Nils Mathisrud Posted November 29, 2006 Author Share Posted November 29, 2006 For sent å henge seg på ennå? Det er aldri for sent .... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian Rasmussen Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Her er et alternativt forbilde som det svinger litt av. Kanskje Nils smeller sammen noen dekaler i ettermiddag? http://www.airliners.net/open.file?id=1090014 Du trenger ikke dekaler til den. Kan vel bare sprøytemale motivet på kroppen...! Ja, skulle vel være til bokstavene da... Nemlig. Også det kanadiske flagget, naturligvis. Resten må en klare å ta på frihånd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 For sent å henge seg på ennå? Det er aldri for sent .... Nils No mulighet for å få den startpakka du sendte rundt til de andre? Og når kommer Norsemanboka? Og hva vil den koste? Og hva er gjennomsnittlig nyttelast for en afrikansk svale.....? Skal kaste meg over Norseman'en så snart den ankommer, så får vi se om jeg kan sette ny norsk rekord i parallellbygging frem mot LU...... Tror det heller mot en Mk.IV med flottører i Wiederøedrakt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted November 29, 2006 Author Share Posted November 29, 2006 No mulighet for å få den startpakka du sendte rundt til de andre? Og når kommer Norsemanboka? Og hva vil den koste? Og hva er gjennomsnittlig nyttelast for en afrikansk svale.....? Jeg skal sende deg startpakka his du gir meg e-postadressen din (f.eks. i en PM). Jeg håper å få gjort ferdig boka til jul, men det avhenger av at det passer for flere personer enn meg. Så skal den trykkes. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Ser ut til at Mk IV er det som er lettest å få til. Ender antakelig opp med noe på flottører. De som er i settet må det gjøres en del med for å si det slik. Tenker på å modifisere én og så kopiere denne opp i resin. Hei Ragnar ! Har det skjedd noe med flottørene, eller er det prosjektet lagt på hylla ?? Prosjektet har vel ikke kommet ned av hylla enda... Skal bare få ferdig vakuum Vampen min først. Deretter blir det Norseman. Men mk VI - selv om det betyr mer arbeid. Tenkte å starte opplegget med å snekre sammen en flottør. Skal poste bilder når jeg bare kommer i gang... Flottørene i settet ligner definitivt mest på mk IV, selv om de er grovt forenklet. Sjekk mot Nils' tegninger! - Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted November 29, 2006 Author Share Posted November 29, 2006 Da er Norsemanbygginga offisielt startet. Det hele skjedde ved at Vidar tok det første klippet fra støperamma på Haugenstua i dag. Vi fikk også en ny deltaker siden Einar kom en tur innom og lot seg presse til å bli med. Vel, han var ikke vanskelig å overtale. Her er fire glade modellbyggere med hvert sitt sett, klare til å sette i gang. Fra venstre; undertegnede, Vidar, Mats og Einar. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 :) Mafiaen, mangler bare et par-tre stykker for å gjøre det komplett, hihihi, mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Vidar var ikke så blid 30 minutter etterpå da han lå på gulvet og lette etter styrestikka... hehe. Godt å ha en Norseman i reserve. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 :) Bare et bilde som viser en del av motoren. Kanskje det kan komme til nytte. mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted November 30, 2006 Author Share Posted November 30, 2006 Et interessant bilde som kunne vært fint å ha i boka. Har du det i god oppløsning? Skjønt, skal jeg putte inn flere bilder nå så må noe annet ut. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 :) Har ikke du fått dette før da?? Huff, sikkert jeg som har glemt det. Skal få det senere Nils, i den opløsningen du selv velger. mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted November 30, 2006 Author Share Posted November 30, 2006 Nei, dette har jeg ikke fått før. Men stemmer det at samme bilde er trykket i jubileumsboka til Widerøe ? Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 :) Ja, det er samme bilde som stod trykket i den ene jubileumsboka til Widerøe. mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 Ved siste opptelling var det ikke mindre enn 14 "påmeldte" !! De siste ankomne er Kjell Terje, Einar (Skutlaberg) og Lars. Selv om ikke alle skulle bli ferdig til LU, så blir det en imponerende samling modeller. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 8, 2006 Author Share Posted December 8, 2006 Til info, en omtale av Matchboxsettet er lagt ut på Modelling Madness i dag. Se her. Kanskje ikke så dyptgående, men likevel noe å kikke på. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 8, 2006 Author Share Posted December 8, 2006 Jeg har flyttet bildene av "årntlie" fly i Einar sin tråd til en ny tråd, Norseman referansebilder. Andre som har bilder av store Nosemenner som de gjerne vil dele med oss kan legge de ut der. Så blir det lettere å finne fram. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Jeg har flyttet bildene av "årntlie" fly i Einar sin tråd til en ny tråd, Norseman referansebilder. Andre som har bilder av store Nosemenner som de gjerne vil dele med oss kan legge de ut der. Så blir det lettere å finne fram. Nils Jeg skulle gjerne se noen av de innredningsbilder som du har Nils.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 8, 2006 Author Share Posted December 8, 2006 Jeg skulle gjerne se noen av de innredningsbilder som du har Nils.... Skal du bygge med fullt interiør ?? Jeg skal se om jeg kan finne noen. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Skal du bygge med fullt interiør ?? Nils Fullt og fullt... Jeg tenkte meg i hvert fall innervegger, og stoler/benker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 8, 2006 Author Share Posted December 8, 2006 Hermegås ..... Det skal visst komme noen bilder i en kommende bok, har jeg hørt. Kanskje jeg kan få lurt ut noen på nettet. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Det skal visst komme noen bilder i en kommende bok, har jeg hørt. Nils Ja, det har vi hørt lenge nå.... Hermegås ..... Ikke helt, jeg skal ikke ha "korrugerte" vegger da... det "må" jo du... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 :) Kom gjerne med interiør bilder Nils. Skal begynne å kutte litt i plasten i morgen (grøsssss) mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 8, 2006 Author Share Posted December 8, 2006 Ikke helt, jeg skal ikke ha "korrugerte" vegger da... det "må" jo du... Jepp, det må jeg, iallefall siden dørene skal stå med innsiden ut. Men de har et egnet materiale på Hobbyland, noe modelljernbanegreier. Jeg skal en tur dit i morgen. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 25, 2006 Author Share Posted December 25, 2006 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 25, 2006 Author Share Posted December 25, 2006 Hva med denne da ?? Det finnes dekaler å få også .... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts