Gå til innhold

Martin Mathisen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    265
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om Martin Mathisen

  • Bursdag 18. sep. 1979

Personal Information

  • Kjønn
    Male
  • Lokasjon
    Oslo
  • MSN
    martin@frontlite.no
  1. Jeg bor i Oslo og kjøper min kjøttdeig og kyllingfilet på Nordbysenteret. Nærmere bestemt MaxiMat, som jeg mener er nordens beste matbutikk. Nå kan det jo hende at det kommer en landhandler fra Finland som er uenig, men det får så være. Poenget var jo Magne at det var Halden vi ville gi bort. Dette vil jo gagne deg. Ingen fler tollbarrierer. Trøndelag vil jo bestå enn så lenge, og de er jo kjent for å ta vare på sine egne, skulle du finne på å flytte tilbake. Hva øra til Bård skulle gagne? si det, men jeg er alltid tilhenger av symbolske handlinger. (alle vet jo at vi er størst og best, men siden arbeidsledigheten er stor andre steder må vi bøye hodet vårt litt akkurat nå) Skål for Oljen! M
  2. For å utbedre dette foreslår jeg at vi kapper av øra til Bård Gundersen og sender de som et trofé til Sverige. De kan også få Halden.
  3. Fargen er et resultat av styrets klare ønske om flere kvinner i foreningen. Etter et 6 timers styremøte kom vi på ideen om å lage plakaten rosa. Det burde gjøre susen! Da kan vi ta for oss neste store utfordring, hvordan behandle veganere på Skala. Martin
  4. Da bryter jeg inn her før dette går over styr. Problemstillingen om hvorvidt flyseminaret krasjer med LU og hvem som måtte velge mellom dette har ikke vært på agendaen, og kommer nok ikke til å bli det heller i denne omgang. Diskusjoner om hvem som skal hvor, hvorfor de skal det og hvem disse svenskene er, ønsker vi velkommen, men da i en annen tråd, og helst under bableboksen og ideelt sett i en boksering laaaaangt vekk fra denne tråden. Alt dette forutsetter da at det krasjer med et eller annet. ok? M
  5. I frykt for å virke arrogant så er priser på rom, på utstillingshall, på transport fra flyplass, fra tog, parkering, standard på rom, standard på matsal, bar-utvalg, skjenkeregler, lys i utstillingsrom, tepper på gulvene, adkomst fra hotell til hall osv alle ting som har blitt vurdert i denne sammenhengen. Standard på stuepiker, muligheter for hjembrent, og gulvunderlag for sporer har nok desverre ikke blitt prioritert på samme måte Datoen blir satt i samråd med hallen etter i hvilken del på året vi ønsker oss og etter det hvilken spesifikk dato som er ledig. Letohallen er et sted som blir mer og mer populært på østlandsområdet pga betjeningens servicevilje, og det sier seg selv at det fyller seg opp. Jeg er begeistret for stedet. Rommet er betydelig hyggeligere enn i fjor, Hotellrommene er mindre, men mye finere enn tidligere, og viktigst av alt: Hotellbetjeningen verdsetter at vi kommer dit. Det er noe vi ikke har vært så bortskjemt med. Hotellrom koster: 895 enkeltrom 995 dobbeltrom Begge er med frokost, og det er forøvrig fri parkering der. Prisen vi betaler for stedet er ikke i nærheten av hva vi har betalt før, og etter hva jeg forstår, ikke i nærheten av hva IPMS noensinne har betalt. Det betyr at vi kan bruke våre penger på gi våre medlemmer et best mulig opplegg, og det er jo strengt talt det viktigste? Let´s face it. Stedet er in the middle of nowhere, ikke ulikt der Bottolf bor, slik at vi håper på flest mulig overnattingsgjester og et ekstremt hyggelig og sosialt arrangment hele helgen med modellbygging i fokus. (det skal vi nok få til uavhenging om folk overnatter eller ikke) Jeg begynner å glede meg til LU. Styret (dvs de andre enn meg ) er i storslag om å finne foredragsholdere, utstillere og nye gjester. Takk for hyggelige tilbakemelding her og på PM. Det varmer og motiverer til videre arbeid! Martin
  6. Vi har bestemt oss for å avholde LU (eller hva det nå skal hete) på Letohallen i 2010. Avgjørelsen er fattet på bakgrunn av 2 årsaker: 1: Styrets innstilling til å lage et best mulig arrangement for gamle og nye medlemmer. 2: Foreningens økonomiske gjennomføringsevne for å virkeliggjøre ambisjonene. Valget av Letohallen gjør av vi står rustet til å lage mer eller mindre det vi har lyst til. Innstillingen til ledelsen på Letohallen er akkurat slik vi vil at den skal være; de står parat til å lage et arrangement til IPMS på våre premisser, og basert på en eller annen "innimellom" avtale vi har hatt tidligere. Kampens hete stod mellom Quality Mastemyr, Olavsgård, Thon Gardermoen og Quality Sarpsborg. Letohallen vant på bakgrunn av pris og servicetilbud. Letohallen ligger 8 minutter nord for avgjøringen til Gardermoen, og har et splitter nytt hotell vegg i vegg. Den eksakte datoen kommer innen neste tirsdag, sammen med hotellpriser. Men jeg har sett førsteutkastet, og de er _gode_ PM meg gjerne for ønsker til LU. Martin nest-formann
  7. blir lokalene de samme som i fjord? (hørte noe snakk om at det skulle være et annet sted på hotellet.....) mats Rett ved siden av det gamle rommet. Det er bare å gå etter limduften. K eller der alle de fine damene er.
  8. Jepp. Du er velkommen. Skal jeg på SC tar jeg den naturligvis med! M
  9. Du kan henge med på Thomas og min Stryker gruppebygg? Alt er lov, slat eller ei, AFV, Dragon eller Trumpeter. Resin og etch oppgradering eller ei. Vi har akkurat begynt. M
  10. Looks great!! Really looking forward to seeing it finished! Martin
  11. Dette er vel stang ut Roar? EuroMilitaire er elitedivisjonen av modellkonkurranser for de som har figurer og militaere modeller som eneste eller stoerste interessefelt, og saaledes vil det trekke til seg mange som ikke ville satt sine ben paa en IPMS konkurranse - rett og slett fordi det er "for mange fly og biler der". Det er en meget spiss konkurranse med stor deltakelse og derfor kan de tillate seg aa dele opp klasser som paa en IPMS konkurranse ville vaert slaatt sammen. De har blant annet egne klasser for figurer til fots og figurer til hest (Mounted figures). Om man ser paa modellbilkonkurranser, saa tiltrekker de og seg mange modeller - i en tilsvarende spiss konkurranse. Blant annet har de klasser for loepsbiler, "open wheeled" og loepsbiler, "closed wheeled". Jeg kan ikke se for meg at LU vil naa dette detaljeringsnivaaet da IPMS er breddeorganisasjonen av plastmodellklubbene - og dermed skys av mange som trives bedre i sin smale nisje. Naar det er sagt, saa samler IPMS USA Nationals lett 2000 modeller av en meget hoey klasse, og der er det ikke uvanlig at de deler klassene videre slik at de samler 40-50 P-51 i 1:48 skala... Selv om vi gjorde det bra med 500 modeller, saa er vi ikke store nok etter min mening aa kopiere klasseinndelingen fra store nisjekonkurranser. Jeg er foroevrig enig i at det ikke skal gaa inflasjon i antallet klasser, men at det boer i grunnen ligge omtrent paa det nivaaet vi har i dag. I utgangspunktet boer antallet klasser fordeles omtrent likt mellom hovedkategoriene fly/militaert/bil/annet. Jens Jeg tror det som menes her er at vi burde kunne plukke det beste fra alle konkurranser for å prøve å finne det optimale. Velger å tro at ingen har ambisjoner om 24 klasser i panser, figur og diorama, slik det er på Euro.
  12. Alurør er tvert i mot MYE enklere å bruke enn plastrør, du slipper å pusse ned røret, for ikke å snakke om at du slipper å lime det sammen. De 2 siste settene jeg har bygget har det fulgt med både alu-rør og PE. Det ene sette kostet 349, det andre kostet 399. Begge handlet på Hobbyland så dere kan trekke fra 10%. M
  13. Grattis til hele Familien Roar. Dette var stas! Martin
  14. Har aldri bygd en bil med slik noensinne. Mest fordi det ser så utrolig vanskelig ut! Ser dødsbra ut den lakken! Martin
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.