Jens Håkon Brandal Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Kameraet kan baade fremheve og skjule, saa enkelte effekter er nok lettere aa verdsette i live - deriblant fjerningen av startnummeret. Synes og du fikk til en meget overbevisende tekstur av skinn interioer. Og velteboeylen ser og meget metallisk ut. Alclad? Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted April 7, 2008 Author Share Posted April 7, 2008 Veltebøylen er rett fra settet. Nydelig støp, helt jevn helt rundt, og en nydelig halvblank forkromming Og fjerningen av nummeret viser nå heller ikke i virkeligheten, bortsett fra jeg som synes jeg kan skimte det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 Clean build Har speedster settet liggende, så nå vet jeg hvordan det skal se ut Safari settet har jeg bygd for noen år siden. Ser ut til at du får den til bedre enn meg. Er vel en grunn til at jeg har latt de 12 andre Enthusiast settene mine ligge... :'( En liten kuriositet som du kanskje ikke har lagt merke til... Teksten rundt nummerdekalet sier "22st East African Safari Rally" 22st Hva pokker'n er det??? Gunze engelsk? JR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 Strøken bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Clean build Har speedster settet liggende, så nå vet jeg hvordan det skal se ut Safari settet har jeg bygd for noen år siden. Ser ut til at du får den til bedre enn meg. Er vel en grunn til at jeg har latt de 12 andre Enthusiast settene mine ligge... :'( En liten kuriositet som du kanskje ikke har lagt merke til... Teksten rundt nummerdekalet sier "22st East African Safari Rally" 22st Hva pokker'n er det??? Gunze engelsk? JR Hehe, twentysecondst.....hmm... Kan også være Union, fikk en modell av dette fabrikat i helga. "This model are superb kit" står det på eskefronten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Hehe, twentysecondst.....hmm... Ja da leser du bedre enn meg, jeg leste det som twentytwost jeg Morsomste trykkleifen jeg har sett var på et Gunze High-Tech sykkelsett. Ved siden av bildet som viser føring av bensinslangen mellom tank og forgasser står det på uklanderlig "Gunzk" "Set fire to gas tank" Ble ikke mye ut av det settet, så det første jeg gjør når jeg åpner et nytt sett nå, er å kaste byggeveiledningen J R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 kommer det noen bilder av safari bilen eller Venter i spenning på å se hvordan det går.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted April 28, 2008 Author Share Posted April 28, 2008 (edited) Joda, det kommer. Her: Jeg fant et avstivingstag fra en gammel BMW som passet sånn høvelig etter litt plastsløyd, og noen ledninger er også lagt til. De er jo ganske tydelige å se Rart at Fujimi ikke hadde dette med i settet med tanke på så mye annet smått de har fåttt med seg. Motoren er kommet vel i havn. Den passet til og med inn i festehullene! Og så har jeg forskjellig verktøy ,oljebokser, kompressor etc. som skal med frammi. Skulle hatt en spade og, men den må i så fall scratches. Mye greier disse gutta hadde med seg på tur. Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 WOW!!!! Har faktisk safari 911 i 1/20 jeg fra Grip men den er ikke noe i nærheten så detaljert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 Stilig.Bra detaljarbeid Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 Og da ser jeg "alt" jeg glemte eller bare lot være da jeg bygde min Det jeg prøver å si er; Bærre lækkert, liker'n, liker'n J R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 Ser jo riktig saa lovende ut dette:) Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 Her mangler jeg ord skikkelig bra detaljering Svein Ivar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 Dette blir bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 Lurer på om ikke jekken skal ligge 0.001mm lengre til høyre/venstre,eller no Strålende jobb Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 4, 2008 Author Share Posted May 4, 2008 (edited) På 2.5.2008 den 23.45, Leif Haga skrev: Lurer på om ikke jekken skal ligge 0.001mm lengre til høyre/venstre,eller no Strålende jobb Leif Godt dere passer på, jekken er flyttet (til venstre) Jeg liker å legger Kristal Klear i speilene for å få riktigere speil. Blir mye bedre enn bare BMF. Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trygve Jeppestøl Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Ser veldig bra ut Knut. Kjempebra detaljer Det kan ikke være mye igjen nå... Når jeg har kommet til speilene er det vanligvis det siste jeg gjør Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 4, 2008 Author Share Posted May 4, 2008 Ser veldig bra ut Knut. Kjempebra detaljer Det kan ikke være mye igjen nå... Når jeg har kommet til speilene er det vanligvis det siste jeg gjør Jeg og. Men jeg fikk en ubehaglig overraskelse i dag. Bakruta ser ut til å være for liten. Må nok scratche en, og det er varmetråder i den. Ble så sur at jeg tok speilene istedet. Men på denne er det et 30-tall deler til takgrind, fangere etc. som skal på seint i prosessen så det er nok en del igjen enda :'( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 5, 2008 Author Share Posted May 5, 2008 Ah, fantastisk. Jeg fikk på plass bakruten uten å måtte lage ny. Ruten er helt flush med åpningen, men det er ikke glip!!!! Nå står det til tørking med litt vekt på. La litt ekstra Krystl Klear på kanten i tilfelle det kunne bli en glipe. Det er nok min egen feil at dette oppsto, men det var en stygg dobble kant i vindusåpningene som jeg fjernet. Kanskje 1/2 mm. Tenkte ikke på at åpningen kunne bli for stor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Må bare spørre da, med så mye stæsj under panseret, har du tenkt å skjære det opp og ha det åpent? Eller har du gått helt Enthusiast og lessa på med detaljer som du skal lime inne for godt Tenkte bare på sånn som motoren, såvidt jeg husker så er en del av første byggetrinn i veiledningen bl.a. fargeangivelse på veivakslen som skal limes inn mellom de to halvdelene av blokka Plukka fram den jeg bygde for en fem-seks år siden. Ser den har fått litt medfart... bakfanger'n har løsna på ene sida og takgrinda var fallt av :'( Bygde den med motorlokket limt åpent. Husker ikke helt om det var for å vise motoren eller om det var problemer med å få det til å passe. Her er et par bilder av den, regner med at din blir et par hakk bedre Du har allerede gitt meg prestasjonsangst for å starte på Speedster'n Tror ikke jeg hadde med denne på noen konk noen gang... kan jeg ta'n med på gruppebygg hvis jeg restaurer'n J R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 6, 2008 Author Share Posted May 6, 2008 Den er da fortsatt flott Gruppebygget er vel forsåvidt over, fristen var LU 2008, men det er premier fra Porsche ute å går på neste LU også. Så da er det vel bare å sette igang å shine den. Panseret er åpnet. Jeg har limt noen strips i åpningen og funnet noen hengsler for å kunne ha det åpent eller lukket alt etter anledning. Har ikke funnet noen måte å hengsle motorluka så den blir løs. Den ser ellers ut til å passe fint på min. Om du har fått prsatasjonsansgst så er jeg nå ikke lenger helt sikker på om jeg en gang tør kjøpe inn en FXX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Har ikke funnet noen måte å hengsle motorluka så den blir løs. Den ser ellers ut til å passe fint på min. Da var det nok det samme problemet jeg hadde, og såvidt jeg kunne se så er det ikke noen kant i bunnen av åpninga å hvile den på heller. Mener også jeg fikk motoren litt høyt slik at den tok oppi, men jeg gadd ikke knekke det av nå for å sjekke Om du har fått prsatasjonsansgst så er jeg nå ikke lenger helt sikker på om jeg en gang tør kjøpe inn en FXX Forskjellen er at jeg ikke har sett en ferdig FXX enda... JR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 (edited) Ah fremgang !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Var heldig med den hvite nettingen i fronten, ved lyktene. Det er en liten pinne til å gå ned i låshullet bak. Jeg satte på en noe lenger pinn, så nå henger lokket fint på plass. Sexy rumpe Og det er enda en skrivefeil på teksten rundt nummeret, ser dere den? Dette blir ikke den mest strøkne modellene jeg har laget, men det er mye stasj på den da. Edited February 4, 2019 by Knut Børgesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts