Gå til innhold
  • Bli medlem

Nok en fransk vanskapning i Ilmavoima-farger.


Kosti Eriksen

Anbefalte innlegg

  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

De siste detaljene har kommet på. Det noe merkelige pitorøret og ett stk venturirør på siden av flyet. Venturirøret var så deformert at det rett og slett bare var en klump. Fant kun ett bilde av det, og i tillegg satt det på prototypen til flyet. Prøvde å se så godt jeg kunne ang plassering og form. Plasseringen ser ganske ok ut for meg men formen er jeg ikke helt sikker på. Vet at noen venturirør er trakt/kjegleformede mens andre er rette rør. Jeg kjørte bare på med et rett rør i mangel av referanser. Det er tross alt bedre at det er representert enn at det ikke er der i det hele tatt.

Understellsleggene er altfor lange. Dersom man ikke gjør noe med dette vil det se ut som om flyverne var godt over tre meter høye for i det hele tatt å kunne komme seg inn i flyet. Har kortet de ned kraftig, men det synes ikke på bildet dessverre. Dere får sammenligne senere. :)

 

IMG_0256.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan jo ikke gi opp på sitt første short run kit, eller hva? :) Blir ferdig til SKALA ja. Lover på tro og ære.

 

Har lagt grunning idag og latt tørke. brukte humbrols sølv til dette, siden den avslører hvor det trengs litt mere arbeid før man begynner for alvor med malinga. Var to-tre steder som trenger litt ekstra pussing i morgen før jeg begynner på pre-shading og kamo.

 

IMG_0258.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lot modellen stå over natta, gikk over med sandpapir der det trengtes og satte igang med pre-shading. Har brukt en helt ny double-action air brush til dette fra Biltema. Den funker som en drøm og det er lett å kontrollere både malingsmengde og lufttilførsel. :) 450 blanke, norske kroner gikk med (hvis jeg ikke husker feil).

 

IMG_0260.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv blind høne finner korn. Er det ikke det det heter?  ;D

 

Flyet er malt. Mangler bare blått nedi hjulbrønnene samt litt tøtsj-øpp her og der så er det tid for decalering. :) Sendte en mail til Kari Stenman om hjulbrønner. han mente (men var slettes ikke sikker siden han aldri hadde sett bilder) at finnene sannsynligvis lot de være som de var. Godt nok for meg. :) De ble levert til Finland med bjelkekors, men med fransk kamo, ifølge han.

 

IMG_0276.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.