Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynamic Duo


Anbefalte innlegg

  • Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ser at Fujimi har lagd den riktige utgaven av Fuchs-hjula til denne også. Har dog ikke sjekka de som er med i 69'ern deres, den skal ha den første utgaven.

Ikke så stor forskjell egentlig, men på de tidlige går "eikene" lengre ut mot felgkanten, på de senere er det et bredere svart felt mellom "eikene" og felgkanten. (Slik som på bildet over.)

Hjula jeg har liggende til bobla er fra 69, skal se om jeg får tatt bilde av dem senere i dag, skal en tur i garasjen og sette sammen pedalsettet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror det er et snev av AMS ut å går her nå, vinteren er sur og våt her vest om dagen så det er kanskje ikke så rart.

Har brukt noen timer på nettet for å finne referanser om bilene.

Bildet av Valdergard sin bil var nyttig, det ser ut som høyre franhjul er reservehjulet. de har sikkert hatt pungtering. Tror det var rimelig vanlig i Safarirally på 70 tallet. De pleier vel heller ikke ha med grinder til å komme ut av sanden lenger, men det er festet på takgrinda.

Har funnet andre bilder der reserverhjulet er uten de svarte feltene på felgen.Liten detalj men  artig å få med seg.

 

1600GS motoren i 356en har jeg funnet flotte biler av, spesielt en fyr i USA har har restaurert en til helt perfekt stand.

mech-9 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

engine (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

Jeg fant da ut at det er to coiler på brannveggen helt ytterst som dere ser på nederste bildet. De er ikke med i settet, men jeg synes det måtte på plass, så de er scratchet i noe plast-stang og tape. Små, ca 2,5 mm lange. Moteren begynner å bli klar. Fordeleren er borret opp, og det er satt inn plugghetter i toppene. Det er 2 plugger pr. sylinder på denne flate 4eren. Blir litt liv med 8 pluggledninger nedi det trange motorrommet. Det blir mye som ikke kommer til å vise, men godt å vite at det er der. Limskjøtene på sylinderhodene kommer ikke til å vise, så jeg har bare pusset og fylt med lim sånn passe.

 

 

Ellers er det meste av deler på denne ferdig lakket, så på denne kommer det til å gå fremover med god fart regner jeg med.

 

 

 

IMG_4327 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4334 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de motorene rakk å bli så slitne jeg; Gaute....

Ser at du yter Enthusiast-Porscha rettferdighet, Knut. Og etter å ha sett Ghia'n din live, gleder jeg meg virkelig til å se denne på LU....! :thumb:

 

En skal aldri si aldri. Noen kunne jo ha kjøpt en billig sportsbil da bilen var kanskje 10 år gammel. De hadde råd til bilen men ikke til å holde den vedlike :P

Uansett tror jeg at å stille tenninga uten tenningslampe kan være en utfordring ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motoren klar til testing med tenningslampe

 

Jeg synes dette ble veldig bra. Ledningene er buntet sammen med ørsmå strips skrært til av svart elektrikkertape.

 

Og da la jeg merke til at jeg har boret gjennom til viften på den gule ledningen. Fikk heldigvis fjernet rusket der.

IMG_4336 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4338 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4342 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ruller sakte fremover med disse. Må vel snart inrømme at 2 av disse til mars skal holde hardt.

 

Chassiset på 356en er godt i gang, neste er hjulopphengene.

911 mototren er også godt startet. Den har fått drivstoffrør tror jeg. Mener den dingsen som kobberrørene kommer ut fra er en "slidevalve" på engelsk, og er innspøytings-systemet. Her må en bare arrestere meg, for mekanikker er jeg absolutt ikke.

Tok også bilde av 356 motoren fra baksiden. Den er designet for å kunne utstilles alene. Det følger med stativ til å montere den på. Litt mer detaljmaling inne i koblingen til girboksen måtte kanskje til da. Min skal inn i bilen. Det kommer til å bli trangt baki der.

 

 

IMG_4354 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det går nå fremover med disse også 935 er det ikke så mye igjen på. Den får noen lag klarlakk nå, Tynne med pussing mellom skal det bli, så det vil vel ta en stund. Redd for ny lagg og pusseremedier. Men det er jo mye å gjøre mellom lagene da.

Nye luftfiltre er laget. Eller ikke helt nye da. De som fulte med var ikke bra. Store synkemerker på toppen og dekaler til selve filternettingen. Det ble sparklet og pusset og sparklet og pusset og grunnet og pusset og lakket og grunnet og pusset og lakket. Det var et slit å få de to små flatene pene og jevne. Så bøyde jeg til litt alulakket messing gitter rundt, festet med superlim. Mye bedre

 

Understell og bunn er nesten ferdig. Tørrbørstet og vasket med både det ene og det andre.

 

IMG_4400 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4403 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk. Det er jo de som kommer til å vises mest baki der, så noe måtte gjøres.

 

Interiøret er også nesten ferdig, kun dashen igjen.

Stolene er vasket og gnukket litt, og en stakars bilbygger måtte prøve seg på treeffekt. Stolene er montert på en treramme tydligvis. Legg også merke til at stoljusteringshendelen er med. Den lille svarte knotten til høyre under setet. Fantastisk mange detaljer med i dette settet.

 

IMG_4406 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.