Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynamic Duo


Anbefalte innlegg

  • Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 2 uker senere...

Nå har jeg prøvemontert understell og hjul for å finne ut om høyden er OK.

 

Jeg har tenkt at den skal representere en weekend-racer fra 50 tallet, derfor originale felger og dekk, og ikke setebelter.

Når jeg har det i bakhodet synes jeg høyden nå er bra. Bakhjulene er passe godt opp i hjulbrønnen og den luter en halv grad framover.

Men den er jo høy da. Og det var jo også bilene på 50-tallet, selv racere. Dessuten kommer motoren til å bygge en del nedunder karosseriet bak.

 

Er det noen som har sterke synspunkter?

Burde den senkes mer?

 

IMG_4419 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4421 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fujimi's 356 MÅ senkes, helst kraftig. Modellen har bakkeklaring som en Jagdwagen, Porsche's første egne SUV.

Jeg har bygget ferdig en 356 Coupe, denne ble kraftig senket. Ble litt lavere enn Porsche original, men helt etter min smak. Speedster modellen har ligget i møllpose i flere år pga mislykket senking. Alt i hjuloppheng bare datt fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den senket, kanskje ikke kraftig, men jeg synes det ser bra ut i forhold til bildene i linken over.

ca. 2,5 mm bak og 3 foran.

 

 

Tror fortsatt jeg skal få understellet til å henge sammen også :)

 

Og her er et bilde fra interiøret som begynner å ta form.

 

IMG_4424 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4425 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4422 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det her, er nok i nærheten av original-høyde. Blir helt riktig med original-høyde for ditt prosjekt. Stå på videre, Fujimi sine 356 modeller bygger ikke seg sjøl, massse jobb for å få et så bra resultat som du ligger an til. Ser fram til å ta denne modellen i øyesyn LIVE.

Ha en fortsatt god byggetid.

 

PS!!!! er i gang med bygging på nytt hobbyrom, Revell '32 Ford Tudor Sedan  og '32 ford roadster

 

JØRN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i kveld kom motoren på i riktig ende. Tenkte da ikke på at festene for akslingene var flyttet en del. Rimelig skjeivt ja.

Fikk nå bøyd det til så det henger i hop, men noe skeivt ble det ja.

 

Advarsel til alle som skal gjøre det samme. Knekk til akslingen før du begynner å lime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2008 den 17.54, Jens Håkon Brandal skrev:

"Nu gaar alt saa meget bedre"... 

 

Well ???

 

Jeg har irritert meg mer og mer i dag over at små mye arbeid skal bli skjemt av skeive akslinger og en tversoverfjær med spor av støpekanter. Dessuten hadde jeg montert eksostuppen etter instuksjonene, så de var vel en halv cm. bak bilen.

Derfor pirket jeg ut girkassen og laget ny aksling og fjær. De nye delene er fortsatt hvite på bildet. Egentlig ganske raskt gjort (et par timer) og så slipper jeg å ergre meg. Eksosen er kortet inn med 5 mm!

Dessuten er potta bak for brei til åpningen i rammen så det ble litt skaving med hobbykniven for å få lirket den nedi.

 

Får håpe Jens Håkon hfår rett denne gangen.

 

 

Men det begynner å spøke med tid fram til LU for å få begge ferdig :(

IMG_4426 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det vel på tide med ny oppdatering. 356en er i rute til LU. På den er det kun pynten igjen. Dvs: lykter, krom, polering, speil, vindu etc.

911 går fremover, men det spørs.

 

Motoren er ferdig. Varmeveksleren var det største problemet. Det var grusom i støpen og trengte både nedsliping, sparkling ,detaljering med plaststrips, boring av nye hull og mye plukk. De kom nå på til slutt, litt grove i detaljene, men de ser i det minste ikke ut som en smeltet plasklump lenger.

 

På siste bildet er de montert og været noe med Tamiya sminke, børsting og vasking.

Slik ser motoren ut bakfra

 

IMG_4417 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4410 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4415 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4430 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_4432 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.