Tommy Myrland Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 Om ikke annet, kan 22 LR fikse det meste, alternativt pyroeffekt under neste Southern Challange Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 14. januar 2017 Forfatter Skrevet 14. januar 2017 Gir ikke opp ennå. Skal få den sammen på et vis. Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 15. januar 2017 Forfatter Skrevet 15. januar 2017 22LR?? .22 long rifle. Også kjent som kaliberet på ei salongrifle. Siter
André Kristoffersen Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Dette ser skremmende bra ut Siter
Stein Atle Stenberg Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Det der så gruelig trangt ut. Ønsker lykke til med dremeleringen - det går nok utmerket til slutt Siter
Sten Arne Brunsby Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 hmm, brekkjærn og en liten atomladning skal vel klare å overtale denne om ikke dremel gjør jobben i verstefall så kan jeg bidra med opp til 44 mag hulspiss ladning. 22lr blir litt pinglete ; men både forbildet og jobben så langt ser flott ut Siter
Rune Haugen Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 Fil ned motoren i forkant, slik at du får smekket sammen nesa. Det blir vel ikke synlig likevel nedi der? Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Skrevet 16. januar 2017 Fil ned motoren i forkant, slik at du får smekket sammen nesa. Det blir vel ikke synlig likevel nedi der? Tror jeg satser først på å dremle inni nesa. Hvis jeg filer på motoren blir det vanskelig å begrense filinga til det som "stikker inn" i nesa. i verstefall så kan jeg bidra med opp til 44 mag hulspiss ladning. 22lr blir litt pinglete ; Takk for hyggelig tilbud. Aller best tror jeg kanskje kaliber 12/70 fungerer til mulig eksterminering. Ideell skyteavstand fire meter: Bare plastfliser igjen. Siter
Sten Arne Brunsby Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 12/70 hørtes ut som ett godt alternativ ja og med riktiig beregnet avstand høres det ut som du har gjort dette før Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Skrevet 16. januar 2017 En del styr og ståk senere. Løsningen var å fjerne vangene i skroget som jeg trodde motoren skulle hvile på. Det var disse som hindret full sammenklasking forut. Nå henger maskina i løse lufta mellom nesen og en aksling som går inn mot "torpedoveggen", eller hva det nå heter. (Antar min flytekniske nemesis fra Sverige vil gripe inn hvis jeg tar feil nå:-)) Siter
Einar Sandvik Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 Gratulerer med vel utført Lebensraumarbeit i flynesen. Einar S Siter
Tommy Myrland Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 Det der ble berre lekkert! Godt at sterke virkemidler ikke ble en realitet Siter
Gjest Espen Andreas Hoff Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 Nå henger maskina i løse lufta mellom nesen og en aksling som går inn mot "torpedoveggen", eller hva det nå heter. (Antar min flytekniske nemesis fra Sverige vil gripe inn hvis jeg tar feil nå:-)) Sverige og sverige...har noen lystige minner fra noen hete netter i en Friggarbod ute i de svenska skogarna, så påberoper meg retten til å gripe inn og korrigere torpedovegg til brannskott eller firewall på nynorsk. Forøvrig ble resultatet veldig bra etter en nervepirrende høydramatisk skildring av en nærmest uoverkommelig konstruksjonsfeil. Skulle akkurat til å foreslå å fjerne vangene i skroget, men du var litt for rask for meg? EspenA Siter
Jens Håkon Brandal Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 Har nok bodd for lenge i utlandet, men hva er "vanger"? Jens Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Skrevet 17. januar 2017 Har nok bodd for lenge i utlandet, men hva er "vanger"? Jens Vang = Wang. Ordet kommer fra den kinesiske konstruktøren Deng ut Wang, som for øvrig var bestefaren til vår hjemlige Sølvi Wang, blant annet kjent som Bestemor Skogmus i den klassiske innspillingen av Dyrene i Hakkebakkeskogen. Vang betyr egentlig voll eller slette. I teknisk betydning handler det om en slags langsgående "hyller" (høhø), i dette tilfellet hyllene som motoren/eksosen var ment å hvile på. Sverige og sverige...har noen lystige minner fra noen hete netter i en Friggarbod ute i de svenska skogarna, så påberoper meg retten til å gripe inn og korrigere torpedovegg til brannskott eller firewall på nynorsk. Ikke verst. Siter
Jens Håkon Brandal Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 Aha. Rart ikke Eduard's instrukser er bedre paa hva som maa fjernes for aa installere deres resin sett i et av deres egne byggesett, som sannsynligvis er designet for muligheten til aa ta i mot BrassIn-settene... Jens Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Skrevet 17. januar 2017 Instruksene er under enhver kritikk når det gjelder rekkefølge på montering og tilpasning. De foreskriver å feste den ferdigmonterte motoren til brannskottorpedoveggen og mitraljøsene før du dropper hele stasen ned og inn i det sammenlimte skroget. Dette er i praksis helt umulig. Mange av smådelene til motoren bør nok vente helt til slutt. Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Skrevet 22. januar 2017 Fikk lurt maskineriet på plass og klemt sammen nesa. Det er litt mer jobb enn å bygge ut av eska, dette. Siter
Tormod Sørvang Skrevet 22. januar 2017 Skrevet 22. januar 2017 Ser ut til at du fikk rodd i land denne motorinstalasjonen på en tilfredstillende måte. Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Skrevet 22. januar 2017 Jau, takk. Og ellers er det nok fint at dette motordekselet skal stå åpent.... Siter
Rune Haugen Skrevet 23. januar 2017 Skrevet 23. januar 2017 Bra du fikk maskineriet på plass Lurer fælt på om du har riktig motorsett når jeg ser passformen på motor og påfølgende deksler. Ser mer ut som motorsett til den "gamle", unøyaktige utgaven av settet? Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 23. januar 2017 Forfatter Skrevet 23. januar 2017 Bra du fikk maskineriet på plass Lurer fælt på om du har riktig motorsett når jeg ser passformen på motor og påfølgende deksler. Ser mer ut som motorsett til den "gamle", unøyaktige utgaven av settet? Motoren og resten av innmaten passer helt fint, eller altså pintrangt. Det trengtes bare litt brutal plastfjerning for å få det til. Den stikker dog bittelitt langt ut i forkant, så jeg er litt spent på propelltilpasningen. Men selve dekslene ser såpass lange ut at jeg gjerne tror at de kan være til den "gamle" 109eren i 1/47. Siter
Arild Moland Skrevet 23. januar 2017 Skrevet 23. januar 2017 Det kan hende det kommer bilde seinere, men jeg har sammenligna det nye settet med min gamle, ferdig bygde 109'er i 1:47, og det er nesten ingen forskjell på dimensjonene i lengderetningen foran på disse fuglene. På meg virker det som om det meste av avvikene skjer i halepartiet, som er lenger på det gamle settet. Uten å ha målt opp med skyvelære, syns jeg nytt og gammelt sett virka rimelig like fra frontrute og fremover. Arild Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.