Gå til innhold
  • Bli medlem

2x Jumalauta!!!


Kosti Eriksen

Anbefalte innlegg

Fint å se at Hurricanebyggingen går fremover, godt jobbet med etsearbeidet - fyttirakkern det kan være en drøy tålmodighetsprøve noen ganger.

 

Skjønner godt at du vil ha flapsene nede etter alt det arbeidet med dem, men all erfaring tilsier at flapsene skal stå helt ned, 90 grader - når de er ute, ingen mellomstillinger!

Men du kan jo alltids si at de er på vei ned, eller opp for den saks skyld.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

90 grader ute? Wow, det var jo litt av en flaps-setting. Kan heldigvis bøye til festene på flapsen så det ser riktig ut. Takk for tipset, Stein Atle.  :thumb:

 

Har fyllt igjen "steppet" bak i cockpit. Brukte litt rømmelokk først som jeg skar til så det gikk i flukt med "steppet" som setet er limt fast til. Deretter fyllte jeg på med to-komponentputty og lot tørke over natta. I dag har jeg brukt litt tid til å pusse ned overskytende putty. Ble slettes ikke verst. :)

230820102048.jpg.23574cfb71b54010591bdb7d195e6d3f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniør Jens kan sikkert kanskje forklare deg hvorfor det nærmest er fysisk umulig at britiske WW2-fly står parkert med flapsen nede.

 

Tror at problemet med Spitfire er at flapsen blokkerer for radiatoren(e) - ikke spesielt gunstig over lenger tid. Derfor ble de trukket opp igjen like etter landing. Men Hurricane har ikke dette problemet, så den var det kanskje ikke så nøye med?

 

Ellers - bra jobba Kosti. Likte spesielt at du har fiksa "steppet" bak cockpit ;).

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å lese om flapsproblematikk og engelske fly. Typisk at de ikke klarer å lage noe som funker skikkelig. ;) Takker alle sammen som har bidratt til økt kunnskap hos meg i denne tråden. Setter stor pris på det.

 

Har jobbet med en litt gjenstridig søm i kveld. Har brukt mere tokomponentputty som jeg har laget en kjempetynn pølse av og brukt fingeren min til å gni ned i sprekken samt "blande det inn" med resten av skroget. Skal ta en runde til med den behandlingen i morgen. Pokkers sea-hurricane-option!  :P

230820102049.jpg.3dfc1872e4cc1eedbf03abfd41de4164.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.