Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Forumet føles tregt for tiden og en del har også fått 404 og 500-feil i ett sett. Har i dag sendt melding til vår webhoster og bedt dem om å undersøke hvorfor det er slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, vi kan skrive stemningsrapporter i det uendelige om hvem som fikk forumet opp fort og seint og tidlig. Det begynner å bli kjedelig lesning.

Har dere fått noe respons fra de som drifter webhotellet?

Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så slutt å les :)

På min første mail, ja. Der skrev de mer eller mindre at feilen lå på vår side. Jeg skrev at vi har ikke gjort noe på forumet (som jeg vet om) som skulle tilsi at det skulle gjøre forumet så tregt og lite responsivt som det har vært den siste tiden.

På siste mail sendt i dag.. nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det plutselig ble litt trafikk igjen, mener du? :)

Ustabiliteten oppstod nok en god stund før den tid.

Det er jo beleilig av dem å skylde på oss, men det kan jo hende de har rett. Det var Henrik som styrte med det tekniske i "vår tid", men kanhende bør det gjøres noen grep på databasen? På den annen side syns jeg det lukter litt av stressa server med tidvis lite minne tilgjengelig. Og det kan vi neppe lastes for da jeg tviler på at vi har en dedikert server.

Arild :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om webhotell hos Sircon? Databasen er vel første sted å se om ting går tregt i en forumapp ja... Og da snakkes det om databasen, ikke server/hardware.

Om ting kjører på MySQL eller PostgreSQL kan jeg helt sikkert hjelpe til med å se på ting - der har jeg kompetanse på større rigger enn dette, så det må jo la seg gjøre å ta en titt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forumet er nå oppgradert til siste versjon, i dag, så det hadde kommet en ny patch. Samt at alle databaser er optimalisert etter forumets sine rutiner.

Noen som klarer å stedfeste mer når det begynte å bli treigt, kan ha vært noe mer foregående patch.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anslå at det har vært ustabilt siden forrige helg, i alle fall.

Virker responsivt og greit nå. Tja, fortsatt noe treg med å lagre, men krysser fingre for at det tar seg opp.

Arild :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider