Torgeir Eikeland Posted April 4, 2011 Author Share Posted April 4, 2011 OK. Jeg har altså bare hatt problemer med maling, og den er et helvete å få av også med polerpasta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Hmmmm, hvor synlig blir den flekken etter en omgang Johnson da tro? Eller klarlakk for den saks skyld. / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Hva ej det den pipestijken djiver med på eskejokket. bæssjærn heller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Kommet noe lengre etter canopy redninga? Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 Jau. Har sparkla og pussa og sparkla en del. Det er ikke så fotogent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Inte använd fotogen T, det blir katastrof! / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Inte använd fotogen T, det blir katastrof! / Morten Hæ? Og nå har pipestilken fått montert de ikke spesielt pipestilkete beina sine. Det var ikke så vanskelig, men man må være obs på at de skal være litt kalvbeinte. Det sier i hvert fall en skalategning jeg fant, og slik er de også konstruert fra Italeris side. Men nøyaktig HVOR kalvbeint avgjøres av hvor langt inn/ut på vingen du plasserer de to indre støttene for understellet. Disse har nemlig ikke noe angitt festepunkt, men limes bare fast der du synes det ser OK ut. Som dere ser er flapsen åpna også. Det måtte bare bli sånn, ganske enkelt fordi flaps-"aktuatorene" som fulgte med var så korte at de ikke hadde nådd festepunktet i flapsen om jeg hadde flappa den sammen. Stilig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Meget stilig... Du er jo kommet veldig langt jo... Blir det trangt med tanke på bemalingen under hjula? Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Meget stilig... Du er jo kommet veldig langt jo... Blir det trangt med tanke på bemalingen under hjula? Jo. Litt trangt blir det, men det går. Jeg vurderte å vente med dem, men konstruksjonen er litt komplisert. Derfor limte jeg dem heller på nå i stedet for å risikere limsøl og rot senere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Du rykker fra i start, og jeg sitter i fengsel .. ser det ut til .. Sånn føles det om dette hadde vært et brikkespill ala Monopolet, jeg har retro utgaven og kvesser skiløperen i tinn og kjøper opp Rådhusplassen, måtte "alle dine hoteller og hus brenne" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Kraftig understell på den kjerra må jeg si. Kom til å tenke på om kalvbentheten er en slags støtdempereffekt, slik at Pipstilken er mer kalvbent i lufta enn på bakken? Da blir det som du sier å finne ut graden av kalvbenthet, men det ser jo bra ut da. Har du forresten limt på bombelukene før du skal male. Du er gæern R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Kraftig understell på den kjerra må jeg si. Kom til å tenke på om kalvbentheten er en slags støtdempereffekt, slik at Pipstilken er mer kalvbent i lufta enn på bakken? Da blir det som du sier å finne ut graden av kalvbenthet, men det ser jo bra ut da. Har du forresten limt på bombelukene før du skal male. Du er gæern Klin kokos er jeg. Jeg har jo til og med limt på de pinnene på flapsen. Men støtdempereffekt?? Det er jo jernbanetjukke stag dette her. Jeg tror heller kalvbentheten er lagt inn fordi staget ned til hjulkåpa ligger på siden av denne. Da vris ikke hjulet så lett av ved hard landing. Lettere å forklare hvis jeg tar et bilde rett forfra. Du rykker fra i start, og jeg sitter i fengsel .. ser det ut til .. Sånn føles det om dette hadde vært et brikkespill ala Monopolet, jeg har retro utgaven og kvesser skiløperen i tinn og kjøper opp Rådhusplassen, måtte "alle dine hoteller og hus brenne" Jauda. Men du driver jo og overgår meg med dill og dall i cockpit etter at jeg har vist korta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Har sparkla og pussa og sparkla en del. Det er ikke så fotogent. Inte använd fotogen T, det blir katastrof! Hæ? Kunne ikke dy meg, bor for nærme grensa..... http://sv.wikipedia.org/wiki/Fotogen / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 18, 2011 Author Share Posted April 18, 2011 Fire strøk Humbrol 41 og en hel MASSE micromeshing senere.... Det var mer jobb enn jeg trodde å maskere solskinnskamoen på vingene, men her har jeg da endelig fått bomba dem lett med Hu 60. Spenningen stiger.... Yeah, baby. Jeg mener å ha lest at de brukte denne kamoen i kampene i Etiopia, og at hensikten var at de skulle være lette å få øye på når de hadde havarert over fiendeland. At de skulle bli "skutt ned" med spyd eller pil og bue var jo mindre sannsynlig. Jeg slipper ikke unna touch up, men dette ble ganske OK mener jeg da. Jeg holder også på å male flaggstriper på halen også, så det begynner å nærme seg noe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Knææææsjt. Og herregud for en vingrot. Den er jo faen meg tykkere enn kroppen. Den MÅ bare stride mot fysikk.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 En begynner å ane hvem som lager klassens mest fargesprakende modell ja, knæææææst indeed! / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Holy Monkey! Dette ble fargesprakende kult Ikke de enkleste fargene å få bra dette, men du har gjort en god jobb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Aha, så det ble en Etiopia-kriger fra ca. 1935. Det var en del slående varianter av havarimerking på oversidene av italienske flyvinger under den krigen. Jeg har sjøl fundert litt på å gjøre noe av det samme med en italiensk utgave av Fokker CV. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Sikker på at det der ikke er et postfly da, Torgeir. Kult med fargesprakende fly. Hehehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Litt usikker på om dette faller inn under det jeg kaller pent, men annerledes blir det definitivt og lakkjobben ser jo alle tiders ut. Dette blir morosamt å se ferdig! Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Du går for "tivoli" varrianten ser jeg Denne kommer til å lyse opp kjempetøft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 sinnsykt fett..... :-) var ikke det den jeg foreslo i bilen på vei fra Skala? I tilfellle, så er jeg fadder. Så det så!!! Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Du godeste! Utrolig fet antikamo på de vingene, dette blir det morro å se mer av! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 24, 2011 Author Share Posted April 24, 2011 Dette bygget har gitt meg større respekt for utfordringene sivilflybyggere sliter med. Du skal ikke gjøre mye polering og håndtering før den lyse lakken ser ut som et dass. Vingene ble jo rødskjoldete bare jeg dro over solkamoen lett med micromeshen, og det har blitt en DEL touch up underveis. Men her er det nå kommet på dekaler, og italienersalaten på halen er malt på med de viderverdigheter som hører til slikt i form av maling som renner under teipen osv. Siden finishen ikke ble helt som ønsket, er jeg redd Bottolf stikker av med kaka i SIG Pipestilk. Det deles nemlig bare ut EN medalje her. Tivoliet er vel snart klart for take off ser det ut til. Tror jeg skal være ekstremt forsiktig med videre bruk av vask i sluttfasen. Dere så kanskje at det lå litt rett bak motorene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 24, 2011 Share Posted April 24, 2011 Jeg synes det ser vakkert ut. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts