Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynamic Duo


Anbefalte innlegg

  • Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Da er det kun vindusviskere, spade og takgrind med sandbrett igjen. Sandbrettene (eller hva det heter) er ikke akkurat realistiske, så jeg scratcher nye av noe Evergreen channel og 0,6 mm stang.

 

Det blir etsede viskere og så må jeg finne noen plastklumper å forme til spade.

IMG_4818 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2008 den 8.01, Niclas.A.Gedde skrev:

wOOt  Se her ja  :thumb:

 

skal de ikke flettes ? ;)

 

Niclas :)

 

He, he. Nei heldigvis ikke. 

 

Jeg trodde også de skulle flettes, men dette sparte noe tid ja. Jeg må ellers feste tverstagene på feil side. Mine tråder (0,5 mm) er litt tykke. Lærstroppene blir også en liten utfordring.

740411EAK+Waldegard+3 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærstroppene blir også en liten utfordring.

 

Der kan du bruke Alu teip ( brukes til tipe isolasjon på ventilasjon på bygg. er som en tykkere krom folie )

eller krom folie eller bly folie (fra tannlegen)

 

eller denne fra hobbyhuset, scalaen er 1/35 men disse er passe både til reimer på/over panser og koffert på bil,

 

24052008674.jpg[/img]

 

 

vis det haster og du har lyst til å lage de selv så kan jeg sende deg litt bly folie og alu teip i dag,

vis du sender meg en PM med adressa de. ;)

 

Niclas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tørrbølsting med Humbrol og skraping med en blyant fikk frem litt mer liv i mattene.

 

Regner med at dere ser hvilken som er fra settet, og ikke scratchet.

 

Og nå er jeg spent på om dere synes lærstoppene er overbevisende. De er laget av noe selklebende skinnstoff fra M.F.Hiro.

Spennene er bøyd til av E-gitarstreng (0,23 mm) og så har jeg stukket inn en liten pinne av samme i midten. Tror ikke jeg klarer å lage de mindre.

 

Stengene i selve mattene er 0,5 mm plaststang, forresten.

IMG_4854 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4856 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for komentarer. Men desto mer jeg såg på disse dess mer fant jeg ut at de virkelig var for brede. Jeg laget derfor nye spenner. Denne gangen av 0,3 mm alumnium. Da klarte jeg å bøye de over en metall linjal jeg har. Da fikk de rette bredden.

 

 

 

IMG_4909 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.