Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt forum - nye muligheter


Melding lagt til av Edward H. Valholm

Kjære medlemmer!

Vi jobber med å få fikset de tingene som evnt. mangler. Men ha ett par ting i bakhodet er dere snille.
1. Ikke forvent å få svar med det samme.
2. Er det en mulighet å få ting fikset så blir det fikset, men se pkt. 1 med hensyn til tidsaspektet.

Igjen, test ut forumet og dets funksjoner før dere sender inn meldinger på ting dere lurer på. Det er en stor sjanse for at vi heller ikke vet det du lurer på.


Men det jeg vet er at det har noen kule ting som jeg liker veldig godt..

HIlsen
Edward og SAS

Anbefalte innlegg

Dessverre er dette slikt som kan skje ved konvertering. Og noe vil mest sansynelig gå tapt, og slikt kan skje uansett. Det jeg synes er synd her, er at vi ikke veit om de kommer til å kjøre igang den prossesen de snakket om, å få tilbake alt. Eller om vi er der styret i IPMS Norge ønsker å være.

 

Jeg er glad for det nye forumet, men kommunikasjonen med hva som skjer og ikke skjer, er lav! Ei heller ser jeg at de prøver å bruke dette som et rekrutterings stunt på andre platformer.

 

Det kunne vært fint med en ToDo post, som er ryddig, blir oppdater i første tråden, med hva de skal gjøre med forumet, når det skal gjøres eller om det er gjort. Eller til og med utgår. Der kan vi lett se hva vi kan forvente av våre forslag.

 

Anser dette som konstruktiv tilbakemelding og et bidrag uten at noen har mast på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp arrangert Skala, vi har jobbet med å få oversikt over rabatter, vi jobber med å finne alternative løsninger på Skala, for egen del kan jeg legge til at jeg er fotballtrener og skal arrangere 17 mai på skolen, er tillitsvalgt på jobben og prøver å spille litt fotball selv. Kona er mye på jobbreise og jobber mye overtid, så derfor hender det at de virkelige viktige tingene, som for eksempel hva som skjer på dette forumet, kan bli litt skadelidende vet at noen i styret ikke har vett til å prioritere. Jeg er på valg neste år, og kan fint erstattes. Og, det jobbes med forumet også, men da vi ikke har fått på plass informasjonsminister i styret, kan det gå en stund mellom oppdateringene om status. Jeg vet ikke sikkert, men jeg lurer på om ikke andre i styret har en hverdag som kan minne om min, i alle fall i perioder.

 

Jan Erik, pt nestformann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet hvor synd det er på dere som drar lasset, Janse, og dere skal ha takk for at dere gidder.

 

Men når man velger å sette i gang med den største omveltningen i forumets 12-årige historie, og man gjør det uten å varsle på forhånd og informasjonen underveis og etterpå er så svak som den har vært, kan man jo stille spørsmål ved om timingen var den beste?

 

Kanskje var man nødt til å kaste seg rundt og konvertere akkurat nå? Aner ikke, og det er sikkert gode grunner til at det er blitt som det er blitt, men det er ingen som krever at noen skal jobbe livskiten av seg for foreninga, man vil bare vite hva som skjer.

 

Arild :)

 

PS Siden Skala åpenbart er det som tapper styret for alle krefter, er mitt forslag å rett og slett avlyse neste års Skala, og samtidig invitere de som måtte være genuint engstelige for hvordan et 2019 uten Skala skal se ut, til å komme på banen og danne en ny Skala-komite. Da slipper dere massevis med arbeid, kritikk og ergrelser. Og om det hele ender med at Skala 2019 ikke blir arrangert fordi ingen gidder å gjøre en jobb, ja da fortjener ikke foreninga bedre. Det er uansett ingen grunn til at Styret == Skala-komite. Altfor mange lag og foreninger lider under uvanen med at styre = gjøre.

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det ligger en MySQL eller annen database bak forumet som på det gamle.

Har dere forsøkt å ta en kjapp select for å se om arbeidsbenkene faktisk er borte, eller bare av en eller annen grunn bare ikke er synlig?

Siden konverteringen etter sigende ikke har rapportert noen form for feil, er det litt merkelig at noe blir med og annet ikke.

 

Dette er jo ting man lærer av, og neste gang er det nok lurt å kjøre en prøvekonvertering før man går all in. ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har ikke opplevd noen problem med hastigheten mot forumet personlig. Hverken på mobil, på jobb eller privat.

Mht. de arbeidsbenkene som mangler.

Vi kommer ikke til å kjøre en ny konvertering. Vi vil heller åpne det gamle forumet og holde de arbeidsbenkene som mangler åpne i det gamle forumet. Lese men ikke skrive. Er det da noen som ønsker å fortsette med en tråd gjør de da dette i dette forumet og refererer heller til det gamle med link..

SAS og jeg vil gjøre endringer i løpet av helgen og forhåpentligvis være ferdige..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Henrik Melvold skrev:

Regner med at det ligger en MySQL eller annen database bak forumet som på det gamle.

Har dere forsøkt å ta en kjapp select for å se om arbeidsbenkene faktisk er borte, eller bare av en eller annen grunn bare ikke er synlig?

Siden konverteringen etter sigende ikke har rapportert noen form for feil, er det litt merkelig at noe blir med og annet ikke.

 

Dette er jo ting man lærer av, og neste gang er det nok lurt å kjøre en prøvekonvertering før man går all in. ?

 


Mener jeg har nevnt det tidligere. Det er ikke mulig å kjøre en select for å ta deler av vår SQL backup over til det nåværende forumets database.
Det er allt eller intet.

Kjører vi en ny konvertering er vi tilbake til scratch med ALT borte, og da mener jeg alt som er gjort, skrevet og laget på dette forumet.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er gjort er gjort.
Jeg synes det nye forumet er veldig bra og det gir fremtidige styrer i IPMS muligheten til å faktisk ikke være avhenging av en web og database kyndig person for å vedlikeholde forumet slik det har vært de siste årene.

Vi har pt. ingen i foreningen som har interesse i å bidra med vedlikehold mot vår hjemmeside eller forum. Da synes jeg man får heller akseptere at når en endring gjøres er det for å lette på de personene som gjør noe i foreningen.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Edward H. Valholm skrev:


Mener jeg har nevnt det tidligere. Det er ikke mulig å kjøre en select for å ta deler av vår SQL backup over til det nåværende forumets database.
Det er allt eller intet.

Kjører vi en ny konvertering er vi tilbake til scratch med ALT borte, og da mener jeg alt som er gjort, skrevet og laget på dette forumet.
 

Mulig jeg utrrykte meg uklart. Jeg mente ikke at dere skulle gå inn i backupen, men inn i den nye databasen og se om arbeidsbenkene faktisk ligger der og av en eller annen grunn ikke vises som de andre.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Edward H. Valholm skrev:

Vi har pt. ingen i foreningen som har interesse i å bidra med vedlikehold mot vår hjemmeside eller forum. Da synes jeg man får heller akseptere at når en endring gjøres er det for å lette på de personene som gjør noe i foreningen.

 

Skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Henrik Melvold skrev:

Mulig jeg utrrykte meg uklart. Jeg mente ikke at dere skulle gå inn i backupen, men inn i den nye databasen og se om arbeidsbenkene faktisk ligger der og av en eller annen grunn ikke vises som de andre.

 

Henrik

Hei

Det har database folket hos de vi har forumet allerde gjort. Det eneste de så var en feil med overføring i logg, noe de kanskje mente "kunne" være årsaken. Men de kunne ikke si 100% om det var det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Arild Moland skrev:

Siden Skala åpenbart er det som tapper styret for alle krefter, er mitt forslag å rett og slett avlyse neste års Skala, og samtidig invitere de som måtte være genuint engstelige for hvordan et 2019 uten Skala skal se ut, til å komme på banen og danne en ny Skala-komite. Da slipper dere massevis med arbeid, kritikk og ergrelser. Og om det hele ender med at Skala 2019 ikke blir arrangert fordi ingen gidder å gjøre en jobb, ja da fortjener ikke foreninga bedre. Det er uansett ingen grunn til at Styret == Skala-komite. Altfor mange lag og foreninger lider under uvanen med at styre = gjøre.


Godt forslag Arild. Det med å reaktivere Skala-komiteen er allerede notert. Men den diskusjonen foreslår jeg at vi tar videre i en annen tråd.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tregheten jeg så ut til å oppleve, er ikke der lenger. Nå kommer det med et knips, ikke heng tid som tidligere.

 

Samme som Skala kommiteen, kanskje en web/forum/pr gruppe ? Synes det ville vært rart om ingen har noe å bidra med. Og synd. Kanskje om oppgavene blir små nok, så er færre redde for å bidra ?
Må innrømmet at jeg ikke har sett at dere har etterlyst noen konkret til slike oppgaver. Om dere skal det, kan det jo være smart å komme med forventninger og hvilke oppgaver eventuelt frihet, dere er ute etter :)

 

Uansett, jeg er glad for forumløsningen. Og en avklaring på benkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Edward gjort en iherdig innsats for å få rettet opp i problemet med manglende arbeidsbenker. Det man gjør er å åpne de manglende arbeidsbenkene på det gamle forumet. Det vil da være mulig å gå inn og lese på disse, men ikke mulig å legge til nye innlegg der.

Resten av det gamle forumet vil forbli utilgjengelig, som nå.

 

De av dere som mangler arbeidsbenker og som ønsker å få gjennopprettet denne bes henvende seg til meg, så skal jeg ordne opp i dette.

 

Mvh

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Stein Atle Stenberg skrev:

Nå har Edward gjort en iherdig innsats for å få rettet opp i problemet med manglende arbeidsbenker. Det man gjør er å åpne de manglende arbeidsbenkene på det gamle forumet. Det vil da være mulig å gå inn og lese på disse, men ikke mulig å legge til nye innlegg der.

Resten av det gamle forumet vil forbli utilgjengelig, som nå.

 

De av dere som mangler arbeidsbenker og som ønsker å få gjennopprettet denne bes henvende seg til meg, så skal jeg ordne opp i dette.

 

Mvh

SAS

Hei, får bare beskjed om å slette meldinger når jeg skal sende PM, anyway jeg ønsker å få gjenopprettet arbeidsbenken min, hvis det lar seg gjøre. 

 

Tommy ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Tommy Myrland skrev:

Hei, får bare beskjed om å slette meldinger når jeg skal sende PM, anyway jeg ønsker å få gjenopprettet arbeidsbenken min, hvis det lar seg gjøre. 

 

Tommy ?

Hei på deg. Dette med meldingene skjønner jeg så langt ikke hvorfor skjer. Men nå er i hvert fall arbeidsbenken din opprettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Sakte men sikkert blir alle hiccups i det nye forumet fikset! En stor takk til dere som bidrar til at vi får et mye bedre forum?? Nå gjenstår bare at hainn Hoff sjøl tar opp tråden i sine gamle tråder....

hilsen hainn Hoff sjøl

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.