Tormod Sørvang Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Jeg får hive meg på denne bølgen med italienere jeg også... Dette er Hasegawa 1/48 Macci C.202 Folgore "Baracca". Deler er klippet løs og påbegynnes snarest.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Tøft Tormod Flott forbilde også Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 En av WWIIs lekreste jagere dette, helt der oppe med Spitfire, vil jeg mene. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Lekker fugl det der ja. Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Hogga Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Smekker maskin, med det beste fra to verdener: Tysk motor + italiensk design = deilig flymaskin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Men hva har Portugal med dette å gjøre ?? Nila Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 Ingen verdens ting Nils..........det hørtes bare fint ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Grmmff, du kommer til å lokke meg ut på galeien Tormod.... :'( Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 Macaronien er påbegynt med å lakkere cockpit. Jeg sprayet litt svart først og fulgte opp med Tamiya XF-71 iblandet litt XF-66. I morgen når det hele har tørket så må det til litt detaljmaling og tørrbørsting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Og der ramla jeg på kjøret igjen, ja ja, har i det minste valgt et annet skjema da.... SIG Affanculo, her kommer vi! Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 2, 2011 Author Share Posted April 2, 2011 På tide med en oppdatering. Jeg har brukt dekaler til instrumentene og uten for mange referanser settes cockpiten sammen. Cockpit limes sa inn i skroget som passer overraskende godt sammen. Det er noen digre hull i cowlingen der det skal sitte et par 12,7 mm mitraljøsser. Det blir bare noen tomme hull, så en sprøytespiss ble brukket av og plassert i en klump med blue tac. Når plasseringen ble tilfredstillende vil en dråpe superlim sikre at de ikke flytter på seg. Vingene er også limt sammen og med en liten tilpassing så vil de passe perfekt. På bildet er de ikke limt fast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Se der ja, bra greier Tormod! Vurderte lenge mitraljøser jeg og, men fant ikke noen klar referanse på hvor langt fram de stakk, så jeg bare droppa dem til slutt. På min er det derfor bare en bakplate (de skulle være festet på ), angrer litt, når jeg ser hva du har gjort, men pytt pytt... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 2, 2011 Author Share Posted April 2, 2011 Jeg har ikke referanser på hvor langt de stikker ut jeg heller, men satser på at det er bare littegrann. Det ser ut til at det er noe som skal etterligne maskingever i vingene. Det hadde vel ikke de tidlige utgavene, så disse blir fjernet senere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Hva da "passer overraskende godt sammen"? Det er jo Hasegawa jo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 2, 2011 Author Share Posted April 2, 2011 Hasegawa passer da ikke alltid godt sammen Kosti. Ta fram en F-14 så har du et sett som minner om et short-run sett. På den annen side så har jeg jo puslet med en del sett i det siste som det kreves mye arbeid for å få til å passe.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Ingen verdens ting Nils..........det hørtes bare fint ut. Høres "Macaroni Baccalà" bedre ut? Det er iallefall 100% italiensk! Stein (som liker Baccalà Mantecato når jeg er i Italia.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Stein (som liker Baccalà Mantecato når jeg er i Italia.) Kjenner at kjøtteteren i meg slår til for fullt her, gi meg nå heller en Bistecca Alla Fiorentina - når som helst! Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Stein (som liker Baccalà Mantecato når jeg er i Italia.) Kjenner at kjøtteteren i meg slår til for fullt her, gi meg nå heller en Bistecca Alla Fiorentina - når som helst! :DMorten Byens eneste Bistecca alla Fiorentina får du på "Trattoria Popolare". Tr.heimsvn. 2 Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Oisann, takk Stein - det er notert! Trodde ellers jeg måtte tilbake til Firenze, nåja, det kan vel hende det blir en tur allikevel..... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Oisann, takk Stein - det er notert! Trodde ellers jeg måtte tilbake til Firenze, nåja, det kan vel hende det blir en tur allikevel..... ::)/ Morten Men man må være to pr. bestilling. Og jeg har sett større T-banesteker i Italia. Men godt var det! Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Første gang jeg bestilte bistecca i Firenze, skulle jeg slå på stortromma, og ba om en 400 grams. Den unge servitrusen repliserte tørt at de ikke serverte bistecca mindre enn 600 gram...... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Da er sparkling og pussing formelt avsluttet. Enkelte steder ble det litt sparkel gitt, men alt i alt slett ikke ille. Litt Tamiya Grey Primer ble brukt på deler av modellen for å sjekke de suspekte områdene og når de ble funnet i orden så fikk modellen litt hvit Tamiya lakk på noen områder. Dette ble etterfulgt av Tamiya gul iblandet en dråpe eller to med rød for å få en varmere gutone ála det som kan sees på bilder av spagettiflyvemaskiner... legger ved et bilde av undersiden også. Jeg bestemte med for fargeskjemaet til 386° Squadriglia, 21° Gruppo Autonomo C.T. ved Voroshilovgrad, nordøst for Donetsk Ukraina 1942. Den blir da noe lik denne: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Jeg ser fram til å se denne ferdigmalt. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Ai ai, dette kan til å bli bra! / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts