mens jeg pressa i den andre enden. Det hele endte med at det ene forstaget knakk på to steder. Stigtrinnet som var på knekkstedet forsvant også. Reparasjon er nå utført og nytt stigtrinn er montert. Ettersom det trengtes forsterkning, lette je
  1. Last inn mer aktivitet


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.