Gå til innhold
  • Bli medlem

"Breaking news" ang. LU 2007


Henrik Melvold

Anbefalte innlegg

Reidar,

 

skal man dømme etter hva folk skriver om her på forumet, så er du neppe ekstremt spesiell. Men flysamlingen gir den historiske rammen for bare én av de mange interessefeltene folk har, og når denne rammen ikke fungerer så innmari bra praktisk, så er det fornuftig å prøve å finne alternativer. Du har sikkert nok i stæsjet ditt til å ikke være opptatt av om det er forhandlere tilstede eller ei, men et LU uten forhandlere ville etter mitt skjønn være den komplette katastrofe. Tilgang til å snoke på sett og finne gode tilbud har kanskje enda større verdi for dem som kommer fra steder hvor det ikke er 20 minutter kjøring til nærmeste hobbysjappe, men det hører med uansett! Jeg må si jeg ble skuffet da jeg oppdaget at det ikke var forhandlere med på GMFF.

 

Jeg er også sikker på at de som ønsker å se Flysamlingen, vil få anledning til det på den ene eller andre måten.

 

Det er selvsagt ikke bra at datoen ble flyttet etter at den først ble annonsert, men dette er jeg sikker på at styret har lagt seg på sinne til neste gang, slik at dette ikke skjer igjen.

 

Hva som er det perfekte stedet, kan vi sikkert diskutere til vi spyr, men når erfaringene med Forsvarsmuseet, Teknisk Museum og Flysamlingen er som de er, så syns jeg det er veldig fornuftig av styret å se etter en bedre løsning. Nå må vi la Olavsgaard få sjanse til å vise hva det duger til, så får man ta evalueringen i etterkant!

 

Jeg håper og tror det blir bra, men det er opp til oss som deltar å bidra med det gode humøret  :thumb:

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Helt enig, Arild. De som ønsker å ta en tur på Forsvarsmuseet eller Flysamlingen har jo fulle muligheter til det uansett med busser osv. som Lars nevnte tidligere.

 

Gi det en sjanse, folkens, så skal vi nok se at blir knallbra!!!

Se f.eks. på Modell Gøteborg som blir avholdt i kjelleren på en kirke. Det fungerer veldig bra selv om det ikke er annet enn modeller å se på  wOOt.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som sponsor og bygger må si meg enig med Lars Borge.

Plassen synes jeg er ideel for salgsboder. I tillegg for man en flott eksponering av modellene.

For de som måtte ønske og ta et fly eller ei panservogn i nærmere øyesyn er det ikke lange svippen til både Gardemoen og Oslo sentrum med sine fasiliteter og severdigheter.

 

Og... SC blir jo avholdt i menighetshuskjelleren på Tveit. Og det synes i allefall jeg var en suksess

 

Dette blir heilt topp.

 

Men smaken er som baken... den er delt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker for noen år siden, når LK ble holdt på Forsvarsmuseet. Da hadde vi muligheten til å dra opp til Flysamlingen på søndags morgen, komme inn gratis en time før de åpna, så vi kunne kikke og knipse til øyne og linser ble store og våte. Hadde det kanskje gått an å prøve å få til en avtale om noe slikt igjen? Evt med både Flysamlingen og Forsvarsmuseet...? Mener å huske at vi var en god del modellbyggere som vimsa rundt oppe på Gardermoen den gangen i allefall....

Hadde vært en mulighet til å få i både pose og sekk det, og det er jo ikke helt feil.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kara,vær så snill.Dette begynner og nærme seg reprise på "The Telford Nightmare".

ALLE tilreisende til LU står HELT FRITT i valget av overnatting.For de spesielt interesserte er det VELDIG ENKELT!!!!

Ring 63949494,det er Clarion Airport Hotell.Det ligger sytti meter fra Flysamlingen.Gå inn der på morgenen,knips,vims og hva dere vil en stund.For de som har bil ligger Olavsgaard bare et griseblink unna.For de som  ikke har bil går det shuttle til terminalen og flybuss direkte til Olavsgaard.

Noe annet???

 

Mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta en plastpause i baren ser aldeles perfekt ut for meg, spesielt hvis de har Guinness på spisekartet. Så kan man gå tilbake og dømme. Jeg for min del trenger minst et par oppstivere før jeg går løs på lastebilklassen. Økt spontanitet hos deltagerne er sikkert ingen ulempe for omsetningen til Lars og Morten heller.  ::)

 

Den grønne Heinkelen på Gardermoen fikk jeg sett ganske grundig på sist, men det kan jo hende jeg tar shuttlebussen opp likevel.

Men det er jo synd hvis du har kjøpt billetter til det som plutselig ble feil helg, Reidar. Håper du får byttet dem.

Og Leif: hold den peruvianske vikaren i bånd ennå en stund. Jeg tror dette går bra og at alle blir glade til slutt.

 

Trgr

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må først berømme valget av konkurranse sted, det er på tide å prøve noe nytt! Ikke minst det å samle flest mulig på et sted, også etter modell glaning, hemningsløs kjøping, og bedømming er unnagjort. Jeg ser frem til å parkere bilen på lørdagsmorgen ,slippe å forflytte meg derfra før alt er over på Søndag. Spising, soving, drikking, og show på en sted- det er vel første gang. Har et forslag til aktiviet under helgen-hva med et stort swapmeet ved siden av eller en modellauksjon. Ta med det man ikke har tid til å bygge, ikke bare ukurant skrot, kanskje kan man bytte noe bra med noe enda bedre. (helst ikke samboere og koner)Påbegynte sett bør vel heller ikke være noe hindring, så sant utgangspunktet ikke er helt håpeløst, eller noen ser kanskje håp i det umulige. Referanse materialer man har brukt opp? Sprøyter utstyr hvem vet. Jeg planlegger et lite undergrundssalg fra mitt rom ihvertfall.Har man sluppet opp for cash kan byggesett byttes i drikkebonger. La modellbygging og oss selv være i fokus denne helgen, så får man heller snoke på musseer en annen gang, som nevnt er de ikke langt unna uansett eller usett. Dette blir morro wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er en meget god tanke Andre.  Om byggesett er paabegynt saa kan de fortsatt brukes som reservedelssett eller slakt.  Man faar solgt det meste om prisen er lav nok, og selv ville jeg ikke ha noe problem med aa kjoepe et sett som er paabegynt hvis det duger til det jeg har tenkt aa bruke det til.

 

Jeg kan tenke meg selgerne - Smallsize/Hobbyland og Hobbyhuset og evt. andre vil rynke paa nesen av et slikt tiltak, men slik jeg ser det dekker det to forskjellige behov.  Selgerne har garantert det seneste og det som man "vet" at man skal ha tak i.  Swapmeets er mer "targets of opportunity".  Haaper det er mulig aa faa til noe saant som kan gagne selgere og de som vil rydde paa loftet.  Kanskje et sett som er solgt fra Swap vil faa noen til aa kjoepe aftermarket fra selgerne, eller inntekter fra swap brukes hos selgerne?

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg kan tenke meg selgerne - Smallsize/Hobbyland og Hobbyhuset og evt. andre vil rynke paa nesen av et slikt tiltak, men slik jeg ser det dekker det to forskjellige behov.

Selgerne har garantert det seneste og det som man "vet" at man skal ha tak i. Kanskje et sett som er solgt fra Swap vil faa noen til aa kjoepe aftermarket fra selgerne, eller inntekter fra swap brukes hos selgerne?

 

Jens

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hehe,du sa det meste selv :D

Jeg tror ikke våre sponsorer er negative til dette,tvert om.Skrot,deler og påbegynte sett trenger lim, farge og div utstyr

Er dog ikke helt sikker på plassen,men jeg håper vi kan få gjort dette i Olavssalen. Undergroundsalg på rommet er jo en mulighet,spesielt hvis ting o tang skal byttes og ikke omsettes i cash. :shifty:

 

PS. Med tanke på razzia på parkeringen forleden kan det lønne seg å opplyse personalet at det er plast som omsettes på div rom :'(

 

Mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallsize

Hallo Alle sammen

Først et lite svar til Jens. Sett ut i fra en sponsors synspunkt er alle velkommene til å selge sine produkter på LU.Vi i hobbyland har alltid ment at konkurangse mellom aktører i markedet er sunt for alle Vi er ikke Grinebitere som vil ha kaka for oss selv,men tvert i mot ønsker vi alle seriøse konkurenter velkommne.Vi mener at Kunskap på produkter og riktig pris til kundene, er viktigst når det gjlder hva vi kan klare å selge på en slik messe .

Slik kan skape en happening på olavs gård.

Jeg har faktisk tenk å invetere fler aktører fra utlandet til dette arrangemanget.

Glimmrende ide med swap meet og auksjon Andre Vi opfordrer alle som vil selge ut litt eller alt av sin sammling til å ta dette med så skal vi sørge for plass og salgs bord til de som ønsker dette.Vil foreslå at styret setter opp en DeadLine for deltakelse på dette

Når det gjelder auksjon kan IPMS Stå for dette slik at de fo reksempel kan beregne seg et honnorar for salg av modeller og utstyr og Kanskje ferdige modeller......Bare en ide

Stå på alle sammen kom med flere lure ider...

 

Lars ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen vil ikke ødelegge for proffene de har nyhetene, som en plastic adictiv, er avhengige av my self, kanskje kjøper de selv perler fra husmansheim. Brukte byggesett har stor verdi, gamle klenodier har jeg selv funnnet hos hobbyland og vært villig til å betale adskillig mer daler for enn de har vært priset ut! Det viktigste for mig er at se dem ferduge in all their golry, undskuld norsken, kan væra gammal dansk påvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.