Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt forum - nye muligheter


Melding lagt til av Edward H. Valholm

Kjære medlemmer!

Vi jobber med å få fikset de tingene som evnt. mangler. Men ha ett par ting i bakhodet er dere snille.
1. Ikke forvent å få svar med det samme.
2. Er det en mulighet å få ting fikset så blir det fikset, men se pkt. 1 med hensyn til tidsaspektet.

Igjen, test ut forumet og dets funksjoner før dere sender inn meldinger på ting dere lurer på. Det er en stor sjanse for at vi heller ikke vet det du lurer på.


Men det jeg vet er at det har noen kule ting som jeg liker veldig godt..

HIlsen
Edward og SAS

Anbefalte innlegg

Jeg savna noen arbeidsbenker, men var ikke klar over at det mangla mange.

 

Dette ble et skikkelig dilemma, og beslutningen bør tas fort dersom vi går for alternativet å kjøre alt på nytt. Eventuell total oppgradering vil vel også innebære ei ukes lukking av forumet igjen?

 

Hva sier dere som fortsatt er aktive i forumet og har mista arbeidsbenken?

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å få overført èn og èn arbeidsbenk? Evt importere bare underforumet Arbeidsbenker på nytt? Er ikke kjent med løsningen, men er det SQL, burde det være mulig å importere enkelttabeller og data. Ellers enig i å høre med de impliserte om hvordan de stiller seg til å miste arbeidet sitt.

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Rune Haugen skrev:

Er det ikke mulig å få overført èn og èn arbeidsbenk? Evt importere bare underforumet Arbeidsbenker på nytt? Er ikke kjent med løsningen, men er det SQL, burde det være mulig å importere enkelttabeller og data. Ellers enig i å høre med de impliserte om hvordan de stiller seg til å miste arbeidet sitt.

Tenkte det, samme, men samtidig skal det igjenom en konvertering. Regner ikke med at de har samme oppsett på sin database. Også er vel alle innlegg knyttet direkte til en bruker, og ikke en topic, men samlet via forskjellige topic-id.

Dette blir nok en manuell jobb, så er det klart at om det er en eller to av de berørte, så kanskje det kan gå.
(Var veldig tydlig i hodet mitt, men usikker på hvor tydelig i skriftform :D)

 

Enig med de over, det bør spørres direkte til de det gjelder. Noen av de har vi vel ikke sett på over et år eller mer. Der kan man jo vurdere overformynderi :D

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det har vært litt "gung-ho" over forumflyttingen, og dessverre er det en del som har mistet mye historikk.

Selv om Fotobøtta har fjerna bildene i arbeidsbenken min er det jo mye info og kommentarer/innspill som forsvinner, og det synes jo jeg er kjipt.

Så hvis det er mulig å hente benken over hadde det vært gledelig, selv om jeg ikke kommer til å forlate forumet i drittsinne om det ikke går.

Kommer nok til å fortsette å poste byggetråder (selv om det er en stund siden nå), men vil nok ikke opprette en ny benk om den gamle forsvinner, da poster jeg heller "fritt".

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei
 

Dette er det siste jeg kommer til å skrive om dette.

Vi er lykkelige amatører som har prøvd  å gjøre en positiv ting slik at vi som forum brukere kan legge inn bilder enkelt og at designet samtidig får ett litt mer friskere design.

Arild: Kommunikasjonen kunne ha vært bedre. Innrømmer det. Men det er nå slik det gikk.

Stian: Nei, det er ikke mulig å ta en og en fordi det er ikke slik konverterings systemet til Invision fungere. Det er alt eller ingenting.

Jeg har nå startet en ny prosess med Invision om å hente konverte SQL på nytt. Hvis det da ikke fungerer legger jeg alt dødt fra min side, aktiverer det gamle forumet og inviterer samtidig noen andre til å ta over og prøve igjen ved en senere anledning. Samtidig får IPMS styret gjøre en rokkering internt slik at en annen kan ta over for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Edward H. Valholm skrev:



Jeg har nå startet en ny prosess med Invision om å hente konverte SQL på nytt. Hvis det da ikke fungerer legger jeg alt dødt fra min side, aktiverer det gamle forumet og inviterer samtidig noen andre til å ta over og prøve igjen ved en senere anledning. Samtidig får IPMS styret gjøre en rokkering internt slik at en annen kan ta over for meg.

 

Jeg vil vennlig henstille til at du lar begge deler være: Både å aktivere det gamle forumet hvis det nye ikke funker OG å trekke deg som formann på samme grunnlag. Begge deler vil i mine øyne være kraftige (og unødvendige) tilbakeskritt for foreningen.

 

  • Me like! 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

siden jeg er en av de som har mistet arbeidsbenken min kan jeg ytre noen få ord i den sammenhengen. Har sjekket litt hva jeg tror jeg hadde der av "samleverdi". Stort sett er de fleste trådene jeg er fornøyd med og de nyeste trådene mine knyttet til galleriet og temagruppene. Flere av trådene på arbeidsbenken var gamle  og manglet bilder pga. tull med picasa, photobucket osv. Selvfølgelig som Geir sier, er det mye fin info og en og annen interessant diskusjon som vi mister. Nå er det sånn at det er kunngjort en ny restart serveren, men jeg kan leve med at det ikke blir gjort, som en slags "stalinistisk utrensking" av noen gamle tråder som ikke ble fullført 9_9 

Har heller ikke noe ønske om at presidenten skal ta hatten sin å gå... Tross alt drives det meste her på dugnadsånd.

 

Tommy  :)

  • Me like! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Beklager min relativt "sure" melding i går. Jeg ser nå at den kom skjevt ut. Vi har nå to valg.

1. Vi fortsetter og kjører en "reboot" og ser om de manglende arbeidsgruppene dukker opp deretter. Da vil alt som er blitt skrevet de siste dagene forsvinne. Dette vil ta litt tid, og noe jeg har veldig liten lyst til å kjøre i gang med.

2. Vi lar det være som det er, men holder det gamle forumet oppe som referanse fremover. Dvs. åpent men ikke mulig å logge seg inn eller skrive i det og det er kun arbeidsgruppene som er synlige. Det tror jeg skal enkelt la seg gjøre.

Jeg håper at de av dere som har en arbeidgruppe som er listet som "MIA" leser dette og kan komme med deres tilbakemelding som Tommy har gjort.

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Alt.2, når du sier at arbeidsgruppene er synlige, betyr det at alt som stod i forumet kan leses? Vil søkefunksjonen virke?

 

Jeg synes det nye forumet fungerer utmerket, det eneste jeg savner er muligheten til å trykke seg «nederst på siden» så en slipper å scrolle. 

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del klarer jeg fint å leve med at benken min forsvinner, men det er jo ganske mange navn på den listen over medlemmer som ikke får benken sin med over på det nye forumet.

Så de bør jo de også få si sin mening, enten her eller på PM. I hvert fall de som har aktive benker, og er medlem av IPMS. Går ut ifra at det er flere enn Tommy og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Stian Svendsen skrev:

Ser det er en like funksjon her, hjerte, men man ser ikke hvem som har likt innlegget ditt. Ikke uber viktig, men når jeg trykker på den, er det for å vise at JEG liker eller enig med trådposter.

Er dette mulig å få frem ?

I ny versjon må man dobbeltklikke på hjertet for å like en post. Hjertet blir da blått og indikerer at du har likt posten. Kan det være svar på spørsmålet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune Haugen skrev:

I ny versjon må man dobbeltklikke på hjertet for å like en post. Hjertet blir da blått og indikerer at du har likt posten. Kan det være svar på spørsmålet ditt?

Nope desverre, jeg ønsker å se brukernavnet, på den som har likt innlegget mitt, slik man gjør på FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arild Moland skrev:

Nå er jo du admin og har sikkert rett til å se alt mulig. Jeg ser at noen har likt noe og hvor mange, men ikke hvem.

Jeg lurte også på om dette kunne være grunnen. Jeg skal kikke rundt og se om det er noen instillinger som kan fixe dette. Men det må bli senere for jeg er på vei på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 19.50, Ragnar Eckhoff skrev:

Har akkurat lagt inn mitt første innlegg med bilde. Fikk ikke til å legge inn link, så jeg endte opp med å laste opp bildet. Er det mulig å linke inn bilder på tilsvarende måte som på det gamle forumet?

 

Ragnar

Fant ut av det. Det var å trykke "Legg til andre filer" og deretter "Sett inn bilde fra URL".

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 23.07, Nils Mathisrud skrev:

En ting jeg merker meg er at forumet, etter omleggingen, er relativt tregt. Jeg kan leve med det. Men f.eks. BritModeller, som bruker samme motor og har mange tusen brukere, er langt raskere.

 

Nils

Enig.

En annen ting, lar man forumet være slik det er nå, eller blir den jobben med å prøve å få tilbake alle byggebenkene gjort ?
Tenker det kan være kjekt å vite, om noen er reservert med å poste og legge jobb i innleggene, før man veit om det går ene eller andre veien ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.