Torgeir Eikeland Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Jeg kommer ikke over hvor perverst bra dette ser ut. Nå la jeg også merke til sjatteringene du har fått til på undersiden med blått og grått. Stooor wow-faktor på denne. Var det Infinity og Tamiya-maling du hadde brukt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Hogga Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Meget bra, Tormod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Jeg er Imponert over malejobben du har gjort her! Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 26, 2011 Author Share Posted April 26, 2011 Takker for skrytet karer. Jeg er fornøyd så langt selv, men det er enda tid til å dumme seg ut..... Torgeir, det er Infinity og Tamiya maling blandet på øyemål.........litt av grunnen til at sjatteringen er der. Den andre grunnen er at jeg vil ha litt variasjon i fargene slik at modellen ikke ser då død ut. resten tas med de gamle velprøvde metodene. Jeg har fiklet litt med understellet, men ikke noe å ta bilder av foreløpig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Dette ser skikkelig bra ut, Tormod! Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 Himmel & Hav!!! Superb malejobb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 Top job, Tormod! Mottlinga di er av ypperste klasse. Veldig fin variasjon i lakken på undersiden av flyet også. Ser bare riktig ut i mine øyne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted May 27, 2011 Author Share Posted May 27, 2011 Takk for det......nå gjelder det bare å få ut fingern å gjøre den ferdig......foreløpig er det bare jobb og soving som står på tapetet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted January 21, 2012 Author Share Posted January 21, 2012 Nå synes jeg at denne tråden har sovet lenge nok..... Jeg har fått ut fingen og puttet på noen dekaler. Noen smådeler er også limt på. Det ble litt gjennomskinn på de hvite dekalene......får legge hode i bløt for å tenke ut en løsning som ikke ødelegger det som er av detaljer på dekalene. Dekalene er printet av Cartograf og er mange ganger bedre enn den mø**a som pleier å følge med Hasegawa settene. Denne bør bli ferdig i god tid før SKALA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Bra jobba Tormod Det lover bra for Pasta-gruppebygget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Det er opptil flere her som virkelig er god på denne italienske flekktyfusen. Meget bra utført kamomønster. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted January 21, 2012 Author Share Posted January 21, 2012 Italiesk flekktyfus var ett virus som angrep en del modellbyggere på våren i fjor. De fleste er nå vaksinert og det ventes ingen varige mén i etterkant...... Det skal bli flott å se alle pastarettene som blir servert på SKALA i mars..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smallsize Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Flott model og godt håndtverk som vanlig Thormod Ser ut som det blir en "Lovende Pizza meny på skala" Lars ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Det ser nå ut som om modellen er ferdig. De siste smådelene ble limt på og litt væring til slutt. Noen brukbare bilder av disse flyene som var på østfronten har jeg ikke sett, så væringen ble foretatt etter den vitenskaplige metoden synsing. Jeg strakk støperamme til antennetråd og noe som jeg tror er et fottrinn ble også laget av støperamme da jeg ikke finner igjen den rette delen. Dette er et bra byggesett og hvis jeg skal bygge det igjen så har jeg fått et par idéer til forbedringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Vel blåst. Tormod Jeg likte væringen du har påført. Passe subtil. Viser at metodikken bak synsing fungerer utmerket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Da var den flotte flekktyfusen ferdig, ja. Glimrende! R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Hogga Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 [quote author=Tormod Sørvang link=topicNoen brukbare bilder av disse flyene som var på østfronten har jeg ikke sett, så væringen ble foretatt etter den vitenskaplige metoden synsing. Det er gjerne den mest korrekte metoden det, Tormod. Synes dette ble en delikat italiener, helt til å spise opp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Hyggelig at mine vitenskapelige metoder faller i smak. Jeg burde lage en base også.......får se.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Glimrende. Mye kvalitetspasta til Skala i år, blir morosamt å se det bordet! Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Denne var altså lekker.... blir helt "Gnocchi" her jeg sitter.... FO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Nydelig utført arbeid Tormod! En flott modell synes jeg. Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Dæven steike! Det blir et nydelig pastabord i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Voff!!! Virkelig bra resultat, gleder meg til å se den live SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Du har faatt fint til flekkkamoen paa denne, og saa har du husket aa file hjulene flate:) Det eneste jeg ville lagt til er noen oljelekkasjer bak oljekjoeleren og torpedoveggen med pensel for aa komplementere oljetaaken som har blitt sproeytet utover. Canopyen er og crisp og clean, og det hever inntrykket enda mer. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magne Stenkløv Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Lekkert! Den ble dritstilig, og synsing er undervurdert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts