Gå til innhold
  • Bli medlem

2x Jumalauta!!!


Kosti Eriksen

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med et tips? Jeg har rettet opp feil og gått på en ny smell. Det raskeste fixet på problemet mitt er å makere over noen decaler for deretter å male på nytt med airbrush. Det blir garantert ikke like pent som det først så ut til å bli menjeg må jo få modellen ferdig. Kan det være lurt å airbrushe klar blank over dekalene, for deretter å maskere, eller kan det hende det holder med Johnson eller Pledge? Noen som vet evt har et annen fix? Er litt smålei nå, men en stk "corsair-fuck-up" i året er vel vanlig kvote eller hva?  :doh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg skjønte ikke helt dette. Du skal maskere KUN dekalene slik at du kan male på nytt rundt dem? Klar blank og Johnson er for meg samme sak. Johnson blir temmelig hardt når det får herde over natta.

Jeg ville pansret dekalen høvelig godt med klarlakk før jeg eventuelt maskerte den. Og maskeringen ville funnet sted med teip som jeg hadde kjørt tredobbelt pannetriks på, altså nesten helt uten gjenværende hefteevne....

Jeg tror ikke det blir så pent med dekalkanten visende gjennom malinga.

Men jeg kan jo ha misforstått hva problemet er.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torgeir: Nei, det er ikke helt inntil decalkanten, men nær nok til at det med stor sannsynlighet vil gå utover decalet. Tredobbelt pannetriks og johnson ser det ut til at det blir, men jeg ser først hvordan det kommer til å gå med post-it-lap-trikset til ragnar. Tenkte bare at klar blank fra humbrol kanskje satt hardere og ville beskytte bedre mot maskering.

Har ikke turt å prøve noe før jeg fikk svar her i tråden. Ok, here we go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er en del av decalet ja. Helt enig, det hadde blitt bedre med bare haakaristien. Har tenkt litt på å bruke micromesh, eller lakkere over. Jeg må se hva jeg finner på for det ser litt teit ut ja.

 

Nei,nei - ikke begynn med noe micromesh-stunt nå. La det være. Trgr kan jo ha rett mht maling av merking. Anbefaler å gå videre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig når det gjelder stensilene. Det ser ikke bra ut. Skal se om jeg ikke kan finne noen som ligner og heller gnukke av de som sitter på modellen nå. Som Torgeir sier, så ble haakaristiene malt på etter at de kom til finland mens de ennå hadde engelsk kamo. Slik fløy de også en stund før de gradvis ble pärkelefisert med dertil passende kamo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.