Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt forum - nye muligheter


Melding lagt til av Edward H. Valholm

Kjære medlemmer!

Vi jobber med å få fikset de tingene som evnt. mangler. Men ha ett par ting i bakhodet er dere snille.
1. Ikke forvent å få svar med det samme.
2. Er det en mulighet å få ting fikset så blir det fikset, men se pkt. 1 med hensyn til tidsaspektet.

Igjen, test ut forumet og dets funksjoner før dere sender inn meldinger på ting dere lurer på. Det er en stor sjanse for at vi heller ikke vet det du lurer på.


Men det jeg vet er at det har noen kule ting som jeg liker veldig godt..

HIlsen
Edward og SAS

Anbefalte innlegg

Når man går inn på forumet første gang, eller i en ny nettleser, blir man møtt av denne teksten:

 

"Velkommen til vårt forum i ny drakt. Forhåpentligvis har det meste klart å bli med over av emner, tekst, bilder ol. Men det kan hende at noe har forsvunnet. Det beklager vi på det sterkeste, men det er ikke noe vi kan gjøre med det. "

 

Dette gir meg en følelse av at man ikke har planer om å prøve å fikse opp i så veldig mange av feilene som har oppstått i konverteringa.

 

Jeg tenker nå som så at når man har klart å rote bort en haug med arbeidsbenker, gjort andre uleselige og flere andre delforum også er på avveie, så får man enten legge innsats i å rette opp, eller rykke tilbake til start.

 

Å holde forumet stengt i en hel uke uten forvarsel, å gjenåpne uten å ha sjekket at ting faktisk er på plass, og så bare slutte å informere/respondere i dagesvis etterpå, er ikke spesielt tillitsvekkende.

 

Men det er kanskje for tidlig å gi opp håpet om at ting blir løst...

  • Me like! 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Oppdatering.. De av dere som ikke hadde tilgang til deres arbeidsbenk skal nå ha fått tilgang.
De av dere som mangler arbeidsbenken helt, det vil ta litt tid før evnt. det er løst. Jeg vet ikke hvorfor noen bare er blitt borte. Her trenger vi assistanse.
Stian: Tapatalk:  Applikasjon er installert i forumet. Men jeg har ingen tilgang til tapatalk sine sider og kan dermed ikke justere dette slik at vårt nye forum og tapatalk snakker sammen igjen.
Ronny: Det funker helt greit å legge inn bilder og tekst via mobil uten å bruke tapatalk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der dukket Arild sin arbeidsbenk opp igjen, gitt! Ser ut til at ting faller på plass etter hvert. Det er forstatt ikke noe på Verktøy/Airbrush..., men det blir vel fikset det også håper jeg. All honnør til dere som jobber med å få dette i orden. Det blir nok en del pepper før alt er på plass, men jeg håper dere ikke mister motet av den grunn. Heia, heia!!! ?

 

Ragnar

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ragnar Eckhoff skrev:

Der dukket Arild sin arbeidsbenk opp igjen, gitt! Ser ut til at ting faller på plass etter hvert. Det er forstatt ikke noe på Verktøy/Airbrush..., men det blir vel fikset det også håper jeg. All honnør til dere som jobber med å få dette i orden. Det blir nok en del pepper før alt er på plass, men jeg håper dere ikke mister motet av den grunn. Heia, heia!!! ?

 

Ragnar

Det gjelder jo å ikke gi pepper ;) Men feedback på hva vi ser mangler og som ikke er der fra før. Det er ikke alltid like lett å spotte dette selv, når man sitter midt i det.

 

Men... Alltid et men.
Klart en ToDo logg, eller slikt hadde gjort det lettere for oss å føle at ting ble registrert. Og se fremdrift, kommunikasjon begge veier er tingen !
Ellers så støtter jeg en del av det Arild sa, som gjalt info flyt.

 

Uansett, skal vi nok være glad for ny platform, og glede oss til alt er på plass.

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Edward H. Valholm skrev:

Stian: Tapatalk:  Applikasjon er installert i forumet. Men jeg har ingen tilgang til tapatalk sine sider og kan dermed ikke justere dette slik at vårt nye forum og tapatalk snakker sammen igjen.

Dette gjøre ved å opprette en profil på tapatalk sine sider, og fortelle via brukerpanelet at man er siteowner.

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig å få se arbeidsbenken sin igjen! :)

 

Satser på at alt annet løser seg i tur og orden! Jeg har sikkert fremstått som sur og gretten, men det skyldes først og fremst at det er blitt gitt liten eller ingen informasjon underveis. Da henfaller man jo fort til spekulasjoner og tungsinn når ting ikke virker.

 

Etter å ha fomla rundt her inne en stund så syns jeg den nye forummotoren virker lovende. Å legge til bilder er jo en lek blitt (man kan jo bare klippe og lime inn bilder direkte i editoren her også), så nå burde terskelen for å poste ting være lav nok for de fleste, og de som ikke holder seg med en bildedelingstjeneste trenger ikke lenger knusle med bildestørrelsene. Det får heller være at skavankene kommer bedre til syne. :D

 

Arild

  • Me like! 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Stian Svendsen skrev:

For at Tapatalk skal virke, så må det innstalleres på forumet, med en app der. Samt at forumet må registreres hos Tapatalk, slik at disse to kan kommunisere.

Derimot, er jeg usikker på om det nye forumet er støttet av Tapatalk, men og om det er behov.

Har testet litt mot mobil og nettbrett, og synes faktisk mobilversjonen virket meget lovende! :)

 

Så sannelig. Det går jo an å laste bilder direkte inn på forumet fra mobilen uten å gå veien om Taplatakk. Hurra for det.

  • Me like! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, torgeir eikeland skrev:

 

Så sannelig. Det går jo an å laste bilder direkte inn på forumet fra mobilen uten å gå veien om Taplatakk. Hurra for det.

Etter å ha sett litt rundt på store farlige internetten, så mener mange at TapaTalk er overfløding, nå når vi er på denne platformen.

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den komplette listen over manglende arbeidsbenker.

 

Anders Martin Jalborg
André Aga
Andre Kristoffersen
Andreas Broch
Arild Tiller
Atle Eriksen
Bård Gundersen
Geir Hogga
Glenn M. Gundersen
Harald Øystein Sydness
Jan Roger Hansvoll
Johnny Svensson
Kjetil Ausland
Martin Mathisen
Mats Moe
Morten Syvertsen
Oddbjørn Skripeland
Per Erik Karlsen
Per Erik Kristiansen
Roar Stensrud
Ronny Øygard
Simen Egge
Sissel Janneth Stava
Sten Arne Bryde
Stener Ole Wold
Stian Høiby
Svein Ivar Braathe
Sverre Melleby
Sverre Nordve
Terje Rønningbakken
Tommy Myrland
Tor Helge Andersen
Tor Henning Ertsland Engen
Trygve Jeppestøl


Hva som nå er gjort er å be Invision support om å bistå oss med å få importert disse på nytt fra SQL backup som vi tok rett før vi stengte det gamle forumet. Siden det er en 6-8 timers tidsforskjell vil det ta tid.

Hva jeg ikke vet, men som jeg håper er at de klarer å kun kopiere arbeidsbenkene til de som mangler. Men det kan hende at de må kjøre hele kategorien på nytt. Noe som _kan_ medføre at all oppdatering gjort i arbeidsbenker de siste dagene forsvinner.. Men det vet jeg ikke.
 

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret fra Invision support...

Hello,  There is no way to partly import a SM backup file, we would need to rerun the (full) conversion, and then examine the data during the process to see why these items didn't get converted, and make any corrections needed during the conversion process. 

Since the conversion was already completed, and the old data removed, we would have to start over I'm afraid.

Please let us know.


Så hvis vi gjør dette betyr det at alt som er blitt skrevet de siste dagene blir borte, men at alle arbeidsbenkene forhåpentligvis kommer inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye gammal moro der, ja, men vi burde låne øre til folk som Tommy og Geir og høre hvor moro de syns det er å begynne på nytt. Jeg vet hvor motivert til å fortsette på forumet jeg ville blitt om min benk hadde forsvunnet for godt.

 

Jeg vet at de som driver forumet for tida kanskje opplever dette som en uriaspost og opplever at det er få som ønsker å bidra, men jeg må få lov til å si at jeg opplever prosessen rundt konverteringa som mindre god. Ingen informasjon i forkant, minimalt med informasjon underveis, og gjenåpning åpenbart uten at man hadde testa så veldig grundig. At et konverteringsprogram hos en konkurrent gir tommel opp, er lite verdt.

 

Så jeg foreslår at admin spør dem direkte som er berørt om hvordan de ser på saken, og så vurderer hva som skal skje etterpå. 

 

Jeg mener fortsatt at vi tåler at et par dagers postinger går i søpla om det kan gjenvinne årevis med bidrag.

 

Arild

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.