Gå til innhold
  • Bli medlem

SIG Pasta Basta!


Anbefalte innlegg

Skal dette ha noen mening, saa maa jo modellen gjenspeile konfigurasjon og merking som gir den en tilknytning til Italia, saa vaepner du 286 til tennene kan jeg ikke se noe problem.  Selvsagt kan man si at man tok av vaapnene etter landing, men det er nettopp bevaepningen som gjoer at denne modellen passer i SIG Pasta Basta - ellers kunne det like gjerne vaert paa Oerlandet.  Selv synes jeg utstillingen med slike fremmedelementer blir mer variert og spennende i og med at man maa tenke litt for aa se koblingen.  Og det viser jo et element av Italia's naere historie som springbrett for allierte operasjoner.

 

Jens

 

Tenkte selvsagt på å bygge den som jeg gjorde sist, bare bedre, følger profilen på forsiden av Vingtor instruksjonene. Med Jammer pod, 4 AIM-120 og 2 AIM-9.......

 

FO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Her er Lifecolors Regia Aeronautica-sett:

 

LifeColor-Regia-Aero.jpg

 

Jeg kjøpte dette settet fra Airbrushes.com, men har foreløpig ikke fått prøvd ut malinga. Det kan se ut som om det blir like gæligreit å finne matchende nyanser fra Vallejo Model Air e.l. (Humbrol-boksen er bare med for å vise størrelsen på LifeColor-boksene.)

 

Anders  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at alt italiensk har slått an her på forumet etter Skala. For her spretter det opp SIG´er og byggetråder som konfetti over en lav sko(!).

 

Er det mulig å få samla all galskapen? Jeg har inntrykk av at dette begynner å ligne på en velkjent beskrivelse av Helvete: "Et sted der engelskmennene står for matlaginga, tyskerne er ansvarlig for underholdninga og italienerne organiserer det hele!"

 

Anders  :doh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at alt italiensk har slått an her på forumet etter Skala. For her spretter det opp SIG´er og byggetråder som konfetti over en lav sko(!).

 

Er det mulig å få samla all galskapen? Jeg har inntrykk av at dette begynner å ligne på en velkjent beskrivelse av Helvete: "Et sted der engelskmennene står for matlaginga, tyskerne er ansvarlig for underholdninga og italienerne organiserer det hele!"

 

Anders  :doh:

 

Jeg trodde at Tyskerne var politi, Italienerne var politiker, engelskmenn sto for matlaging og nordmennene var ansvarlig for tv-underholdningen? ::)

 

FO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få samla all galskapen?

 

Kan du ikke snart slutte å mase? Du høres ut som unga mine på julaften.  :P

 

Man skal jo være blind for å ikke få med seg at det blir italiensk gruppebygg, da interessen for svensk og fransk jo er helt fraværende. Men jeg kommer ikke til å opprette noen seksjon før i morra, da jeg nemlig har tenkt å bruke resten av kvelden ved byggebenken.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe! Nå har du gjort det!  ;D

Se om du ikke får tak i noe ets også, så har du det artig lenge med denne.

Da har vi tre prosjekterte pukkelrygger på gang her.

 

FR004.jpg

 

Selv er jeg litt fristet av dette dyret her, som tross rumensk merking og bare to motorer er en stebror av pukkelryggen din. På den annen side kunne jeg være fristet til å starte SIG Dracula fordi det låter så tøft.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe! Nå har du gjort det!  ;D

Se om du ikke får tak i noe ets også, så har du det artig lenge med denne.

Da har vi tre prosjekterte pukkelrygger på gang her.

 

FR004.jpg

 

Selv er jeg litt fristet av dette dyret her, som tross rumensk merking og bare to motorer er en stebror av pukkelryggen din. På den annen side kunne jeg være fristet til å starte SIG Dracula fordi det låter så tøft.  :D

 

Haha, den der kjerra viser en pukkelrygg etter for mange McDonaldsbesøk. SIG Dracula er jo en fristende tittel... :)

 

Velkommen i pukkelryggbyggeklubben, Tommy :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da burde det i alle fall være én fornøyd mann i rikskringkastingen:

 

http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?board=189.0

 

Arild :)

 

:thumb: Jeg viste dette til Hans Tore Bjerkaas før jeg forlot mediehuset på vei mot en kjapp helg. Han uttrykte stor lettelse over at vi ikke hadde satt en italiener til å organisere forumet, selv om medlemsmassen bl.a. omfatter en matglad "engelskmann". Jeg forsikret ham om at vi så langt ikke hadde oppdaga noen tyskere i kulissene, men han rynka litt på snuta da jeg fortalte at TV2 var ansvarlige for fjernsynsunderholdninga her......

 

Anders  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært oppe i etasjen over og funnet frem en Pacific Coast Models Fiat G-55 Centauro i skala 1/32. Tatt de første bildene av settet, men den nye HTC Desire HD-mobilen vil bare ikke laste over bildene til PC'en. Jeg har derfor funnet frem den gamle Nokia'en og ladet den opp, tatt bilder og er snart klar til å overføre til PC og Photobucket. Så får vi se hva jeg husker om dette med å få bildene inn i postingene mine.

Mitt første gruppebygg er i farta wOOt!

 

Steinsoppspaghetti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt sykt. Folk jeg ikke visste bygger modeller, eller som jeg trodde hadde lagt opp, begynner nå å fyre opp pastakasserollen!  :thumb:

Det er litt sånn "Aha! Vi trenger jo ikke bare bygge norsk likevel!"

Jeg tror vi må helt tilbake til forumets hvetebrødsdager for å finne en tilsvarende drive som det vi har nå. Dette er dødsgøy!  :cheers:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var man igang i den andre Pasta Basta-tråden. Litt plunder og heft til å begynne med, men jeg fant ut at jeg ikke behøvde å re-size bildene. Nå skal jeg blande litt Verde Anticorrozione. Har gjort som Tormod og gått til innkjøp av små pillebegere på apoteket.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super flott, har akkurat fått hjem ei på 14 år som har vært i Milano på Kortur. Det var vist "megasykt hærlig" der nede for å bruke hennes ord...... Nå håper jeg å få se noen bilder, når hun har sensurert alle "tulle bildene" .. som vi gamlingene ikke får se....

 

Ellers så fikk euroene ben å gå på der nede ser jeg av innkjøpene.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super flott, har akkurat fått hjem ei på 14 år som har vært i Milano på Kortur. Det var vist "megasykt hærlig" der nede for å bruke hennes ord...... Nå håper jeg å få se noen bilder, når hun har sensurert alle "tulle bildene" .. som vi gamlingene ikke får se....

 

Ellers så fikk euroene ben å gå på der nede ser jeg av innkjøpene.... :o

 

Akkurat der har du jo et minus med at de gikk over til Euro, prisene var jo mye mere gøyale i Lire. 13 000 for en is og slikt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Vi får håpe at dette blir det beste gruppebygget noensinne. Lot meg inspirere av han

en helt vanlig mann :praise:, som....  alle oss andre.... med litt tro og lidenskap kan man få til det umulige.. Tja Bottolf kom ikke inn på flyskolen... i forsvaret, men pytt.. kan vel betale 300 000 nkr for å fly MIG i Russland http://www.youtube.com/watch?v=dxISg3M8I0s, en drøm som rykker nærmere jo mere jeg tenker på det... Eller er det mulig å realisere jagerfly drømmen   i Italia ::) Fiat Ginha.... , det er ihvertfall mulig mange steder ser jeg på nettet... :thumb:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo imponerende med han karen som sang opera, bør vel ta det som et positivt tegn at tilogmed Mr. Codpiece smilte av det. Å fly jagerfly er jo ikke noe problem og 300 000 er jo småpenger, knapt nok en familiebil det.... Tenk bare på hvor lite hus/leilighet en får for det idag. Er vel ytterdøra samt 30 cm inn i gangen for den prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst og melde meg på til pastafesten. Tok derfor en tur innom den lokale plastpusheren siden jeg var i sentum. Var sørgelig lite Italiensk der i gården. Bare èn lastebil og den var heldigvis av rett herkomst, Iveco. Hadde faktisk av alle ting, fly i tankene. Det hadde jeg bygget siden ungdomsskolen i forrige århundre. Men men det er lastebil som er mitt felt. Tanker er og bygge den på hytten. Får ta den med i påsken og se hva det blir til.

Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Piifff!.. Something pretty ugly, has stolen my heart....

 

Har snust litt på denne mislykka konstruksjonen tidligere og nå som dromedarene er kommet tilbake på arbeidsbenken, har også interessen for denne meldt seg igjen.

Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg helt for hvilken. enseter eller toseter. Jeg heller egentlig litt for enseter, siden den ikke har defensiv bevæpning og krever mere baller av piloten som skulle fly disse.

En ting er å bombe etiopere bevæpna med spyd og klubber, å fly mot Hurricane og gladiatorer måtte ha vært selvmordstokt.

Nå, hva skal man velge?...  :shifty:

Breda_Ba_65.jpg.24646907318c8c60d74b2aad07cf9608.jpg

Breda_Ba.65_toseter.jpg.6d01174d198fbc006f261b36c3f27a94.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.