Gå til innhold
  • Bli medlem

Jørn B. Svendsen

Medlem
  • Innlegg

    643
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om Jørn B. Svendsen

  • Rang
    Fersking
    Fersking
  • Bursdag 01. okt. 1958

Personal Information

  • Kjønn
    Male
  • Lokasjon
    Drammen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. .................og bare en liten tilleggsopplysning: Drammen Stasjon er endestasjon for Flytoget, en time til Oslo Lufthavn Gardermoen. Tog flere ganger i timen. Drammen er jernbaneknutepunkt, her stopper Bergensbanen, Sørlandsbanen og Vestfoldbanen til og fra Oslo S. Dessuten lokaltog Kongsberg - Oslo S - Eidsvoll flere ganger i timen ( går også via Oslo Lufthavn). Det er også godt med expressbusser sørfra og vestfra. Det er med andre ord mulig å ta seg hit med fly, tog og/eller buss fra det meste ev landet. Det skal være mulig å komme seg til/fra Torp og Rygge også. Og for de av oss som foretrekker bil fører jo alle veier til Drammen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Velkommen til Elvebyen Drammen!!!!!!!!!!!!!!!!!! hilsen Jørn
  2. Hobbybil er nok en av flere avsporingsmuligheter for min del. Jobben tar en del av min fritid, og nå har min arbeidsgiver solgt den avdelingen jeg jobber i til et større konsern. Gir trygghet for arbeidsplassen og byggero dette........................... Håper på en foreløpig avklaring etter påske, kanskje det er mulig å få litt kvaltetstid på hobbyrommet da..................... og så er jeg jammen blitt morfar også, ikke mye tidsbruk enda........................... det blei ei lita prinsesse................... ...................men det er vel en skikkelig opprydding som skal til. Kjøpt noe i år??????? JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! planlegger å bli skikkelig gammal!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Bygd noe ferdig????????? nei. og så er det snart CCM og WeCoMoCo og GGG og NC og............................... Pokker, jeg må bygge ferdig ett eller annet prosjekt. Jeg logger av, blir på hobbyrommet ei god stund................................... byggehilsen fra Jørn
  3. Nå er vel ikke Revell sine pressemeldinger kjent for å være de mest presise. Det er bare å smøre med tålmodighet. TIME VILL SJÅ :) :)
  4. Nydelig bygge så langt, flott finish og supre detaljer. Angående farge på motor, så funker det meste sammen med svart. Det kan bli bra å fortsette med motorfargen på felgene, kjerra blir mer sober. Kan fort bli litt fargekart med annen farge på felgene også. Du har jo valgt rødt interiør, så dette blir helt sikkert nydelig med Candyrød motor og felger. Gleder meg til å se denne ferdig til NC. byggehilsen fra Fordman
  5. Treverket ser bra ut på min skjerm. Trur jeg ville latt det være som det er til jeg hadde lakkert resten av kjerra. Svart og treverk blir helt rått. Hjulvalg på ei slik kjerre vanskelig, men motor og hjuloppheng i settet gir et forholdsvis moderne inntrykk. Jeg ville prøvd med stålfelger og store bakhjul. Kanskje også prøvd eikefelgene fra Tudor'n til Revell, med større bakhjul. Passer trolig med forholdsvis smale hjul rund baut. ..............men hjul og stil er og blir smak og behag, og det er tross alt ditt bygge. Jeg har mange ganger blitt overrasket over hvordan "umulige" kombinasjoner funker for noen byggere. Prøv deg fram, så finner du nok den ultimate stilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Byggehilsen fra FORDMAN
  6. Det er massevis av detaljer som må endres, men hovedlyktene kan beholdes hvis du bygger 1985 eller 1986 modell. Kan jo bygge 1983 Base modell med smale hovedlys og grå plastgrill. Denne modellen har overhode ikke noe extrautstyr, helt renska. Leit opp bilder fra introduksjonen av Sierra, og du finner trolig bilder av Base modellen også. Denne XR4i utgaven til Tamiya er forøvrig første årsmodell med MFI, Mechanic Fuel Injection, Bosch K-jetronic. Seinere utgaver fikk EFI, Electronic Fuel Injection, og dermed sprekere og mindre tørst.
  7. Bilder?????? Først må beslutningsvegringen overvinnes. Melder ifra når beslutning er tatt, og bygging starter. hilsen Fordman
  8. Ford blir bra. Her har jeg nok å velge i, plast eller resin. Det er nok verre med personlig frammøte på Skala. Sjøl må jeg nok se litt nærmere på kalender etc når det gjelder deltagelse på SKALA 2013. En tur til nabohovedstaden i øst har prioritet framfor SKALA. Får se hva jeg finner på lageret, og så var denne byggløsta da........................ Hilsen Fordman.
  9. Nå som bihulebetennelsen har sluppet taket kan jeg reise til Tanum. Har vært lite arbeidsdyktig i to uker nå, pga en riktig plagsom og langvarig influensa/bihulebetennelse med feber og andre dertil hørende ubehagilgheter. Må prøve å få ferdig et nytt prosjekt til WeCoMoCo. Time vill sjå................ Klar for avreise lørdag 9. april klokka 0700, framme i Tanumshede klokka 0900, med førerkort og lommebok i behold. Tor Henning tar seg av fotograferinga, på en utmerket måte som vanlig. Undertegnede er helt ubukelig som fotograf. Fotoapparatet har sagt takk for seg, og min mobiltelefon er kun telefon. Byggehilsen fra Jørn
  10. Takk for en trivelig kveld. Det kommer nok til å dukke opp en og annen bilbygger fra Drammen når det passer sånn. "Nybilen" funka bra hjemover også. Er nok plutselig tilbake, Porscha og jeg. Skal se om det ikke kan snike seg med et prosjekt eller fem også, har jo noen å velge i. byggehilsen fra Jørn
  11. Du kan tryggt beholde grillen som den er. Blei levert her til lands med firkanta hovedlykter. Kun et Mitsubishi emblem mangler i grillen. hilsen Fordman
  12. Jeg skal vel kunne grave fram en pick-up fra "påbegynte prosjekter". Kan vel hende at det blir en Ford .................................. Byggehilsen fra Fordman
  13. Dette skulle vel være noe for de fleste Mustang-frelste, og for andre bil-folk også. Og så finnes det knapt to like Mustang'er fra samlebåndet. Lista over ekstrautstur var utrolig lang, i tillegg var det mulig å kjøpe utstyr til disse bilene nær sagt overalt i USA. Det betyr at du kan bygge "din egen" Mustang (nesten) helt som du vil. Da er det bare å sette igang med bygginga. Byggehilsen fra Fordman
  14. Hei å hå!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mustang i byggesett, la oss ta ta skala 1/24 og 1/25. Kortversjon: det meste finnes i plast, "resten" finnes i resin. Det aller meste kan bygges, men det kan nok innebære kombinasjon av to eller flere sett og/eller innkjøp av resindeler. Så kan vi ta årsmodell 64 1/2 til og med 66: amt: 66 Hardtop skala 1/25; tidligere også 66 Fastback, nå ute som resinkopi. Revell/Monogram: Fastback og Convertible i diverse utgaver i alle tre årsmodeller (litt egeninnsats nødvendig hvis en er nøye med nagletellinga). Fra og med årsmodell 67 til og med 73 er det vel bare Fastbackmodeller i plast, både AMT og Revell/Monogram. Noen Hardtop'er i resin. '74 tom '77: Mustang II, kun fastback i plast. AMT og MPC. '78 tom mangeognitti: FOX-Mustang, Hatchback og Convertible i de fleste årsmodeller; egeninnsats, kombinasjon av flere sett og resindeler kan være nødvendig for å få med alle årsmodeller. AMT/MPC og Revell/Monogram. Coupemodellen finnes kun i resin. Fox-Mustang'n gikk vel stregt tatt til 2005: flere årsmodeller i plast. 2006 - 2009: Fastback i mange utgaver fra Revell. mvh Fordman
  15. Vær litt forsiktig med alle skalaer, det finnes skala 1:1 Porsche i nærheten som greit klasser inn som plastbyggesett. Dette løser seg vel greit i og med at disse storskala bilene som regel er vel innelåst i den "hvite årstid". Det er forøvrig flere her som bør lese seg opp på sin Porsche historie. Ferdinand Porsche var ansatt hos flere bilprodusenter før han stiftet sitt eget "konstruksjonbyrå", eller konsulentfirma. Dette firma tok oppdrag fra mange oppdragsgivere, også den tyske stat ved "Der Führer". Dette var av både sivile og militære oppgaver. Ferdinand Porsche ble etter 1945 derfor internert i Frankrike i flere år. Han måtte arbeide for den Franske stat under en annen General. Gamle Herr Porsche ble satt i arbeid hos statseide Renault, og er "medskyldig" til blant annet Renault 4CV. Denne bilen er grunnlaget for alle hekkmotorbilene fra den franske stat. Resten av Porsche historien kan leses i mange bøker, og kortversjonen finnes sikkert på Wikipedia. Porsche driver fortsatt sitt velrenomerte konstruksjonsbyrå, og ingeniørene der tar oppdrag for "alle" verdens bilprodusenter. De har også utviklet dagens Harley-Davidson motorer. Porsche-hilsen fra Jørn
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.