Gå til innhold
  • Bli medlem

Macaroni Bacalao...Macchi C.202 1/48 "Ferdig"


Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takker for skrytet karer. 8)  Jeg er fornøyd så langt selv, men det er enda tid til å dumme seg ut.....

 

Torgeir, det er Infinity og Tamiya maling blandet på øyemål.........litt av grunnen til at sjatteringen er der. Den andre grunnen er at jeg vil ha litt variasjon i fargene slik at modellen ikke ser då død ut. resten tas med de gamle velprøvde metodene.

 

Jeg har fiklet litt med understellet, men ikke noe å ta bilder av foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Nå synes jeg at denne tråden har sovet lenge nok..... :)

 

Jeg har fått ut fingen og puttet på noen dekaler. Noen smådeler er også limt på.

 

IMG_3010.JPG?gl=NO

 

Det ble litt gjennomskinn på de hvite dekalene......får legge hode i bløt for å tenke ut en løsning som ikke ødelegger det som er av detaljer på dekalene.

 

IMG_3011.JPG?gl=NO

 

Dekalene er printet av Cartograf og er mange ganger bedre enn den mø**a som pleier å følge med Hasegawa settene.

 

IMG_3018.JPG?gl=NO

 

Denne bør bli ferdig i god tid før SKALA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser nå ut som om modellen er ferdig. De siste smådelene ble limt på og litt væring til slutt.

 

IMG_3061.JPG?gl=NO

 

IMG_3062.JPG?gl=NO

 

IMG_3064.JPG?gl=NO

 

IMG_3067.JPG?gl=NO

 

Noen brukbare bilder av disse flyene som var på østfronten har jeg ikke sett, så væringen ble foretatt etter den vitenskaplige metoden synsing.

 

Jeg strakk støperamme til antennetråd og noe som jeg tror er et fottrinn ble også laget av støperamme da jeg ikke finner igjen den rette delen.

 

Dette er et bra byggesett og hvis jeg skal bygge det igjen så har jeg fått et par idéer til forbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote author=Tormod Sørvang link=topicNoen brukbare bilder av disse flyene som var på østfronten har jeg ikke sett, så væringen ble foretatt etter den vitenskaplige metoden synsing.

 

 

Det er gjerne den mest korrekte metoden det, Tormod. ;D

Synes dette ble en delikat italiener, helt til å spise opp. :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faatt fint til flekkkamoen paa denne, og saa har du husket aa file hjulene flate:)  Det eneste jeg ville lagt til er noen oljelekkasjer bak oljekjoeleren og torpedoveggen med pensel for aa komplementere oljetaaken som har blitt sproeytet utover.  Canopyen er og crisp og clean, og det hever inntrykket enda mer.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.