Gå til innhold
  • Bli medlem

2x Jumalauta!!!


Kosti Eriksen

Anbefalte innlegg

  • Svar 187
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

I denne skalaen hadde jeg gitt noe helt hemningsløst beng i det der. Men jeg takker ellers for et tips jeg kommer til å benytte meg av på grytevottflyet mitt, for dette var jeg ikke merksam på.

Edit: etter å ha konsultert referanse ser jeg at det ikke er de to små rektanglene som står i ulike retninger som er vinduene, men derimot de to langsgående rektanglene helt "nederst" i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt reddningskirurgi måtte til da jeg klarte å knekke av plasten på trailing edge nær vingerota på begge sider. Holdt på å skjære ut plass til flaps da de knakk. Regnet egentlig med det siden plasten var kjempetynn. Uansett, ikke noe man ikke får til å reparere. Bare litt flikking og pussing til, så er jeg i mål. Venter med det til øvre del av vingen er limt på så plasten blir tykkere og ikke knekker av mens jeg filer. La også inn litt rømmelokk i "flapshulrommet" så man ikke kan se igjennom helt til cockpit. Da unngår man også at cockpit ikke blir fylt av maling når man airbrusher modellen senere.

160820102034.jpg.23e485c95e263a7bf4544faa132b4ea3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All etsaflapsen er på plass, og det ble ikke riktig så pent som jeg hadde håpet på. Grunnen til det er dels min egen og dels eduards. :) Den ytterste flapsen på begge sider er for liten så det blir glipper på hver side i "flapsrommet". Tenkte at de ble litt vanskelig å rett på så jeg limte de på på midten slik at det syntes så lite som mulig. I tillegg var de innerste flapsene litt for store og skulle jeg ha filt ned på de, hadde ikke de ytterste ribbene på innsiden av flapsen blitt med. Jeg kunne sikkert ha tilpasset dette bedre, men jeg oppdaget det selvfølgelig etter at jeg hadde limt fast alle de hundre-og-ørti-førti delen som utgjorde fire stk flaps. Skal ikke stole like mye på eduard neste gang. etsaflapsen til Brewstersettet var helt perfekt så jeg tenkte ikek på det. jaja, da vet jeg til neste gang. Uansett så økes detaljnivået på flymaskinen og jeg har lært. :)

 

220820102046.jpg.1611fc22b438883afaa97316fdc798a6.jpg

220820102047.jpg.56eb5a836c3d5a3c0f0ae61c3201c062.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.