Jump to content

Norseman gruppebygging

Nils Mathisrud
 Share

Recommended Posts

• Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Her er et alternativt forbilde som det svinger litt av. Kanskje Nils smeller sammen noen dekaler i ettermiddag?  ;)

http://www.airliners.net/open.file?id=1090014

Du trenger ikke dekaler til den. Kan vel bare sprøytemale motivet på kroppen...! wOOt

Ja, skulle vel være til bokstavene da... ;D

Nemlig. Også det kanadiske flagget, naturligvis. Resten må en klare å ta på frihånd.

For sent å henge seg på ennå?

Det er aldri for sent ....

Nils

No mulighet for å få den startpakka du sendte rundt til de andre? Og når kommer Norsemanboka? Og hva vil den koste? Og hva er gjennomsnittlig nyttelast for en afrikansk svale.....? :D

Skal kaste meg over Norseman'en så snart den ankommer, så får vi se om jeg kan sette ny norsk rekord i parallellbygging frem mot LU...... ::)

Tror det heller mot en Mk.IV med flottører i Wiederøedrakt....

No mulighet for å få den startpakka du sendte rundt til de andre? Og når kommer Norsemanboka? Og hva vil den koste? Og hva er gjennomsnittlig nyttelast for en afrikansk svale.....? :D

Jeg skal sende deg startpakka his du gir meg e-postadressen din (f.eks. i en PM).

Jeg håper å få gjort ferdig boka til jul, men det avhenger av at det passer for flere personer enn meg. Så skal den trykkes.

Nils

Ser ut til at Mk IV er det som er lettest å få til. Ender antakelig opp med noe på flottører. De som er i settet må det gjøres en del med for å si det slik. Tenker på å modifisere én og så kopiere denne opp i resin.

Hei Ragnar !

Har det skjedd noe med flottørene, eller er det prosjektet lagt på hylla ??

Prosjektet har vel ikke kommet ned av hylla enda... Skal bare få ferdig vakuum Vampen min først. Deretter blir det Norseman. Men mk VI - selv om det betyr mer arbeid. Tenkte å starte opplegget med å snekre sammen en flottør. Skal poste bilder når jeg bare kommer i gang...

Flottørene i settet ligner definitivt mest på mk IV, selv om de er grovt forenklet. Sjekk mot Nils' tegninger!

- Ragnar

Da er Norsemanbygginga offisielt startet. Det hele skjedde ved at Vidar tok det første klippet fra støperamma på Haugenstua i dag. Vi fikk også en ny deltaker siden Einar kom en tur innom og lot seg presse til å bli med. Vel, han var ikke vanskelig å overtale. Her er fire glade modellbyggere med hvert sitt sett, klare til å sette i gang.

Haugenstua_2006-11-29_small.jpg

Fra venstre; undertegnede, Vidar, Mats og Einar.

:thumb:

Nils

• 3 weeks later...