Jump to content

Dynamic Duo


Knut Børgesen

Recommended Posts

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Og da har jeg prøvd meg på Detail Master sine Multi-Piece Wipers. 3 deler og en del bøying for å få dette resultatet. Skill level: Advanced. Det kan jeg skive under på.

Strekene i festekittet er fingeravtrykk. Dette var litt vel smått og tynt å jobbe med. Håper jeg klarer å feste de på bilen.

 

IMG_4915 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Edited by Knut Børgesen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det er nesten ikke ti å tro, men Duoen ble ikke ferdig før i går. 911 ble åpnet opp igjen for det var litt limrester på insiden av sidevinduet jeg hadde glemt å fjerne. Nervepirrende, men gikk fint.

Fant samtidig ut at jeg måtte ha noen hengsler på motorlokket, med alle detaljer nedi der er det synd å ikke ha det åpent.

Limte små trekanter med styren i hjørnene, Hold lokket på plass og borret hull gjennom styrenen slik at det ble merker i lokket på samme plass som hullet. Boret inn i lokket slik at jeg fikk feste for noen bøyde metalstenger. Slik ble det:

IMG_5212 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

(Det er G-streng til opplysning for Bottolf)

Utstyret fremme ble festet med noen elastiske tråder. Fornøyd med spaden forresten. Den er laget av tannpirker og cola-boks. Følte meg nesten som McGyver når jeg laget den.

 

IMG_5207 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

Siden sist har 356-en egentlig bare fått en festestropp av lær og G-streng til reservehjulet

 

 

IMG_5239 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Edited by Knut Børgesen
Link to comment
Share on other sites

Enig med Per Erik her - mange fine detaljer aa gaa paa jakt etter her.  Men hva med litt vaering?  Stoev, soele og slikt som hoerer med paa en rallybil?

 

Jens

 

Svaret er som alltid fra meg, nei takk.

Begge er forsåvidt været med både vask, panellinjer og tørrbørsting. Men de er omtrent så ren (og hel) som de ville være på startstreken til 1. etappe.

Link to comment
Share on other sites

Det ble mye snadder på denne :thumb:

 

Svaret er som alltid fra meg, nei takk.

Begge er forsåvidt været med både vask, panellinjer og tørrbørsting. Men de er omtrent så ren (og hel) som de ville være på startstreken til 1. etappe.

 

Heeelt enig. Etter å ha laget en flott bil må den ikke grises til. Da må det være planlagt fra starten av.

 

Link to comment
Share on other sites

Det ble mye snadder på denne :thumb:

 

Svaret er som alltid fra meg, nei takk.

Begge er forsåvidt været med både vask, panellinjer og tørrbørsting. Men de er omtrent så ren (og hel) som de ville være på startstreken til 1. etappe.

 

Heeelt enig. Etter å ha laget en flott bil må den ikke grises til. Da må det være planlagt fra starten av.

 

Helt enig skal du bygge skitten bil og spesiellt Safarirally må du tenke på at dritten pakker seg absolutt overalt.

En fullstendig nedmøkket bil med det innvendige gullende rent vil se ganske teit ut.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg synes også at å skitne til en rallybil uten å ta med bulker og annet som er blitt ødelagt på etappen er heller ikke helt realistisk. Og det er igjen mye arbeid. En gang iblandt er det greit å bli ferdig med en modell også.

 

Dessuten synes jeg det er realistisk nok å gjenngi bilen som ved starten.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

By visiting and/or register an account our forum you agree to our terms and privacy policy. Terms of Use.