Gå til innhold
  • Bli medlem

Nok en fransk vanskapning i Ilmavoima-farger.


Kosti Eriksen

Anbefalte innlegg

  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Bildet er nok litt bedre enn virkeligheten dessverre. Det jeg gjør er å bruke skikkelig tynn maling og heller gå over modellen en gang til. Det tar kanskje litt lengre tid å male, men man kontrollerer effekten litt lettere. Merker at jeg trenger mere trening i denne teknikken. :) Får legge ut et bilde av undersiden mens jeg er i gang. Maskering til haakaristi ble ikke så verst. De er akkurat litt mindre enn decalene, og da må jeg si meg fornøyd.

 

IMG_0280.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanikere fra Adecco har kommet. Har stuet de inn i kjelleren og de skal om noen dager sette i gang med å skru på finske maskiner. :) En av de skal bære et glassvindu som skal settes inn i Hanriot´en. Forslag for poseringer og hvilke farger som bør brukes på overallene tas imot med takk. Mener å ha sett på bilder av at finnene ofte hadde blå overaller, men dersom jeg tar feil, må dere ikke nøle med å si ifra.

 

IMG_0346.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, Rune! My man! Stilige illustrasjoner. Mente å ha sett i en Kari Stenman-bok at det var en mekaniker som hadde en blå overall. Er det noen som kjenner til det? Hvis ikke gjør jo det ikke noe, for det bildet Rune postet her, gir meg det jeg trenger.  :thumb: Med det som fulgte med i Revell-settet skal det lett gjøres å fixe en finsk mekaniker. Airfix-settet var skit!

 

Uansett: Decaler har kommet på. Fikk decaler av Kyrre i posten som ser mere riktige ut i blåfargen. I kittet er det også decaler til maskin med registrering HT-191, men takket være Kyrre ble min maskin HT-192. Knøttliten forskjell som egentlig ikke har noe å si, men litt morro for meg. 9-tallet (som krøllet seg) og T´en er fra originaldecalarket, siden Kyrre ikke hadde T. Begynner å se ut som fly nå synes jeg. :)

 

a16d5a03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir spennende å dra av maskeneringen på Canopy ;)

 

Det er alltid like spennende, på godt og vondt. Gruer meg litt merker jeg, i og med at jeg ikke er vant til å fikle med vac-form. Vi satser på det beste. Mener jeg gjorde en god jobb.

 

Torgeir: Neeeeei, prøver å variere språket litt, og ordet ligger godt i munnen. Blir nok litt for påvirket av språkbruken hjemme. ;) Dersom det er for irriterende, kan jeg jo slutte. hehe.

 

Einar: Takker for infanteristbilder. Hadde kanskje vært morro med en vanlig soldat som beundrer flyet også?

 

Detaljer har kommet på i dag. Propeller og understell. Understellet trenger trimming for å passe inn, samt presisjon og tålmodighet. Nå er det bare væringen som skal på plass så begynner jeg å bli ferdig. Da er det bare et lite og lett diorama som står igjen. Skal ikke lage noe fancy. :)

 

7b625e2d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torgeir: Neeeeei, prøver å variere språket litt, og ordet ligger godt i munnen. Blir nok litt for påvirket av språkbruken hjemme. ;) Dersom det er for irriterende, kan jeg jo slutte. hehe.

 

Sikkert.  ::) Du vil nok heller begynne å forme setninger som dette bare for å irritere vettet av meg:

 

"Jeg ødela et dekal fra kittet mens jeg drev reperasjons virksomhet".

 

;D

 

Men om språket ditt er under enhver kritikk er modellbyggingen skitbra. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det blir fint også når du peller av maskeringen. Vet ikke om du skal holde av plass på basen til vanskapningen du var så grei å sende meg. Jeg kan komme til å slite med å rekke Skala, og i hvert fall hvis jeg skal bygge den etter samme standard som dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok heller begynne å forme setninger som dette bare for å irritere vettet av meg:

 

"Jeg ødela et dekal fra kittet mens jeg drev reperasjons virksomhet".

 

Torgeir, du kjenner meg bedre enn som så. Jeg ville aldri finne på å være så utspekulert at jeg ville irritere noen med ord delings feil. ;)

Du, kit....eh.....settet har noen skavanker som jeg ikke har gjort en kjempejobb med å utbedre. Har gjort mitt beste, men det er ennå et stykke igjen før det blir skikkelig bra. Har nå gjort så godt jeg kan, og neste short run blir sikkert bedre. Det er mål nok for meg å i det hele tatt klare å bygge short run. Finishen er jeg tross alt ganske fornøyd med, og decalene har lagt seg fint nedpå. Stagene bak på halen ble heller ikke verst, om jeg skal få si det selv. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut til å være fint spill i fargene her. Decalene er fine og tette :thumb:  øyner jeg en liten slurv i det gulebåndet på halen? Håper streken langs kroppen ikke er sprekk , men panellinje  :) . Blir spennende å se denne i diorama og avsmaskert. Flott bygg, av et vanskelig sett.

Regner med du har dette bilde, med forskjellige "tomtegubbar" som virrer  rundt maskinen.. i ymse beklædning.

http://i199.photobucket.com/albums/aa81/Peacekeeper_2007_bucket/Perkele050.jpg[/img]]Perkele050.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning, folkens. :)

 

nei, det er ikke en sprekk eller en panellinje i ryggsømmen. Det er litt maling som har bygd seg opp, og har blitt pusset ned igjen nå. Så det faktisk ikke selv før dere påpekte det. Takker.  :thumb:

Ser også at kontrollflatevasken kanskje var litt svak, så jeg har lagt mere vask nedi de linjene også. Både på oversiden og undersiden.

Hm, ja. Det er en liten feil i tykkelsen på halebåndet, som jeg må prøve å gjøre noe med. Takk for at du påpekte det og la ved et fint bilde, Andrè. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dratt av maskeringen og canopy har kommet til syne igjen. Ser ikke så aller verst ut, men som dere ser, må jeg går over her og der med tannpirker og pensel. Nå gjenstår det å finne en mekaniker, lage et lite diorama, samt å være flymaskinen litt til. Eksos og litt chipping så tenker jeg det blir bra. :)

 

9e843c4a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.