Edward H. Valholm Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Hei Forumet føles tregt for tiden og en del har også fått 404 og 500-feil i ett sett. Har i dag sendt melding til vår webhoster og bedt dem om å undersøke hvorfor det er slik. Quote
Einar Sandvik Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Ja, jeg har også opplevd et par ganger at innlegg jeg har skrevet, bare har forsvunnet når jeg har trykt på "Legg til innlegg"-knappen. Einar S Quote
Rune Haugen Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Ja, dårlig respons har vært den siste uka. Flott at du har meldt det Quote
Torgeir Eikeland Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Ja. I perioder har jeg bare gitt opp å komme inn fra mobilen/tapatalk. Quote
Stein Atle Stenberg Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Jauda, mye treghet med å komme inn og med å navigere inn og ut av tråder for tiden. Håper på en snarlig bedring. Quote
Edward H. Valholm Posted October 3, 2016 Author Posted October 3, 2016 Vet ikke med dere andre. Men hjemmeside og forum virker mye mer responsiv når jeg testet nå på morgenkvisten. Quote
Stein Atle Stenberg Posted October 3, 2016 Posted October 3, 2016 Hos meg kommer og går det litt, i perioder er det rimelig rask respons - og så kan det plutselig bli passe tregt. For litt siden var det tregt, men nå var det raskt... Quote
Einar Sandvik Posted October 3, 2016 Posted October 3, 2016 Ja, det veksler stadig, i det ene øyeblikket er forumet veldig tregt og fem minutter senere kan det ha grei hastighet. Merkelige greier. Quote
Gaute Halsaunet Posted October 3, 2016 Posted October 3, 2016 Ja, det veksler stadig, i det ene øyeblikket er forumet veldig tregt og fem minutter senere kan det ha grei hastighet. Merkelige greier. Samme fenomen her. Quote
Arild Moland Posted October 4, 2016 Posted October 4, 2016 Nå tror jeg vi har belegg for å mene at fenomenet er reellt, dere Er mer spent på om folka som driver webhotellet har våkna? Arild Quote
Rune Haugen Posted October 4, 2016 Posted October 4, 2016 Ja, lurer på om de som drifter har utført noen tester? Quote
Edward H. Valholm Posted October 4, 2016 Author Posted October 4, 2016 Har sendt dem en ny mail i dag hvor jeg ber dem sjekke dypere vedr. den opplevde tregheten.. Quote
Rune Haugen Posted October 4, 2016 Posted October 4, 2016 Feilmeldingen 503 Service Unavailable her i sted. Quote
Stein Atle Stenberg Posted October 4, 2016 Posted October 4, 2016 Feilmeldingen 503 Service Unavailable her i sted. Fikk samme melding selv, nå nettopp. Ellers er forumet kjempetregt så langt i dag. Opptil flere minutters ventetid. Quote
Stian Svendsen Posted October 4, 2016 Posted October 4, 2016 Jeg har faktisk opplevd en bedring etter at Ed posta sitt første innlegg. Quote
Edward H. Valholm Posted October 4, 2016 Author Posted October 4, 2016 Veldig opp og ned.. Jeg brukte ca 30 sek for å komme meg inn på denne tråden akkurat nå.. Quote
Arild Moland Posted October 4, 2016 Posted October 4, 2016 Altså, vi kan skrive stemningsrapporter i det uendelige om hvem som fikk forumet opp fort og seint og tidlig. Det begynner å bli kjedelig lesning. Har dere fått noe respons fra de som drifter webhotellet? Arild Quote
Edward H. Valholm Posted October 4, 2016 Author Posted October 4, 2016 Så slutt å les På min første mail, ja. Der skrev de mer eller mindre at feilen lå på vår side. Jeg skrev at vi har ikke gjort noe på forumet (som jeg vet om) som skulle tilsi at det skulle gjøre forumet så tregt og lite responsivt som det har vært den siste tiden. På siste mail sendt i dag.. nei. Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 Jeg lurer på om problemet oppstod da SAS postet kattedama si. Quote
Arild Moland Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 Og det plutselig ble litt trafikk igjen, mener du? Ustabiliteten oppstod nok en god stund før den tid. Det er jo beleilig av dem å skylde på oss, men det kan jo hende de har rett. Det var Henrik som styrte med det tekniske i "vår tid", men kanhende bør det gjøres noen grep på databasen? På den annen side syns jeg det lukter litt av stressa server med tidvis lite minne tilgjengelig. Og det kan vi neppe lastes for da jeg tviler på at vi har en dedikert server. Arild Quote
Kenneth Rørvik Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 Det er snakk om webhotell hos Sircon? Databasen er vel første sted å se om ting går tregt i en forumapp ja... Og da snakkes det om databasen, ikke server/hardware. Om ting kjører på MySQL eller PostgreSQL kan jeg helt sikkert hjelpe til med å se på ting - der har jeg kompetanse på større rigger enn dette, så det må jo la seg gjøre å ta en titt. Quote
Stian Svendsen Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 Forumet er nå oppgradert til siste versjon, i dag, så det hadde kommet en ny patch. Samt at alle databaser er optimalisert etter forumets sine rutiner. Noen som klarer å stedfeste mer når det begynte å bli treigt, kan ha vært noe mer foregående patch. Quote
Arild Moland Posted October 5, 2016 Posted October 5, 2016 Jeg vil anslå at det har vært ustabilt siden forrige helg, i alle fall. Virker responsivt og greit nå. Tja, fortsatt noe treg med å lagre, men krysser fingre for at det tar seg opp. Arild Quote
Recommended Posts