Gå til innhold
  • Bli medlem

Macaroni Bacalao...Macchi C.202 1/48 "Ferdig"


Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

På tide med en oppdatering. Jeg har brukt dekaler til instrumentene og uten for mange referanser settes cockpiten sammen.

 

DSC01245.JPG

 

DSC01244.JPG

 

Cockpit limes sa inn i skroget som passer overraskende godt sammen.

 

DSC01249.JPG

 

Det er noen digre hull i cowlingen der det skal sitte et par 12,7 mm mitraljøsser. Det blir bare noen tomme hull, så en sprøytespiss ble brukket av og plassert i en klump med blue tac. Når plasseringen ble tilfredstillende vil en dråpe superlim sikre at de ikke flytter på seg.

 

DSC01252.JPG

 

Vingene er også limt sammen og med en liten tilpassing så vil de passe perfekt. På bildet er de ikke limt fast.

 

DSC01256.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, bra greier Tormod!

Vurderte lenge mitraljøser jeg og, men fant ikke noen klar referanse på hvor langt fram de stakk,

så jeg bare droppa dem til slutt. På min er det derfor bare en bakplate (de skulle være festet på ),

angrer litt, når jeg ser hva du har gjort, men pytt pytt...

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein (som liker Baccalà Mantecato når jeg er i Italia.)

 

Kjenner at kjøtteteren i meg slår til for fullt her, gi meg nå heller en Bistecca Alla Fiorentina - når som helst! :P  :DMorten

 

Byens eneste Bistecca alla Fiorentina får du på "Trattoria Popolare". Tr.heimsvn. 2

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sparkling og pussing formelt avsluttet. Enkelte steder ble det litt sparkel gitt, men alt i alt slett ikke ille.

 

Litt Tamiya Grey Primer ble brukt på deler av modellen for å sjekke de suspekte områdene og når de ble funnet i orden så fikk modellen litt hvit Tamiya lakk på noen områder. Dette ble etterfulgt av Tamiya gul iblandet en dråpe eller to med rød for å få en varmere gutone ála det som kan sees på bilder av spagettiflyvemaskiner...

 

DSC01257.JPG

 

legger ved et bilde av undersiden også.

 

DSC01262.JPG

 

Jeg bestemte med for fargeskjemaet til 386° Squadriglia, 21° Gruppo Autonomo C.T. ved Voroshilovgrad, nordøst for Donetsk Ukraina 1942.

 

Den blir da noe lik denne:

 

macchi_c-202-s.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.