Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynamic Duo


Anbefalte innlegg

  • Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 uker senere...

Clean build  :thumb:

Har speedster settet liggende, så nå vet jeg hvordan det skal se ut  ;)

 

Safari settet har jeg bygd for noen år siden.

Ser ut til at du får den til bedre enn meg.

Er vel en grunn til at jeg har latt de 12 andre Enthusiast settene mine ligge...  :'(

 

En liten kuriositet som du kanskje ikke har lagt merke til...

Teksten rundt nummerdekalet sier "22st East African Safari Rally"

22st ??? Hva pokker'n er det???  :doh:

Gunze engelsk?  wOOt

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clean build  :thumb:

Har speedster settet liggende, så nå vet jeg hvordan det skal se ut  ;)

 

Safari settet har jeg bygd for noen år siden.

Ser ut til at du får den til bedre enn meg.

Er vel en grunn til at jeg har latt de 12 andre Enthusiast settene mine ligge...  :'(

 

En liten kuriositet som du kanskje ikke har lagt merke til...

Teksten rundt nummerdekalet sier "22st East African Safari Rally"

22st ??? Hva pokker'n er det???  :doh:

Gunze engelsk?  wOOt

 

JR

 

Hehe, twentysecondst.....hmm... :doh:

Kan også være Union, fikk en modell av dette fabrikat i helga. "This model are superb kit" står det på eskefronten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, twentysecondst.....hmm... :doh:

 

Ja da leser du bedre enn meg, jeg leste det som twentytwost jeg  :doh:

Morsomste trykkleifen jeg har sett var på et Gunze High-Tech sykkelsett.

Ved siden av bildet som viser føring av bensinslangen mellom tank og forgasser står det på uklanderlig "Gunzk"

"Set fire to gas tank"

Ble ikke mye ut av det settet, så det første jeg gjør når jeg åpner et nytt sett nå, er å kaste byggeveiledningen  wOOt

 

J R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kommer. Her:

IMG_4631 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

Jeg fant et avstivingstag fra en gammel BMW som passet sånn høvelig etter litt plastsløyd, og noen ledninger er også lagt til. De er jo ganske tydelige å se ;)

Rart at Fujimi ikke hadde dette med i settet med tanke på så mye annet smått de har fåttt med seg.

 

Motoren er kommet vel i havn. Den passet til og med inn i festehullene!

IMG_4633 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

 

Og så har jeg forskjellig verktøy ,oljebokser, kompressor etc. som skal med frammi. Skulle hatt en spade og, men den må i så fall scratches.

Mye greier disse gutta hadde med seg på tur.

 

 

IMG_4636 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2008 den 23.45, Leif Haga skrev:

Lurer på om ikke jekken skal ligge 0.001mm lengre til høyre/venstre,eller no ;)

 

Strålende jobb :praise:

 

Leif

Godt dere passer på, jekken er flyttet (til venstre)

 

Jeg liker å legger Kristal Klear i speilene for å få riktigere speil. Blir mye bedre enn bare BMF.

 

IMG_4639 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Knut. Kjempebra detaljer :thumb:

Det kan ikke være mye igjen nå... Når jeg har kommet til speilene er det vanligvis det siste jeg gjør ;)

 

Jeg og.

Men jeg fikk en ubehaglig overraskelse i dag. Bakruta ser ut til å være for liten. Må nok scratche en, og det er varmetråder i den.

 

Ble så sur at jeg tok speilene istedet.

 

Men på denne er det et 30-tall deler til takgrind, fangere etc. som skal på seint i prosessen så det er nok en del igjen enda :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fantastisk.

 

Jeg fikk på plass bakruten uten å måtte lage ny. Ruten er helt flush med åpningen, men det er ikke glip!!!!

 

Nå står det til tørking med litt vekt på. La litt ekstra Krystl Klear på kanten i tilfelle det kunne bli en glipe.

Det er nok min egen feil at dette oppsto, men det var en stygg dobble kant i vindusåpningene som jeg fjernet. Kanskje 1/2 mm. Tenkte ikke på at åpningen kunne bli for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre da, med så mye stæsj under panseret, har du tenkt å skjære det opp og ha det åpent?

Eller har du gått helt Enthusiast og lessa på med detaljer som du skal lime inne for godt  wOOt

Tenkte bare på sånn som motoren, såvidt jeg husker så er en del av første byggetrinn i veiledningen bl.a. fargeangivelse på veivakslen som skal limes inn mellom de to halvdelene av blokka  :doh:

 

Plukka fram den jeg bygde for en fem-seks år siden.

Ser den har fått litt medfart... bakfanger'n har løsna på ene sida og takgrinda var fallt av  :'(

Bygde den med motorlokket limt åpent.

Husker ikke helt om det var for å vise motoren eller om det var problemer med å få det til å passe.

 

Her er et par bilder av den, regner med at din blir et par hakk bedre  ;)

Du har allerede gitt meg prestasjonsangst for å starte på Speedster'n  :thumb:

911-1.jpg

911-2.jpg

 

Tror ikke jeg hadde med denne på noen konk noen gang... kan jeg ta'n med på gruppebygg hvis jeg restaurer'n  ::)

 

J R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er da fortsatt flott ;D

 

Gruppebygget er vel forsåvidt over, fristen var LU 2008, men det er premier fra Porsche ute å går på neste LU også. Så da er det vel bare å sette igang å shine den.

 

Panseret er åpnet. Jeg har limt noen strips i åpningen og funnet noen hengsler for å kunne ha det åpent eller lukket alt etter anledning. Har ikke funnet noen måte å hengsle motorluka så den blir løs. Den ser ellers ut til å passe fint på min.

 

Om du har fått prsatasjonsansgst så er jeg nå ikke lenger helt sikker på om jeg en gang tør kjøpe inn en FXX wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noen måte å hengsle motorluka så den blir løs. Den ser ellers ut til å passe fint på min.

 

Da var det nok det samme problemet jeg hadde, og såvidt jeg kunne se så er det ikke noen kant i bunnen av åpninga å hvile den på heller. Mener også jeg fikk motoren litt høyt slik at den tok oppi, men jeg gadd ikke knekke det av nå for å sjekke  ::)

 

Om du har fått prsatasjonsansgst så er jeg nå ikke lenger helt sikker på om jeg en gang tør kjøpe inn en FXX wOOt

 

Forskjellen er at jeg ikke har sett en ferdig FXX enda...  ;)

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ah fremgang !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

IMG_4789 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

Var heldig med den hvite nettingen i fronten, ved lyktene.

IMG_4790 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

Det er en liten pinne til å gå ned i låshullet bak. Jeg satte på en noe lenger pinn, så nå henger lokket fint på plass.

 

IMG_4793 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

Sexy rumpe

 

IMG_4792 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

Og det er enda en skrivefeil på teksten rundt nummeret, ser dere den?

 

Dette blir ikke den mest strøkne modellene jeg har laget, men det er mye stasj på den da.

 

 

 

 

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.