Gå til innhold
  • Bli medlem

"Breaking news" ang. LU 2007


Henrik Melvold

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk for hyggelige tilbakemeldinger..

 

Nå er det mange personer som er med på denne prosessen og alle disse er utrolig engasjerte å knallhyggelige å jobbe med, det hadde ikke blitt noe "Olavsgaard" uten disse. Derer vet hvem dere er. Tusen takk.......

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forøvrig det er synd at det blir lagt til et hotell langt utafor allfarvei..Ja jeg vet hvor hotellet er å har bodd der...Blir vel neppe alt for mange som stikker innom å ser på modeller......Huff nei nå er jeg negativ,å det bruker jeg ikke å være...Det blir nok ei bra utstilling uansett vil jeg tro...Synd at det ble den helga.

 

Vil vel si det sånn at det er vesentlig fler som bor i Olavsgårdområdet enn ved Gardermoen. Så sånn sett tror jeg det ikke blir noen færre som stikker innom. Jeg tror heller det blir fler.

Noen oppslag på sentre, butikker o.l. vil sikkert føre til at mange stikker innom. Dette er jo som tidligere nevnt et rimelig stort knutepunkt for trafikk i regionen.

 

Når det gjelder valg av helg, så kan det jo umulig passe for alle. Det som er bra nå i forhold til tidligere år, er at nå ligger ikke konkurransen i vinterferien.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hvor LU blir avholdt spiller vel egentlig ingen rolle, ønsker vi og dra dit prioriterer vi deretter.

At valgte helg ikke passer for alle kan man ikke gjøre noe med, det vil aldri passe for alle.

Bedømmingsmetode bør heller ikke være avgjørende, da det er hobbyen i seg selv vi dyrker.

 

Jeg kommer 8)

 

Terje

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvorfor et sånt svar ikke har ramlet ned i hodet før. For en stund siden slet vi livet av oss i en tråd hvor mantraet enten var FMU, Gardermoen, Marinemuseet eller Teknisk Museum. Få eller ingen innlegg gikk på en hotelløsning, antagelig på grunn av prisen. Prisen var jo dessuten et viktig argument mot FMU. Det bringer igjen inn spørsmålet, hvordan er dette plutselig blitt bærekraftig rent økonomisk? :)

 

Olavsgaard,- et kongested - ikke minst ligger det akseptabelt nære Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er forhandlet frem superpriser på overnatting.....? ;)

Virker som et helt greit alternativ det der. Det eneste ankepunktet jeg kan komme på, er at på plasser som forsvarsmuseet og flysamlingen er det lettere å ta små "plast-pauser" med å rusle små turer for å titte på utstillingene de har der. Men det kan jo være at det foregår mye spennende på et hotell også? Kanskje den egentlige årsaken til flytte av helg er at fotograferingen til årets Victoria's Secret katalog skal foregå på det hotellet den helgen?  wOOt

 

Ja, sånn må det være det henger sammen...... :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bringer igjen inn spørsmålet, hvordan er dette plutselig blitt bærekraftig rent økonomisk?

 

Hvis jeg ikke huske feil, så har jo klubben rimelig god økonomi. Vi er jo ingen spareklubb, så det å ha penger på bok bare for å ha de der, er det jo ikke noe poeng i...

Synes det er i så måte er viktigere at konkurransen holdes på et fornuftig sted selv om dette koster noen kroner.

 

Styret har jo full kontroll på dette, og gjør sikkert ikke noe som punkterer klubbens økonomi.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan jo være at det foregår mye spennende på et hotell også? Kanskje den egentlige årsaken til flytte av helg er at fotograferingen til årets Victoria's Secret katalog skal foregå på det hotellet den helgen? wOOt

 

Ja, sånn må det være det henger sammen...... :shifty:

 

Ja tenk om det hadde vært grunnen da ;D Vi har plast på ene siden og nylon/silke/latex på den andre...haha 8)

 

Uansett så tror jeg det kan bli supert der hvis det arrangeres en liten sammenkomst på kvelden for oss som bor der :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder økonomien så hoster våre samarbeidspartnere opp drøyt halvparten,deltageravgiften kan gi en liten slant,og det er ikke for sent å lete opp mere peng.

IPMS kasse har et overskudd fra i fjor,og det har kommet til ca 35 nye medlemmer som bidrar med sitt.

Med tanke på at dette er IPMS største og gjeveste arrangement er det ikke urimelig å bruke noen kroner på det.

Grunnen til at LU ble flyttet frem en uke var at Olavsgaard var fullboket "vår" helg.

 

Har hørt noe om et stort lager dritlekre t-skjorter :D som kan kjøres ut på tilbud under LU,pins er det vel noen igjen av også.

 

Mvh Leif

Kasserer IPMS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå når de fleste er ferdige med å rope hurra tillater jeg meg å komme med mine "negative" synspunkter til LU på Olavsgård. Har tilbragt endel netter på hotellet så det er ingen ting å si på plassen som overnattingssted, spiseplass, drikkeplass osv.., i så måte er stedet perfekt.

Jeg tror imidlertid jeg kommer til å savne ramma som har vært rundt LU / LK når den har vært arrangert på Forsvarsmuseet, Flysamlingen og Teknisk museum. Når man har blitt "lei all plasten" har man hatt muligheten til å kose seg i museet, sett på utstillingen, studert forbilder, tatt masse bilder som referanse osv. Denne muligheten forsvinner dersom man ikke har bil og er villig til å sette av en dag til museumsbesøk.

For det andre, det er svært uheldig at man endrer tidspunkt for arrangementet etter at dette er annonsert. Dette er selvsagt uproblematisk dersom man har tenkt å kjøre / ta tog til LU. Dette er litt værre for oss som er avhengig av fly. Man bestiller billetter tidlig for å få disse så billig som mulig, disse billettene er det ikke enkelt å få endret dersom det i det hele tatt er mulig. Tørr vi å stole på at nytt tidspunkt er det endelige ?

 

Uansett, arrangementet blir sikker fint...

 

Mvh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var såklart mange og lange diskusjoner om dette,og jeg kan love at vi tok allt i betraktning.En ting var at vi ville ha fokus på LU og modellene der.Strengt tatt handler ikke IPMS/LU om fly,panzer,biler osv.Det handler om modeller.Det var også lettere å få våre samarbeidspartnere til å bidra med en betydelig del av utgiftene på Olavsgaard da det er mye bedre å få eksponert sine varer og mye lettere å rigge sine stands der.

I prisen for Olavsalen har vi et rom for årsmøtet,og som sagt,den sosiale biten bør løse seg selv på et sådant sted.

Hva gjelder flytting av tidspunktet var det som sagt for att Olavsgaard var fullboket "vår" helg.Akkurat det var i stort sett det vi var redde for skulle skape problem for tilreisende.

Vi håper det blir bra og regner med en aldrig så liten diskusjon om dette etter LU.

 

Mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er litt enig i endel av Reidars argumenter med tanke på "alt det andre" som LK/LU har innebært tidligere. Men selvsagt er det kurant for oss som kommer med bil å ta en tur på egen hånd til disse plassene. Gleder meg uansett til LU, så får vi heller ta opp lokaliserings-debatten når vi har høstet erfaringene fra Olavsgaard.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallsize

Hallo alle sammen

Det har vært morro å følge diskusjonen runt flyttingen av LU Sett fra mit perspektiv som både modell bygger og sponsor synes jeg at dette var er riktig valg av styret i IPMS Norge. Når Styret legger ubegrunnet ut dato og sted for LU igjen på Flysammlingen på gardemoen,fikk dette negative reaksjoner hos oss som sponsorer, da disse lokalene er lite egnet som et sted der vi kan eksponere våre produkter og vise hva vi kan levere til modellbyggere i Norge.

Jeg er helt enig med dere at rammen rundt et slik arrangemet blir ivaretatt på et museum. Men det er nå slik at skal man kunne arrangere en sli større happening må man vere villig til å prøve noe annet,Olavsgård representerer et helt annet konsept innen for arangemanger,det gir oss helt andre muligheter til å vise bredden innenfor hobbyen,Helt annen mulighet til å treffes sosialt utveksle erfaringer i hyggelige omgivelser.

Muligheten til å invetere utlanlanske aktører og kanskje over tid skape et bredere skandinavisk IPMS Samarbeid.Dette arangemanget har potensialet,på sikt til å bli så bra at skandinaviske modellbyggere bare må til LU og Olavsgård.

Når det gjelder Flymuseet og Gardemoen så er det slik at Hoved knutepunktet for flybussen ligger 40m fra inngangen på olavsgård, her går det lokale og direkte busser til B.L.A Gardemoen med intervaller på ca 30min, Dette gir de som har lyst til å besøke gardemoen og flymuseet mulighet til dette.

Det er også direkte forbingelse med buss til OSLO sentrum tar ca 15min videre er det 10 min avganger til Strømmen Storsenter Norges største kjøpesenter med 200+ butikker for de som ønsker å ta med sin bedere halvdel på denne begivenheten.

Vi bare avslutte med å si at dette vil bli den største satsningen vi sponsorene har gjort mot IPMS og LU

 

Be There

 

Lars Borge

SmallSize/Hobbyland

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var såklart mange og lange diskusjoner om dette, og jeg kan love at vi tok allt i betraktning. En ting var at vi ville ha fokus på LU og modellene der.

Jeg er helt sikker på at fokus på "LU og modeller" vil være like stort om arrangementet er på ett hotell eller på ett museum som er med på å sette en historisk ramme rundt arrangementet...

Strengt tatt handler ikke IPMS/LU om fly, panzer, biler osv. Det handler om modeller.

Det jo mange grunner til at man bygger modeller. Å bygge en modell bare for å bygge en modell trigger ikke meg. Det er nettopp det å kunne skape en miniatyr så naturtro som mulig av forbilde jeg synes er interressant. Da er det også svært interressant å kunne studere forbildene, litteratur osv... Men det er nå meg, mulig jeg er litt spesiell i så måte.

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.