Svein Ivar Braathe Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Må bare si det igjen jeg Knut. Dette ser bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild Moland Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Ser nesten ut som om du vet hva du driver med. Imponerende resultater! Arild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niclas.A.Gedde Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Ser fortsatt meget bra ut detta. Niclas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Definitivt bra dette. Godt innblikk i originalen og ferdigheter til å få det slik det skal være blir et bra resultat. Jens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Erik Karlsen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Veldig bra detaljeringsarbeid du legger ned her.Dette gjør du bra Per Erik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leif Haga Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Leif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Børgesen Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Nå har jeg prøvemontert understell og hjul for å finne ut om høyden er OK. Jeg har tenkt at den skal representere en weekend-racer fra 50 tallet, derfor originale felger og dekk, og ikke setebelter. Når jeg har det i bakhodet synes jeg høyden nå er bra. Bakhjulene er passe godt opp i hjulbrønnen og den luter en halv grad framover. Men den er jo høy da. Og det var jo også bilene på 50-tallet, selv racere. Dessuten kommer motoren til å bygge en del nedunder karosseriet bak. Er det noen som har sterke synspunkter? Burde den senkes mer? Endret 4. februar 2019 av Knut Børgesen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Terje Trones Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Synes det ser ut som den er litt høy, mener de lå litt nærmere bakken. Her er noen bilder.. http://www.best-classics.de/porsche356/porsche_galerie.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Børgesen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Takk for bildene. Helt enig ut fra dem, faktisk så mye som en 3 mm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jørn B. Svendsen Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Fujimi's 356 MÅ senkes, helst kraftig. Modellen har bakkeklaring som en Jagdwagen, Porsche's første egne SUV. Jeg har bygget ferdig en 356 Coupe, denne ble kraftig senket. Ble litt lavere enn Porsche original, men helt etter min smak. Speedster modellen har ligget i møllpose i flere år pga mislykket senking. Alt i hjuloppheng bare datt fra hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Børgesen Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Da er den senket, kanskje ikke kraftig, men jeg synes det ser bra ut i forhold til bildene i linken over. ca. 2,5 mm bak og 3 foran. Tror fortsatt jeg skal få understellet til å henge sammen også Og her er et bilde fra interiøret som begynner å ta form. Endret 4. februar 2019 av Knut Børgesen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Terje Trones Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Der sitter den mer riktig ja...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stian Svendsen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Så mye bedre ut, synes ikke den bør senkes mer pga hjulene. Men jeg er en av de som liker biler LAVE. Synes de fleste byggesett sittr for høy, men det er vel bare smaken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leif Haga Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Der satt den Begynner det bli trangt i "garasjen" ? Mye fint i bakgrunnen der Leif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Børgesen Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Begynner det bli trangt i "garasjen" ? Ja, det gjør det. Det lengstvarende prosjektet mitt er å bygge hyller/skap med glassdører. Foreløpig er det ikke en gang kjøpt inn materialer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jørn B. Svendsen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Ser bra ut det her, er nok i nærheten av original-høyde. Blir helt riktig med original-høyde for ditt prosjekt. Stå på videre, Fujimi sine 356 modeller bygger ikke seg sjøl, massse jobb for å få et så bra resultat som du ligger an til. Ser fram til å ta denne modellen i øyesyn LIVE. Ha en fortsatt god byggetid. PS!!!! er i gang med bygging på nytt hobbyrom, Revell '32 Ford Tudor Sedan og '32 ford roadster JØRN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Børgesen Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Og i kveld kom motoren på i riktig ende. Tenkte da ikke på at festene for akslingene var flyttet en del. Rimelig skjeivt ja. Fikk nå bøyd det til så det henger i hop, men noe skeivt ble det ja. Advarsel til alle som skal gjøre det samme. Knekk til akslingen før du begynner å lime! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niclas.A.Gedde Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Advarsel til alle som skal gjøre det samme. Knekk til akslingen før du begynner å lime! Godt å vite bare si i fra hva annet jeg må passe på så kansje bygge tida mi blir halvert Niclas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 "Nu gaar alt saa meget bedre"... Jens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Børgesen Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) På 21.1.2008 den 17.54, Jens Håkon Brandal skrev: "Nu gaar alt saa meget bedre"... Well Jeg har irritert meg mer og mer i dag over at små mye arbeid skal bli skjemt av skeive akslinger og en tversoverfjær med spor av støpekanter. Dessuten hadde jeg montert eksostuppen etter instuksjonene, så de var vel en halv cm. bak bilen. Derfor pirket jeg ut girkassen og laget ny aksling og fjær. De nye delene er fortsatt hvite på bildet. Egentlig ganske raskt gjort (et par timer) og så slipper jeg å ergre meg. Eksosen er kortet inn med 5 mm! Dessuten er potta bak for brei til åpningen i rammen så det ble litt skaving med hobbykniven for å få lirket den nedi. Får håpe Jens Håkon hfår rett denne gangen. Men det begynner å spøke med tid fram til LU for å få begge ferdig Endret 4. februar 2019 av Knut Børgesen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Børgesen Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Da er det vel på tide med ny oppdatering. 356en er i rute til LU. På den er det kun pynten igjen. Dvs: lykter, krom, polering, speil, vindu etc. 911 går fremover, men det spørs. Motoren er ferdig. Varmeveksleren var det største problemet. Det var grusom i støpen og trengte både nedsliping, sparkling ,detaljering med plaststrips, boring av nye hull og mye plukk. De kom nå på til slutt, litt grove i detaljene, men de ser i det minste ikke ut som en smeltet plasklump lenger. På siste bildet er de montert og været noe med Tamiya sminke, børsting og vasking. Slik ser motoren ut bakfra Endret 4. februar 2019 av Knut Børgesen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Børgesen Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Og til slutt et stemningsbilde Endret 4. februar 2019 av Knut Børgesen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Ivar Braathe Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Dette blir bare helt nydelig Knut Skulle nesten tro det er en ekte bil i skala 1/1 . Denne kommer høyt opp på LU Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niclas.A.Gedde Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 meget bra, både på fremgang og kvalitet. Niclas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Terje Trones Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Nydelige detaljer Knut! Detta blir bra. Har gitt opp Porsche til LU jeg. :'( Har et par andre greier jeg prøver å få ferdig, men tilgjengelig byggetid er litt begrenset for tiden...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg