Per Erik Karlsen Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Et par skrivefeil må man tydligvis tåle :'( En flott bil du har bygd her Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Og det er enda en skrivefeil på teksten rundt nummeret, ser dere den? Vet ikke helt om Afrca kvalifiserer for temaklassen JR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 16, 2008 Author Share Posted May 16, 2008 Et par skrivefeil må man tydligvis tåle :'( En flott bil du har bygd her Per Erik Den er langt fra ferdig enda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 En flott bil du holder på å bygge Blir sikkert fin, når den blir ferdig Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 20, 2008 Author Share Posted May 20, 2008 (edited) Da er det kun vindusviskere, spade og takgrind med sandbrett igjen. Sandbrettene (eller hva det heter) er ikke akkurat realistiske, så jeg scratcher nye av noe Evergreen channel og 0,6 mm stang. Det blir etsede viskere og så må jeg finne noen plastklumper å forme til spade. Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Dette her blir jo bare lekkert Knut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Løvly Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Har tro på at dette blir bra. Nå er du straks på oppløpssiden. Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Begynner å nærme deg neste prosjekt nå, blir fin denne. Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Broch Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Imponrt over det du har fått til med denne biler! Blir utrolig flott! Gleder meg til å se den ferdig ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 22, 2008 Author Share Posted May 22, 2008 (edited) 4 rammer med hull ferdige Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 23, 2008 Author Share Posted May 23, 2008 (edited) 1,7 meter eller 92 plaststangbiter senere Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Se her ja skal de ikke flettes ? Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 24, 2008 Author Share Posted May 24, 2008 (edited) På 24.5.2008 den 8.01, Niclas.A.Gedde skrev: Se her ja skal de ikke flettes ? Niclas He, he. Nei heldigvis ikke. Jeg trodde også de skulle flettes, men dette sparte noe tid ja. Jeg må ellers feste tverstagene på feil side. Mine tråder (0,5 mm) er litt tykke. Lærstroppene blir også en liten utfordring. Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Lærstroppene blir også en liten utfordring. Der kan du bruke Alu teip ( brukes til tipe isolasjon på ventilasjon på bygg. er som en tykkere krom folie ) eller krom folie eller bly folie (fra tannlegen) eller denne fra hobbyhuset, scalaen er 1/35 men disse er passe både til reimer på/over panser og koffert på bil, [/img] vis det haster og du har lyst til å lage de selv så kan jeg sende deg litt bly folie og alu teip i dag, vis du sender meg en PM med adressa de. Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Kanskje det finnes noe ets i 1:35 som kan brukes? Stropper med spenner finnes jo overalt på militære kjøretøyer, og tror at noen har gitt ut et sett med reimer i forskjellige lengder. Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 24, 2008 Author Share Posted May 24, 2008 De etsa greiene såg bra ut. Alu tape har jeg. Og så har jeg noe selvklebende lærsoff fra Model Factory Hiro som jeg tenkte å forsøke å få til noe av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 27, 2008 Author Share Posted May 27, 2008 (edited) Da er de nymalte svarte. Litt væring så er de bra. Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 28, 2008 Author Share Posted May 28, 2008 (edited) Litt tørrbølsting med Humbrol og skraping med en blyant fikk frem litt mer liv i mattene. Regner med at dere ser hvilken som er fra settet, og ikke scratchet. Og nå er jeg spent på om dere synes lærstoppene er overbevisende. De er laget av noe selklebende skinnstoff fra M.F.Hiro. Spennene er bøyd til av E-gitarstreng (0,23 mm) og så har jeg stukket inn en liten pinne av samme i midten. Tror ikke jeg klarer å lage de mindre. Stengene i selve mattene er 0,5 mm plaststang, forresten. Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Dette ble elegant, Knut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Flott arbeid.Er med på å gjøre modellen enda mer realistisk disse Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Jepp - dette ble bra! Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trygve Jeppestøl Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Jeg synes lærstroppene så virkelig bra ut Mattene likeså... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted June 1, 2008 Author Share Posted June 1, 2008 (edited) Takk for komentarer. Men desto mer jeg såg på disse dess mer fant jeg ut at de virkelig var for brede. Jeg laget derfor nye spenner. Denne gangen av 0,3 mm alumnium. Da klarte jeg å bøye de over en metall linjal jeg har. Da fikk de rette bredden. Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Pent ble det Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts