Gå til innhold
  • Bli medlem

Tilbakemelding på SKALA 2010 og til Letohallen i denne tråden.


Anbefalte innlegg

Jeg har løpende kontakt med Letohallen og de er veldig interessert i tilbakemelding. Skriv i denne tråden. Positivt og negativt er like viktig.

Edit: Jeg skjønner at vi ikke klarer å skille Letohallen fra Skala og derfor kan alle tilbakemeldinger komme her.

 

Når det gjelder maten så er vel det allerede nevnt i en annen tråd, men Letohallen tok uoppfordret sjølkritikk på pizzaen. Neste år blir det noe annet. Siden vi prøver å holde oss på en akseptabel pris kan man regne med gryterett eller taco-buffet eller noe sånt.

 

For SKALA 2011-komitéen

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det alt i alt var veldig bra.

- Størrelse på lokalet, rom osv var helt greit.

- Bra å ta hensyn til utlendingene ved å ta deler av seansen på engelsk.

 

Forbedringspotensiale:

- Kunne godt vært litt varmere i lokalet.

- Transport til Letohallen med offentlig kommunikasjon er klønete. Kanskje man kunne laget et frivillighetskorps som tok en tur eller to til stasjonen som en del av det å bidra til å avholde Skala.

- Savnet lysbildeshow av vinnermodeller i år.

- Ikke steng lokalet tre timer midt på dagen. Må ha vært kjipt for folk som kom for å titte et par timer og som tilfeldigvis traff de timene. Det bør være null problem å dømme samtidig som man har åpent. Hver dommer går og kikker for seg selv i løpet av dagen, og så stenger man f.eks. 16-17 for å enes om dømmingen. Det bør kunne være mulig.

 

Ellers er det bare å si "well done"  :thumb:

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig lys og litt for få stikkontakter.

 

Leif

 

Ikke for å slå ned på innspillet, men fortelle litt om egne tanker om dette.

 

1. Lys var litt vår egen feil egentlig. Det var spotter f.eks inne i foredragssalen som ikke var i bruk. Hadde vi hatt en person som var dedikert til oppgaven med å sette lys skulle vi nok ordnet opp i dette.

 

2. Stikkontakter. Jeg tror i realiteten det egentlig bare er snakk om nok skjøteledninger. Langs begge langveggene er det mange, mange 20A stikk. Noen skjøteledninger og padder hadde egentlig løst dette problemet.

De hadde ikke nok ledninger til å ha oppe i skinnene, og det kan jo være en tilbakemelding.

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

 

En hilsen fra en Svensk delegation som var på Skala 2010:

 

TACK för en mycket bra genomförd tävling!! Vi håper att även 2011 blir i samma anda och på

samma ställe. Underbart att lokalen var öppen även på kvällen så man hann att kolla på modeller

och snacke i lugn & ro.

 

Även föredömligt lugn & harmonisk stämning med hjälpsam och positiv "personal".

 

VERY WELL DONE, GUTTAR  ;)

 

Hilsen,

 

/Thomas Wendel & Friends

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av mine synspunkter:

 

Lokalet er passe stort - ikke saa stort at det blir glissent, ikke saa lite at det blir trangt.  Dette skal og klubbene og SIG'ene som stilte med modeller ha aeren for - det fylte opp plass som ellers ville vaert ganske tom.

 

Ideen med "ad hoc demo" er god, men kunne det vaert en tanke aa annonsere disse eller sette de i et program?  Det kan tenkes at de som sveiper innom kunne tenke seg aa faa med noen tips.  De som vil vaere der hele helgen kjoeper gjerne billett for workshops.

 

Naar det gjelder aa midlertidig stenge av lokalet for doemming, saa synes jeg det er en god ide.  Dette gjorde at dommerne (meg selv inkludert) kunne konsentrere seg lettere om oppgaven, og jeg vil påstå at dette var en medvirkende årsak til at vi klarte å gjoere unna tunge klasser relativt tidlig.  Da vi åpnet lokalet igjen, så var allerede det verste unnagjort, og resten av doemmingen kunne foregaa selv med bakgrunnsstoey.  Man kan selvsagt legge alt til rette for de besoekende, men da vil det  bli vanskeligere for de som skal utfoere sin "jobb" som dommer og det vil kanskje foere til at det blir vanskeligere aa rekruttere dommere.  Eller vi kan legge det til rette for at de som doemmer skal faa all den tid de trenger bak gardinen, og da lider publikumsvennligheten.  Synes vi fikk til et bra kompromiss.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var generelt kjølig der nede. Om dette kom av at døren nederst i salen var åpen ofte for de som trengte en røyk vet jeg ikke. Men neste gang tar jeg iallefall med meg tykk genser og ullsokker. (og så er jeg litt frøsen av meg..)

 

Det som holdt meg varm ellers var et glovarmt kredittkort... Ellers så synes jeg at stedet var ok. Med masse hyggelige mennesker, fine foredrag og bra atmosfære.

 

hilsen

Ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra helg ja.  Spencer Pollard topp. Kjempetrivelig å prate skit med trøndere og nordlendinger og andre folkeslag.

At jeg klagde på pizzaen tror jeg en hel del fikk med seg.  ::)

Jeg vil også på det aller sterkeste gå inn for at vi barberer vekk spesialpriser fra den offisielle premieutdelinga sånn at vi slipper å stå i en halvtime ekstra og høre en masse om Porsche, Ferrari og Il Tempo Gigante.

Det skulle tatt seg ut om vi flyfolket hadde plagd resten med f.eks. en spesialsponset BMW-pris for beste BMW-motoriserte jagerfly.

Premieutdelingen er nemlig mer enn lang nok som den er når du står og lurer på hvor sent det egentlig skal bli før du ankommer heimen nede på Sørlandet.

 

Trgr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tilbakemeldinger kan der jo få etter hvert:

 

- Stenging av utstilling. Vi har noen målkonflikter her. Men jeg tror det må kunne la seg løses. Jeg likte for eksempel sjøl tanken på en avstenging etter hvert, etter at dommere på egen hånd har gjort noen vurderinger. Men det får vi se på.

 

- Annonsering av Flash-demos. Disse ble annonsert på dag 1 men vi ble sittende med annet og sjøl var jeg faktisk ikke klar over at f.eks Jens Håkon var i gang. Hadde jeg visst det hadde det også blitt annonsert. Merk at disse korte demonstrasjonene er ment som et alternativ til de som ikke er på foredragene.

 

- Alternative premier(gruppebygg og annet): Disse skulle annonseres på lørdagen, men det skar seg. De skal helt klart ikke være med på hovedpremieutdelingen. Men nå måtte vi improvisere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg rose Letohallen for fantastisk service-innstilling. Alle spørsmål og småproblemer som jeg kom med ble møtt med et smil og ble håndtert på en god måte.

 

Så noen punkter under kategorien forbedringspotensiale.

  • Temperatur. Det var kjølig i hallen, og det var en kald trekk langs veggen innerst i hallen (der jeg hadde stand). Det skyldes delvis at døren ut ofte sto oppe og røykerne skulle ut og inn hele tiden. En løsning er at døren holdes stengt (utenom på- og avlessing) og at røyking foregår utenfor hovedinngangen.
  • På- og avlessing. Lasterampen var delvis blokkert av biler som sto lenge plassert foran døren (en bil sto endog permanent parkert nærmest døren under hele showet). Løsningen er at man lesser ut av bilen raskt, setter saker og ting rett på innsiden av døren og så fjerner bilen sin slik at andre kommer til. Etterpå kan man bære på plass det man har med seg.
  • Avstenging av konkurranseområdet er et smart trekk for å få til effektiv dømming. (Jeg har opplevd mye forstyrrelser for dommerne under min tid som konkurranseansvarlig). Men jeg tror det er lurt å sette opp en timeplan for når området er stengt. Aller helst at det annonseres i den forhåndsutlagte timeplanen.
  • Premieutdelingen er svært langdryg, og vil bli det selv om man tar bort "private" premier.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også på det aller sterkeste gå inn for at vi barberer vekk spesialpriser fra den offisielle premieutdelinga sånn at vi slipper å stå i en halvtime ekstra og høre en masse om Porsche, Ferrari og Il Tempo Gigante.

Det skulle tatt seg ut om vi flyfolket hadde plagd resten med f.eks. en spesialsponset BMW-pris for beste BMW-motoriserte jagerfly.

Il Tempo Gigante ble ikke nevnt så langt jeg kan huske :) Men som Kyrre sa, "sidepremier"  skulle ikke ha vært sammen med premeutdelingen og vil bli korrigert til neste år. Hva med å legge disse til  etter middagen på lørdag, og få det med i tidsplanen vår? Det syntes jeg kan høres litt trivelig ut.,

 

 

Her er noen korte betrakninger sånn rett i etterkant:(Kopiert fra annen tråd)

-Tidspunkt. Kanskje vi bør vurdere å flytte Skala 2011 til noe senere på vinteren/våren, men prøve å tilpasse i forhold til Open i Stockholm /Ungarn. Sent i mars kanskje?

-Leto Hallen: Store,fine lokaler. Litt dårlig lys noen steder på bordene.

-Hotellrommene. Rene og pene. Ikke noe å utsette der, I hvertfall ikke på mitt rom.

-Pizza buffe`:     Beklageligvis glemte jeg å sjekke menyen og priser, men jeg hadde nok lagt til en 50 lapp og spist "orntli" mat isteden.

-Utstillingen: Høy kvalitet og variasjon på modeller. Mange ekstra bord med klubbstands, Ferrari osv. Det gjør evenementet ennå bedre, og bredere. Bør gjentas, ev, med tillegg/alternative variasjoner i tema. Vi har plass til det.

- Generellt arrangement: Litt usikkerhet og tatt litt på hælen noen steder. Blant annet bør vi legge inn i aktivitetsoversikten en egen premieutdeling fra sponsorer, spesialpremier utenom IPMS regi. F.eks. litt tidligere på søndagen. kl. 12.00 kanskje?  Eller på lørdagskveld? Det hadde vært noe. At hallen var åpen for alle utover kvelden var et kjempe pluss. Man kunne rusle i ro og mak, ta bilder, diskutere modeller og bare kose seg. Vi tar med erfaringer til neste års Skala, som jeg allerede nå gleder meg villt til.

-Spesiellt moro og ha såpass stor variasjon av utstillere. Fra Nord, sør, vest, øst i tillegg til  Finske, Svenske, Spanske og danske. Håper de fikk en bra helg de også. Jeg vet at Albert var fornøyd i hvertfall.

-For å få til et ennå bedre arrangement så ønsker vi oss noen faste bidragsytere til faste oppgaver på Skala fremover. Jeg tar, som vanlig, bestilling / montering av premier, lager temapremier, premieutdeling, og er dommer i noen klasser og spesialklasser.  Har du noe å tilføre? ta kontakt med styret!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels-Thomas Halvorsen

Som førstereis på en slik messe, har jeg ikke så mye erfaring å vise til, men hadde det vært mulig å ha fordragene e.l. under bedømmingen slik at man ikke blir så berørt når bordene er avstengt? Vet at de som har tatt på seg oppgaven med å bedømme modellene kan risikere å ikke få slikt med seg, men.....

 

Er vel litt begrenset hvor mange ganger man orker å ta runden i avdeling til Smallsize, Italiabordet og alle andre. Spesielt når man får opplyst at konkurransemodellene vil være avstengt i 3 kvarter til :(

 

Ellers så virket det som et flott opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på at spesialpremiene kan overrekkes på lørdag kveld, kanskje kan vi lage et lite "overrekkings show" oppe i lobby/kafeen med litt løse rammer. På den måten kan spesialpremiene bli litt mere uformell. Folket kan sitte ned og ta seg en liten knert eller cola o.l.

 

Enig også med at det var kaldt i hallen, døra nede i hallen burde kanskje være stengt hele tiden, og bare blir brukt til å bære inn store hauger med modeller til utstilling. Ikke bare ble det kaldt, men på demoene så hoppet i hvertfall jeg i stolen hver gang noen slamret med den døra.

 

Lokallagene med sine bord var en flott sak, samme med Italia bordet! Mere slik! Det må jo være mange flere gode temaer for slike spesialbord?

 

Navneskilt :thumb:

 

Men alt tatt i betraktning, Kjempe arrangement! Gleder meg villt til neste år! Håper det blir minst like bra demoer i 2011, og enda flere modeller (jeg skal prøve å få minst 1 modell med meg...)

 

-Kjell

Med mer inspirasjon, og mindre byggesperre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott helg dette her.

Syntes det var flott og kunne gå rundt i utstillingslokalet på kveldstid Lørdag. Det var mye bedre enn det som hadde vært før da en ofte bare ble sittende på hotellrommet.

Det var nok litt kaldt i lokalet, jeg selv frøys store deler av helga. Noen mumla noe om at jeg burde ha mere klær på meg men det er jo selvfølgelig uaktuelt :P

Ellers er det ikke så mye å utsette på dette arrangement :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra helg dette bortsett fra att en av de 2 demoene jeg skulle ha med meg ikke blei noe av (Skulle vært bedre kommunikasjon med de som skal holde temaet slik att man ikke står der plutselig med noen som da ikke kommer) Også Pizzaen da men der så det ut som det ordnet seg :D Ellers har jeg ikke noe å klage på (Kanskje litt mer lys på borda)

 

 

Gleder meg til neste år allerede :)

 

Terje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si som ikke allerede er sagt? Temperaturen i lokalet er allerede nevnt, likeså lysforholdene. Men det var stort sett det eneste som la en demper på en fantastisk helg! Det eneste måtte være å få utvidet helgen med både fredag og mandag som offentlig fridag, slik at moroa kunne vart lengre....!  :P

Når det gjelder avstenging av konkurranseområdet, så opplevde jeg som dommer at det var utrolig godt å få litt "arbeidsro". Å legge dette samtidig med workshops tror jeg nok ville medført en drastisk minking i tilgangen på villige dommere, men hva med å lage noe annet opplegg for resten av publikum mens dømming foregår? Tenker da på lysbildeshow eller filmfremvisning eller noe sånt? Lokalet skulle jo være stort nok, evt kunne man brukt en av peisestuene eller noe slikt. (Og nei Gaute, du får ikke være filmansvarlig. Tror ikke en Russ Meyer film-maraton hadde gått hjem like godt hos den jevne besøkende.... ::) )

Kjempepositivt med lokallagsbord og SIG/spesialbord! Det eneste drawbacket med dette ble at det var mye å pakke ned før man dro til og fra, men dette oppveies av det å kunne studere enda flere flotte modeller! (Og ikke minst boblevann og shotglass i trønderstørrelse fra Jens Roger, tusen takk nok en gang...! :))

Fint å få plassert litt flere ansikt til forumnavn også, alltid moro å bli kjent med nye, trivelige mennesker. (Spencer Pollard viste seg å være en hyggelig kar, selv om han virket noe skeptisk til alternative musikksjangere.... ;D)

Ble temaklasse for neste års utstilling annonsert skikkelig under premieutdelingen? Fikk det ikke med meg før jeg prata med Atle rett før avreise, men jeg kan ha duppet til litt under premieutdelingen. (Det ble av en eller annen grunn litt lite søvn i løpet av helga.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og nei Gaute, du får ikke være filmansvarlig. Tror ikke en Russ Meyer film-maraton hadde gått hjem like godt hos den jevne besøkende.... ::) )

 

Jasså? Liker ikke alle indianer damer på trampoliner og biljakter i ørkenen?

 

Fint å få plassert litt flere ansikt til forumnavn også, alltid moro å bli kjent med nye, trivelige mennesker.

 

Må si meg enig her, var kjempeflott med navneskilt. Er selv utrloig dårlig på å huske navn etter at jeg har hilst på folk og det er jo mange her inne som en ikke har truffet ansikt til ansikt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

- Genialt med Navnskilt...

- supre seminarer.

- hyggelige mennesker.

- det var lettere å dømme modeller, når man kan studere de virkelig på nært hold uten publikum.

Skjønner veldig godt at det er frusterende for publikum, når området blir stengt av. Vi kommer nok til å se på mulighetene

for å gjøre dømmingen og publikumsvennligheten enda bedre til neste SKALA.

 

-Fikk ikke helt med meg hvordan det gikk med byggebordet for Juniorene?

 

- Supert med alle "småstendene" rundt omkring.

 

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå!

Vi fra Sokndal må si som førsteriesgutter at tur og opphold innfridde, kjempekjekt å møte likesinnede og at det i det hele tatt frister til gjenntakelse. At dato for SKALA 2011 allerede er på plass (og arbeidsoppgaverer også er under delegering) er kanonbra.

Letohallen er en fin plass som dekker greit våre behov.

 

Helsingar hjå

Svein Harry og Leffien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til hele organisasjonskomiteen, det ble gjennomført til 10 i stil.

 

Med prisene vi får ser jeg ingen grunn til å endre sted neste år.

Navneskilter og mingling i utstillingshallen om kvelden var de beste nyhetene for meg.

 

Jeg fikk bare med meg en minidemo, men den var supernyttig og jeg håper dere får til flere slike kjappe til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Knut, disse mini-demoene var virkelig populært og flere har sagt at de satte pris på dette. De som var inne på alle foredragene fikk kanskje ikke med seg dette, men vi var flere som demonstrerte enkle teknikker for å gjøre modellbygging lettere. Vi kommer helt klar til å satse på dette også neste år.

 

Spencer Pollard, som har sagt han gjerne kommer igjen neste år, nevnte at han også veldig gjerne kunne tenke seg å holde noen sånne, for man får bedre kontakt med publikum og alle kan få prøve seg litt, istedet for å bare få alt presentert på en storskjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei knallhelg og flott opplegg :) Det eneste jeg savnet var en speaker som annonserte de ulike demoene og hendelsene slik at det hørtes over hele lokalet. Sånn som det var i år hørtes det bare bort til Smallsize sin stand. De som var å så på modellene fikk ikke med seg annonseringene så godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.