Gå til innhold
  • Bli medlem

Norseman gruppebygging


Nils Mathisrud

Anbefalte innlegg

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ka fasjken! Har du faatt stoette fra Hobbyland til aa lage sivile dekaler ogsaa? Det var kjekt selv om forbildet ikke interesserer meg personlig.

 

 

Muligheter for SAS drageskip for DC-8 og DC-9 mon tro?

 

Jens

 

Hei Jens Håkon !

 

Hva er det som er feil med Fdcal sine både nye og gamle dragehode dekaler til DC-8 ?? (foruten at det ikke er silketrykk..).

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel ikke bare de som er med på gruppebygginga som kan skaffe disse dekalene?

 

 

Hva skal vi si til det, Ruben ....? ;)

 

Vel, vi kan vel si såpass at det bare er de første 220 påmeldte til gruppebygginga som får.......

 

Happy modelling,

Ruben

 

Nils

 

PS. Fargene er foreløpig omtrentlige, de er ikke kalibrert ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Hei Jens Håkon !

 

Hva er det som er feil med Fdcal sine både nye og gamle dragehode dekaler til DC-8 ?? (foruten at det ikke er silketrykk..).

 

Happy modelling,

Ruben

 

Det var helst det jeg tenkte paa ja...  Fargedensiteten er bedre emd silketrykk.  F-DCAL sine dekaler er ogsaa tilpasset Welsh Models sin DC-8, men jeg vet ikke om det er store forskjeller mellom dette og Minicraft settet?

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er minimumskostnad for å lage et decal ark. Sånn som du gjør

F.eks antall ark som må trykkes og totalkostnad

 

Prisen er avhengig av tre faktorer; antall farger, størrelsen på arket og antall ark. For sistnevnte er minsteantallet 250, med 500 som neste nivå. De andre faktorene varierer fra gang til gang. For de arkene jeg har sendt til trykking far stykkprisen variert fra €0,7 til €1,7 (tror jeg). Men dette er bare en del av regninga. I tillegg har man arbeidskostnader med arwork (som jeg altså gjør selv, slik at det er helt trykkeklart). Så kommer poser, trykking av instruksjonsark (med arbeidskostnader), distribusjon og fortjeneste på toppen.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk min Matchbox Norseman i dag. Har brukt kvelden til å sammenligne med Modelcrafts sett i 1/48. Og det var interresant, for å si det slik. Ved første øyekast ser Modelcraft ut til å være en oppskallert kopi av Matchbox, men ved nærmere undersøkelser viser det seg at det er betydelige forskjeller. Ikke minst når det gjelder kroppsfasong (sideprofil). Matchbox stemmer rimelig bra med Nils' tegninger - og betydelig bedre enn Modellcraft. Skal forsøke å ta noen bilder for sammenligning når bare kameraet kommer tilbake fra reparasjon (- det er visst i Estland for tiden, i følge den norske importøren...).

 

- Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det plass til noen ekstra Wideroe logoer på arket - kan være kjekke å ha for andre flytyper enn Norseman?

 

 

Et godt forslag. Jeg skal prøve å slike inn noe, både hvite og grønne.

 

Ellers er det jp bare å kjøpe flere ark, da .....  :thumb: Det er dere som helt og holdent avgjør om det kommer flere norsle sivile ark, ut fra om det blir solgt nok av det første til å gå i pluss slik at oveskuddet kan finansiere trykking av neste.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Matchbox-settet i hende er det tid for en del avgjørende valg. Ser ut til at Mk IV er det som er lettest å få til. Ender antakelig opp med noe på flottører. De som er i settet må det gjøres en del med for å si det slik. Tenker på å modifisere én og så kopiere denne opp i resin. Eller finnes passende flottører å få kjøpt - eventuelt som del av et flybyggesett?

 

- Ragnar

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Matchbox-settet i hende er det tid for en del avgjørende valg. Ser ut til at Mk IV er det som er lettest å få til. Ender antakelig opp med noe på flottører. De som er i settet må det gjøres en del med for å si det slik. Tenker på å modifisere én og så kopiere denne opp i resin. Eller finnes passende flottører å få kjøpt - eventuelt som del av et flybyggesett?

 

- Ragnar

 

 

 

 

Hei Ragnar !

 

Hvis den blir bra og du lager den i resin, så er jeg klar til å kjøpe noen sett.....

Og jeg er sikkert ikke alene.

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel folkens. Nå er dekalarket klar til trykking. Det har vært relativt liten jobb med dette, siden jeg hadde gjort (nesten) all artwork på forhånd til profiltegningene. Men litt fikling blir det alltids. Dersom noen oppdager noen feil, må det sies fra .

 

Lima_November_72-501.gif

 

Da får jeg gjenoppta arbeidet med F-104G-dekaler.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.