Jump to content

Recommended Posts

• Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Altså, vi kan skrive stemningsrapporter i det uendelige om hvem som fikk forumet opp fort og seint og tidlig. Det begynner å bli kjedelig lesning.

Har dere fått noe respons fra de som drifter webhotellet?

Arild

Posted

Så slutt å les :)

På min første mail, ja. Der skrev de mer eller mindre at feilen lå på vår side. Jeg skrev at vi har ikke gjort noe på forumet (som jeg vet om) som skulle tilsi at det skulle gjøre forumet så tregt og lite responsivt som det har vært den siste tiden.

På siste mail sendt i dag.. nei.

Posted

Og det plutselig ble litt trafikk igjen, mener du? :)

Ustabiliteten oppstod nok en god stund før den tid.

Det er jo beleilig av dem å skylde på oss, men det kan jo hende de har rett. Det var Henrik som styrte med det tekniske i "vår tid", men kanhende bør det gjøres noen grep på databasen? På den annen side syns jeg det lukter litt av stressa server med tidvis lite minne tilgjengelig. Og det kan vi neppe lastes for da jeg tviler på at vi har en dedikert server.

Arild :)

Posted

Det er snakk om webhotell hos Sircon? Databasen er vel første sted å se om ting går tregt i en forumapp ja... Og da snakkes det om databasen, ikke server/hardware.

Om ting kjører på MySQL eller PostgreSQL kan jeg helt sikkert hjelpe til med å se på ting - der har jeg kompetanse på større rigger enn dette, så det må jo la seg gjøre å ta en titt.

Posted

Forumet er nå oppgradert til siste versjon, i dag, så det hadde kommet en ny patch. Samt at alle databaser er optimalisert etter forumets sine rutiner.

Noen som klarer å stedfeste mer når det begynte å bli treigt, kan ha vært noe mer foregående patch.