Stein Atle Stenberg Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Fint å se at Hurricanebyggingen går fremover, godt jobbet med etsearbeidet - fyttirakkern det kan være en drøy tålmodighetsprøve noen ganger. Skjønner godt at du vil ha flapsene nede etter alt det arbeidet med dem, men all erfaring tilsier at flapsene skal stå helt ned, 90 grader - når de er ute, ingen mellomstillinger! Men du kan jo alltids si at de er på vei ned, eller opp for den saks skyld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 90 grader ute? Wow, det var jo litt av en flaps-setting. Kan heldigvis bøye til festene på flapsen så det ser riktig ut. Takk for tipset, Stein Atle. Har fyllt igjen "steppet" bak i cockpit. Brukte litt rømmelokk først som jeg skar til så det gikk i flukt med "steppet" som setet er limt fast til. Deretter fyllte jeg på med to-komponentputty og lot tørke over natta. I dag har jeg brukt litt tid til å pusse ned overskytende putty. Ble slettes ikke verst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Dæven ta! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Atle Stenberg Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Godt det lar seg fikse på enkelt vis. Disse flyene (og spitfire) har kun "landingsflaps" - derfor litt bratt helling på de. Uansett - du "begynner" å bli farlig flink Kosti.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tormod Sørvang Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 På Spitfire er flaps enten helt ute eller helt inne (90grader) og var trykkluftoperert. På Hurricane vet jeg ikke, men det er sannsynelig vis slik her også. Spitfire flaps. se ca 3min 55sek ut i videoen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnar Eckhoff Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Ingeniør Jens kan sikkert kanskje forklare deg hvorfor det nærmest er fysisk umulig at britiske WW2-fly står parkert med flapsen nede. Tror at problemet med Spitfire er at flapsen blokkerer for radiatoren(e) - ikke spesielt gunstig over lenger tid. Derfor ble de trukket opp igjen like etter landing. Men Hurricane har ikke dette problemet, så den var det kanskje ikke så nøye med? Ellers - bra jobba Kosti. Likte spesielt at du har fiksa "steppet" bak cockpit . Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Interessant å lese om flapsproblematikk og engelske fly. Typisk at de ikke klarer å lage noe som funker skikkelig. Takker alle sammen som har bidratt til økt kunnskap hos meg i denne tråden. Setter stor pris på det. Har jobbet med en litt gjenstridig søm i kveld. Har brukt mere tokomponentputty som jeg har laget en kjempetynn pølse av og brukt fingeren min til å gni ned i sprekken samt "blande det inn" med resten av skroget. Skal ta en runde til med den behandlingen i morgen. Pokkers sea-hurricane-option! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Den sømmen i overgangen mellom duk og metall er en utfordring på Hurrien, men det ser ut til at du har taket på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Atle Stenberg Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Applaus for overgangen!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Så så, folkens. Vi får se hvordan det blir etter det første laget med grunning. Idag har jeg brukt litt tid på å detaljere understellet med bremseslanger. Slik ble det seende ut. Resinhjulet er fra CMK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Nice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Dette er skremmende. Fullfører du like bra må jeg henge i hvis jeg skal ha premiesjanse i 1/72-klassen til Skala neste år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Premiesjansen din blir langtifra mindre, Torgeir. Har flere år igjen med bygging før jeg kommer på deres nivå. Noen som vet om det er forskjeller på landingshjula på Mk.I og Mk.II? Ikke halehjul, siden jeg har funnet ut av det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 I morgentimene har jeg fixet nytt sikte, malt dash´en og limt på frontruta. Ruta passet perfekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Dette ser bra ut Har du resineksos på denne? Skal den ha 12 gønnere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Resineksos og et dussin gønnere bekreftes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Najs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Da var steppet fixa på hasegawa-hurricanen også. Samme prosess som på revell-hurrien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Pent Kjapt spørsmål. Hvordan får du på canopy'en når du har fyllt igjen seget bak piloten. Blir ikke hetta for lang og trang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Aaaah, men canopy skal ikke på. Ville vært synd og skam å gjemme all etsen, eller hva? Neida, skal kjøre cabriolet. Har noen vakum-canopies liggende klar. Just you wait. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Aaaah, men canopy skal ikke på. Ville vært synd og skam å gjemme all etsen, eller hva? Neida, skal kjøre cabriolet. Har noen vakum-canopies liggende klar. Just you wait. Can't wait Blir (åpen) topp med vakum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Noen av dere som vet hvilken grønn-farge russerne brukte på de herre maskinene? (Mk.IIb) Forslag taes imot med takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Var de ikke malt i standard britiske farger mon tro. Altså RAF Dark Green - evt med overmalte rundeller med lokal russisk grønnfarge. Se ellers her http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_soviet.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Nei, ikke den jeg skal lage. Det var en med russisk kamo som finnene skjøt ned, reparerte og tok ibruk mot russen. Har kun svart-hvit-bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Atle Stenberg Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det var en med russisk kamo som finnene skjøt ned, reparerte og tok ibruk mot russen. Russen er jo et plagsomt og støyende element - til sjenanse for folk flest hver vår... Men å bruke Hurricane mot dem er vel å ta litt hardt i??!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.