Svein Ivar Braathe Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Må bare si det igjen jeg Knut. Dette ser bra ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Ser nesten ut som om du vet hva du driver med. Imponerende resultater! Arild Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Ser fortsatt meget bra ut detta. Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Definitivt bra dette. Godt innblikk i originalen og ferdigheter til å få det slik det skal være blir et bra resultat. Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Veldig bra detaljeringsarbeid du legger ned her.Dette gjør du bra Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 17, 2008 Author Share Posted January 17, 2008 (edited) Nå har jeg prøvemontert understell og hjul for å finne ut om høyden er OK. Jeg har tenkt at den skal representere en weekend-racer fra 50 tallet, derfor originale felger og dekk, og ikke setebelter. Når jeg har det i bakhodet synes jeg høyden nå er bra. Bakhjulene er passe godt opp i hjulbrønnen og den luter en halv grad framover. Men den er jo høy da. Og det var jo også bilene på 50-tallet, selv racere. Dessuten kommer motoren til å bygge en del nedunder karosseriet bak. Er det noen som har sterke synspunkter? Burde den senkes mer? Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Synes det ser ut som den er litt høy, mener de lå litt nærmere bakken. Her er noen bilder.. http://www.best-classics.de/porsche356/porsche_galerie.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 18, 2008 Author Share Posted January 18, 2008 Takk for bildene. Helt enig ut fra dem, faktisk så mye som en 3 mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn B. Svendsen Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Fujimi's 356 MÅ senkes, helst kraftig. Modellen har bakkeklaring som en Jagdwagen, Porsche's første egne SUV. Jeg har bygget ferdig en 356 Coupe, denne ble kraftig senket. Ble litt lavere enn Porsche original, men helt etter min smak. Speedster modellen har ligget i møllpose i flere år pga mislykket senking. Alt i hjuloppheng bare datt fra hverandre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 19, 2008 Author Share Posted January 19, 2008 (edited) Da er den senket, kanskje ikke kraftig, men jeg synes det ser bra ut i forhold til bildene i linken over. ca. 2,5 mm bak og 3 foran. Tror fortsatt jeg skal få understellet til å henge sammen også Og her er et bilde fra interiøret som begynner å ta form. Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Der sitter den mer riktig ja...! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Så mye bedre ut, synes ikke den bør senkes mer pga hjulene. Men jeg er en av de som liker biler LAVE. Synes de fleste byggesett sittr for høy, men det er vel bare smaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Der satt den Begynner det bli trangt i "garasjen" ? Mye fint i bakgrunnen der Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 19, 2008 Author Share Posted January 19, 2008 Begynner det bli trangt i "garasjen" ? Ja, det gjør det. Det lengstvarende prosjektet mitt er å bygge hyller/skap med glassdører. Foreløpig er det ikke en gang kjøpt inn materialer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn B. Svendsen Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Ser bra ut det her, er nok i nærheten av original-høyde. Blir helt riktig med original-høyde for ditt prosjekt. Stå på videre, Fujimi sine 356 modeller bygger ikke seg sjøl, massse jobb for å få et så bra resultat som du ligger an til. Ser fram til å ta denne modellen i øyesyn LIVE. Ha en fortsatt god byggetid. PS!!!! er i gang med bygging på nytt hobbyrom, Revell '32 Ford Tudor Sedan og '32 ford roadster JØRN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 Og i kveld kom motoren på i riktig ende. Tenkte da ikke på at festene for akslingene var flyttet en del. Rimelig skjeivt ja. Fikk nå bøyd det til så det henger i hop, men noe skeivt ble det ja. Advarsel til alle som skal gjøre det samme. Knekk til akslingen før du begynner å lime! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Advarsel til alle som skal gjøre det samme. Knekk til akslingen før du begynner å lime! Godt å vite bare si i fra hva annet jeg må passe på så kansje bygge tida mi blir halvert Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 "Nu gaar alt saa meget bedre"... Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 (edited) På 21.1.2008 den 17.54, Jens Håkon Brandal skrev: "Nu gaar alt saa meget bedre"... Well Jeg har irritert meg mer og mer i dag over at små mye arbeid skal bli skjemt av skeive akslinger og en tversoverfjær med spor av støpekanter. Dessuten hadde jeg montert eksostuppen etter instuksjonene, så de var vel en halv cm. bak bilen. Derfor pirket jeg ut girkassen og laget ny aksling og fjær. De nye delene er fortsatt hvite på bildet. Egentlig ganske raskt gjort (et par timer) og så slipper jeg å ergre meg. Eksosen er kortet inn med 5 mm! Dessuten er potta bak for brei til åpningen i rammen så det ble litt skaving med hobbykniven for å få lirket den nedi. Får håpe Jens Håkon hfår rett denne gangen. Men det begynner å spøke med tid fram til LU for å få begge ferdig Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted February 2, 2008 Author Share Posted February 2, 2008 (edited) Da er det vel på tide med ny oppdatering. 356en er i rute til LU. På den er det kun pynten igjen. Dvs: lykter, krom, polering, speil, vindu etc. 911 går fremover, men det spørs. Motoren er ferdig. Varmeveksleren var det største problemet. Det var grusom i støpen og trengte både nedsliping, sparkling ,detaljering med plaststrips, boring av nye hull og mye plukk. De kom nå på til slutt, litt grove i detaljene, men de ser i det minste ikke ut som en smeltet plasklump lenger. På siste bildet er de montert og været noe med Tamiya sminke, børsting og vasking. Slik ser motoren ut bakfra Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted February 2, 2008 Author Share Posted February 2, 2008 (edited) Og til slutt et stemningsbilde Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Dette blir bare helt nydelig Knut Skulle nesten tro det er en ekte bil i skala 1/1 . Denne kommer høyt opp på LU Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 meget bra, både på fremgang og kvalitet. Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Nydelige detaljer Knut! Detta blir bra. Har gitt opp Porsche til LU jeg. :'( Har et par andre greier jeg prøver å få ferdig, men tilgjengelig byggetid er litt begrenset for tiden...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts