Gå til innhold
  • Bli medlem

Vrengt Gustav. Eduard 109 G-6 1/48


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

5a7e1244865f976eb29842585ef55dbe.jpg

Nå litt produktplassering. Lakking har stått i stampe grunnet tomme forråd av RLM 75. Det nye merket mrpaint ble bestilt fra Rebell Hobby sammen med noen dekaler. Dette er den med god margin mest idiotiske netthandelen noensinne. Med frakt ble beløpet nemlig 396 SEK, eller altså rundt 46 kr over tollgrensa. Posten Norge var snille og gjorde meg den tjeneste å beregne momsen til 96 kr. Til et gebyr på 331 kr.....

Jeg måtte jo ringe dem og spørre hva faen osv.

Det viste seg at de hadde tatt flaskene for å være remedier (smakstilsetning) til e-sigaretter, og gebyret for å behandle denslags lugubre varer er altså 331 kr i stedet for de 150 jeg er vant til å blø. Dama hos posten syntes også det var moro å se for seg åssen det hadde gått om man røykte hobbymaling, og det hele ble litt vittig. Nå får jeg refundert 150 spenn, så da ble det jo bare ekstremt i stedet for hysterisk dyrt.

Lakken er ellers heeelt fantastisk. Den er airbrushklar rett fra flaska, men ser ut til å kunne tynnes for mottling med Tamiyas gulkorktynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4bffa8e2d6e92819caffdff6af0f4b87.jpg

Det første forsøket på mottling ble en tragisk studie i overspray, så jeg lakka over og gjorde det på nytt med Xtracolor. Den er og blir den beste lakken til dette, og jeg er nøgd. Spørs hva mottlepolizei på Sola mener.

Rlm-myndighetene vil kanskje også legge merke til at Xtracolor tolker Rlm 74 i en betraktelig mye grønnere tone enn det Gunze gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maa si disse resinbitene var meget slett haandtverk fra Eduard sin side.  Normalt er resinbitene for smaa fordi masteren lages til aa tilpasses byggesettet og naar man lager kopier og stoepeformer i 2. og 3. generasjon blir det krymp, men at de skal vaere saa mye for lange - det er jo nesten saa man kan tro de er laget til et annet sett...  Naavel, du ser ut til aa ro deg i land med denne.  Min erfaring med MrPaint er udelt positiv, saa jeg er overrasket over at mottling ikke gikk bra.  Det faar meg til aa lure paa om det gaar aa sproeyte kamo paa frihaand med den lakken.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mottlinga ser meget bra ut jeg. Imponert over alle som kan mottle slik med Xtracolor :thumb:

Takk. Og har du prøvd? Det er jo en million ganger lettere enn med Xtracrylics???

Høgst interessant! Vingekamoen minner meg ikke så rent lite om barkrakkmønster fra slutten av 80-tallet, om man ser bort fra fargene da naturligvis. Blir tøft dette!

Artig referanse som kan vitne om en sjenert ungdomstid.  ;D

 

Maa si disse resinbitene var meget slett haandtverk fra Eduard sin side.  Normalt er resinbitene for smaa fordi masteren lages til aa tilpasses byggesettet og naar man lager kopier og stoepeformer i 2. og 3. generasjon blir det krymp, men at de skal vaere saa mye for lange - det er jo nesten saa man kan tro de er laget til et annet sett...  Naavel, du ser ut til aa ro deg i land med denne.  Min erfaring med MrPaint er udelt positiv, saa jeg er overrasket over at mottling ikke gikk bra.  Det faar meg til aa lure paa om det gaar aa sproeyte kamo paa frihaand med den lakken.

Det kan vel hende mottlinga hadde gått bedre om jeg hadde gitt meg selv mer tid til å prøve og feile. I stedet tydde jeg til det kjente. Og ja: det er merkelig at motoren var såpass mye for lang. Sånn for øvrig passer den jo ganske hånd i (ganske trang) hanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høgst interessant! Vingekamoen minner meg ikke så rent lite om barkrakkmønster fra slutten av 80-tallet, om man ser bort fra fargene da naturligvis. Blir tøft dette!

Artig referanse som kan vitne om en sjenert ungdomstid.  ;D

 

 

 

Haha! ;D La oss heller si at man var nøye på å sjekke ut stabilitet og komfort før man satt seg, liksom. Ok da, jeg kan ha vært noe henfallen til shoegazing. Muligens...

Sjenerte mennesker er da ikke kjent for å høre på The Smiths og sånt, vel?  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bra jobb! Ser passe busy ut nedi der :thumb: Har du laget noe av rørsystemene selv, eller fulgte det med i settet?

Jau, takk.

Det ble en del blytråd som du vel kan se, mens resten ble gjort med medfølgende ets. Særlig nederst til høyre i bildet var det et saaabla knot med ets som skulle manøvreres på plass, og jeg må vel vedgå at et par av de innerste delene ble skulka. Instruksjonene ville ha meg til å montere dette FØR montering av motoren i skroget, men aldri i Bergen om opplegget hadde overlevd den brutale prosessen jeg utsatte maskineriet for i den forbindelse.

Etsen som ligger bretta over eksosrørene er et kapittel for seg. På motsatt side lagde jeg nytt av plastkort etter å ha brutalisert originaldelen. Ble egentlig penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.