Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hva er det med deg og avmaskering, Torolf? Tror du synes det er hakket mere spennende enn de fleste andre. hehe. Det kommer flere bilder senere. Skal jo lage diorama vet du. Kan ikke gi bort alle godteriene med en gang. ;)

• Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hmmm. Plank først og resten etterpå? Blir ikke dette litt VEL flatt da? Men jeg regner med du har kontroll ettersom du sikkert har en del Pokemon-landskaper på samvittigheten.

Slutter meg ellers til hyllest av skarpe kanter på vacform-maskeringa di.

Posted

Men jeg regner med du har kontroll ettersom du sikkert har en del Pokemon-landskaper på samvittigheten.

å, det skal nå ikke bli riktig så flatt og kjedelig. har noen triks på lur. Har også satt igang litt annet arbeid for å få brutt opp i "danmarkslandskapet". Vent og se. Dersom noen har noen idéer om hva jeg kunne ha med i dioramaet, så kom med de. Flere bilder kommer i morgen.

Var heldig med canopy og maskering, ja. Er fornøyd med det selv. Måtte fixe litt her og der i etterkant, men det var faktisk minimalt.

Posted

Venter spent på flere bilder :)

Ok, her kommer ett til. Dette er de figurene jeg vurderer å bruke. Intet er skrevet i stein ennå, så det kan hende jeg ombestemmer meg. Bikkja og infanteristen skal i hvertfall med. Mekanikerne blir nok noe modifisert. :)

b7429e91.jpg

Posted

Det er klart vi har det gøy på settet. :) Basen har jeg også gjort litt på. Har brukt "sandmaling" i flere lag for å lage ujevnt udnerlag, samt lagt noen kladder med teksturmaling her og der for å variere underlaget ennå mere. Har også lagt dette over og under sandmalingslagene. Samt funnet noen kvister ute som ble trestubber. På noen av bildene jeg har sett av de finske flybasene, så jeg trestubber, så da tok jeg med noen av de også for stemningens skyld. På bildet synes noen av teksturmalingskladdene så dere skal få se hvordan det så ut. De er nå malt over, men det skjønte dere sikkert.

251967ff.jpg

Posted

Pent.

Ka farsken er sandmaling for noe?

Akkurat det lurer jeg på også!

I gamle dager brukte de jo gjerne sand som pigment i husmaling, såvidt jeg vet (spesielt aktuelt på røde sjøboder etc.), men ser liksom ikke for meg at det er dette Kosti mener!????

:)

Posted

Det her er det jeg kaller "sandmaling". Fikk kjøpt det i en sånn kjærringhobbybutikk i Oslo for noen år siden. Har ikke gått med så mye av den. Resultatet har dere jo sett i forrige bilde jeg postet. :)

89c6fab3.jpg

Posted

Har jobbet med basen i ettermiddag, og det begynner å se ok ut. :) Skal jobbe litt til med den før jeg er fornøyd. Blant annet skal trestubbene få litt mere farge, det skal legges på litt mere gress og gresset skal tørrbørstes litt med gul akryl for at det skal bli litt mere farge i det. Ellers har jeg brukt pokémonmaling (Citadel) og vasket med oljefarger i litt forskjellige brunsjatteringer for å skape variasjon. Plankene fikk først en vask med lys brunfarge (egenblandet) og tørrbørsting i progressivt lysere farger opp til gult.

f2d23f92.jpg

• 2 weeks later...