Gå til innhold
  • Bli medlem

Møte i IPMS Østlandet 15 januar


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gratulerer med arvingen. :cheers:

Hva interresser angår i fremtiden så har du rimelig grad av nær påvirkningsgrad, men han kan også bli en bra fotballspiller  :thumb:.  Time Will Show

 

Tja, fotball kan man jo i det minste leve av... ::) Det samme kan vel ikke i samme grad sies om modellbygging.

 

Gratulerer så mye igjen Roar. Også på datteren min sin dag også da, Da kan vi jo ta en kombinert BBW kveld (bløtkake og byggekveld med whiskey). Det kan nok bli mange interresante modeller ja.  :cheers:

 

:shifty:

Hørtes ut som et interessant konsept.

 

Igjen takk for alle gratulasjoner! Men nå håper jeg å få se noen bilder fra møtet jeg gikk glipp av. Håper vi fikk en bra start på "Årets modellbygger 2008". Husk, jeg håper vi greier å runde 100 modeller før LU siden vi startet med dette.

 

R. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gratulasjoner til deg Roar :)

 

 

Undertegnede ble forhindret av en liten prøvetaking på A-hus.. vel det sa de da jeg kom dit i 3 tiden, kom hjem nå ca ved midnatt. dæven jeg holte på å klikke..

 

Ja,vi savnet deg.Hadde gledet meg til å se de nye bildene dine :thumb:.

Håper det gikk bra på sykehuset da.

 

Vidar :)

 

Det gikk bra vett, heldigvis var det ikke noe infeksjon i foten min, noe vi var engstlige for. Men prøvene kom tilbake nøytrale, så da var det greit. selv om det tok ca 7 timer lengre en planlagt. 

 

Jeg kommer innom strømmen en tur på fredagen tenker jeg. er der sånn i 2-3 tiden tenker jeg. Kan ta de med da evt. Det er endel fra Rygge. Jeg venter på noen fra Nellis, og håper på at disse er klare til neste møte, og i verstefall L U

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tja, fotball kan man jo i det minste leve av... ::) Det samme kan vel ikke i samme grad sies om modellbygging.

R. :)

 

 

Du kan kun leve av fotball om du er en meget dyktig spiller.  Som modellbygger kan man faktisk leve av det, men da maa man og vaere god.  Sjekk ut firmaer som driver med modellbygging - arkitektmodeller etc.  De tar seg godt betalt, men det er et rotterace hvor man ikke lenger faar saa mye til overs for hobbyen.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kun leve av fotball om du er en meget dyktig spiller.  Som modellbygger kan man faktisk leve av det, men da maa man og vaere god.  Sjekk ut firmaer som driver med modellbygging - arkitektmodeller etc.  De tar seg godt betalt, men det er et rotterace hvor man ikke lenger faar saa mye til overs for hobbyen.

 

Det gjelder vel også det meste av hobbyer (sikkert også fotball). En hobby får være en hobby. Jeg kunne i alle fall aldri tenkt meg å ha det slik at jeg skulle leve av modellbygging. Er nokså sikker på at noe av sjarmen ville forsvunnet brått da.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, modellbygging som yrke er stort sett ganske saa forskjellig fra aa lime sammen ferdigstoepte plastdeler, selv om jeg har sett enkelte paa nett som livnaerer seg paa det ogsaa.  Vi hadde en modellbygger paa Tritec som drev med aa lage modeller for plogskjaer og andre komponenter som ville vaere former for stoepeverktoey. 

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt erfaring i "hobby som jobb"-bransjen føler jeg at jeg har en viss tyngde til å uttale:

Glem det!

Jobba som mange kanskje vet som lakkerer på et bilverksted i noen år. Når jeg hadde jobba på andres biler hele dagen, frista det ikke nevneverdig å kaste seg over sine egne på kveldstid.  :shifty:

Skrev også et par artikkelserier om modellbilbygging på nittitallet. Når en deadline hang over hodet forsvant det meste av byggeglede for å si det sånn.....  :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele koker jo ned til at det du gjøre tenderer mot å bli kjipt, mens det du gjør av egen fri vilje, hvordan du selv vil og når du selv vil, er morsomst.

 

Det finnes jo de som har det så artig med det de driver med på jobb at det nærmer seg en hobby, men vi andre har sjefer som ikke tenker helt som oss  :D

 

Det du sier om artikkelserien din, Kjell Terje, tror jeg kan forklare litt av grunnen til at det er vanskelig å få folk til å skrive også.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.