Gå til innhold
  • Bli medlem

2x Jumalauta!!!


Kosti Eriksen

Anbefalte innlegg

Det er nok riktig at jeg har sagt det var den spinneren du skulle ha, men den ser jo ikke spesielt overbevisende ut fra denne vinkelen. Litt i overkant for lang egentlig, men sammenlignet med dem som kom med Hasegawasettet er den jo spot on.  ::)

Hva eikeantallet på hjula angår, har jeg bilde av dette flyet i Stenman-boka mens den har denne kamoen på. Tallet er fem. Og jada: den HAR metallvinger.

Du skal være russeren ihjel sier du? Den ble skutt ned før den rakk å bli altfor herpa, for det har jeg også bilde av.  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Russeren ble ferdig først. Litt "snægg" med den finske maskinen, men ikke noe jeg ikke klarer å fixe. :) Tar bare litt tid. Her er noen bilder på russeren. Jeg ser nå at jeg må fixe noen små detaljer før jeg sier meg helt fornøyd. Når finnen og russeren skal fotograferes sammen skal det være i orden, så se på den som en "preview". ;) Jeg vet det ser ut som om jeg ikke har lagt på eksos på den siden hvor man kan se motoren, men det er lyset som spiller oss et puss.

 

IMG_1510.jpg

 

IMG_1517.jpg

 

IMG_1520.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig flott Hurricane!!!  :thumb:

 

Synes du har fått fin balanse i væring og slitasje på et utrolig fett fargeskjema, og åpen motor gjør susen. Jeg har forøvrig heller ingen problemer med å se eksosen, at den ikke hopper i øynene på en synes jeg er bra, og vitner om evne til moderasjon.  ;)

 

Antenna sitter liksom svært bra, og resten av bygget er jo bare nydelig håndverk!

 

:cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein Atle: Jeg har så sinnsykt lyst til IKKE å moderere meg når det gjelder væring. Jeg MÅ snart lage en modell hvor jeg kan gå "all out". Hehe. Men ja, det hadde nok blitt litt feil her.

 

Einar: jeg har været undersiden meg kruttslam og oljesøl. Kommer flere bilder når finnen er ferdig. :)

 

Rune: Som vanlig, lagde jeg antenna av lycratråd som jeg trevlet opp til et tynt filament. Denne gangen kan Torgeir i hvertfall ikke klage. ;)

 

Knut-H: jeg likte også bikkja på haleroret. Du ser det kanskje ikke her, men den er sølvfarget. interessant! Enig med deg: synes ikke det flyet her er spes vakkert, (vet jeg kommer til å få høre det nå.) men det har sin egen sjarm, var viktig historisk sett og var kjempeartig å bygge.

 

Takk til dere alle for god-ordene.  :D Jeg kan anbefale dette byggesettet til alle som har lyst til å prøve seg på hurricane. Vær bare bevisst på at cockpiten må det jobbes med. Den er ikke spes realistisk eller detaljrik. Eduards fotoets får man til en billig penge samt at det løfter modellen betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein Atle: Jeg har så sinnsykt lyst til IKKE å moderere meg når det gjelder væring. Jeg MÅ snart lage en modell hvor jeg kan gå "all out". Hehe. Men ja, det hadde nok blitt litt feil her.

Du får begynne å bygge panzer.

Pen modell, antennetråden inkludert denne gangen. Det ser ut som canopy tilter litt oppover.

Takk til dere alle for god-ordene.  :D Jeg kan anbefale dette byggesettet til alle som har lyst til å prøve seg på hurricane. Vær bare bevisst på at cockpiten må det jobbes med. Den er ikke spes realistisk eller detaljrik. Eduards fotoets får man til en billig penge samt at det løfter modellen betraktelig.

1/48-varianten til Hasegawa er vanvittig mye bedre i absolutt alle henseender. Det eneste problemet er at den nå begynner å bli umulig å få tak i. "Ikke pent fly?" Fatwa osv.  ::)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, hadde klart å pirke borti canopy når den tørket tydeligvis. Det er rettet på nå, Torgeir. Tenk at jeg ikke så det selv....

 

Jajaja, jeg har vel opplevd at folk vil ta livet av meg før så en fatwa (til) skal jeg vel klare å leve med. ;)  Har forøvrig veldig lyst til å bygge Hurricane i 1/48 men har ikke funnet noe sett. Har forsåvidt skjønt at de er vanskelige å få tak i fra Hasegawa. Hvorfor passer de ikke på å produsere nok? De flyene her vil jo selge seg selv i en evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, hadde klart å pirke borti canopy når den tørket tydeligvis. Det er rettet på nå, Torgeir. Tenk at jeg ikke så det selv....

 

Jajaja, jeg har vel opplevd at folk vil ta livet av meg før så en fatwa (til) skal jeg vel klare å leve med. ;)  Har forøvrig veldig lyst til å bygge Hurricane i 1/48 men har ikke funnet noe sett. Har forsåvidt skjønt at de er vanskelige å få tak i fra Hasegawa. Hvorfor passer de ikke på å produsere nok? De flyene her vil jo selge seg selv i en evighet.

Hasegawa har kverna ut diverse reboxinger av hurricanene sine helt opp til cirka 2005. Da var det brått slutt av en eller annen grunn, og nå ser vi konsekvensene.  :(

Den letteste måten å få fatt i et skikkelig Hurricane-sett på nå er å kjøpe grytevottsettet til Pacific Coast Models. Veldig morsom, mer korrekt enn Hasegawas, men tar jækla med plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Litt set-backs med den finske hurrien. Måtte gjøre store deler av undersiden på nytt. Det så stygt ut en stund, men har kommet seg nå. Litt misfornøyd, men må si meg ferdig med reparasjonsarbeidet siden det ikke blir bedre. Jaja, sånn kan det gå. Hadde uhell med vask som gikk igjennom laget med johnson. Hade mest sannsynlig ikke dekket et område. Bilde burde komme i løpet av morgendagen. God lørdagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.