Gå til innhold
  • Bli medlem

Bottolfs "pasta Italiano" bygg. FERDIG


Anbefalte innlegg

Jeg er såpass ambisiøs og livredd for at vi ikke skal få et " Hei Mussolini eller Berluschoni" (uten sammenlikning forøvrig) SIG her inne

at jeg tar en titt på hva jeg har av "hvitløks Lasagne jagerfly og Farfalle bombefly..."

http://i199.photobucket.com/albums/aa81/Peacekeeper_2007_bucket/Perkele145.jpg[/img]]Perkele145.jpg

Ingen tvil disse er de utvalgte!

 

I morgen lager jeg min Palermo spescial til middag akkompagnert med en litt kostbar Barolo vin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei André !

 

Så er du bestemt å bruke spegetti til å lage kamo på Pipstrello  ;D

 

Nadir  :)

 

Nja kanskje jeg skulle koke den al dente og legge noen pene sløyfer rundt flykroppen som maskering ;)

 

Perkele149-1.jpg

Perkele147-1.jpg

Eller så er vi igang så vidt med interiøret som er mother of all sinkholes. Jeg freste vekk det værste / synligste og erstattet med strukket plast tråd der det ble brudd i stagene. Eller så lurer jeg på hvordan jeg skal få limt inn de små vinduene, uten søl ,maskere og få de til å sitte på plass til slutt... :doh

Perkele146-1.jpg

Flyet ruver etter prøvetaping over 34 cm i vingespenn. Gledlig at alle ror er løse  :thumb:

 

For å få "ukesoppdraget" godkjent av mentor; Arild, må alle stå på å vise at det er kuttet i plast, så blir det nok en "Pasta Basta" Gruppings her inne ;) Very soon, dersom Arild ikke velger å kjøre en Kadaffi og holde på makten til siste slutt ;D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant Stein.

 

Jeg fikk et lite "illebefinnende" når jeg så hvordan Torgeir sleit med Canopyen. Jeg valgte å kutte den fra spruen med motortool, og dermed eliminere "brudd og frostings skader... " med helt nytt blad i skalpelen skar jeg av restene, før polering med Canuba voks.  :thumb:

Perkele202.jpg

 

Har man ikke slike remedier, kan jeg anbefalle å varme skalpelbladet over flame, og smelte av klare deler fra støperammene :thumb:

 

Tror jeg skal kjøre et Canopy kurs i en anne tråd her. Føler at det er noe jeg etterhvert behersker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn derre "Wax"-thingy som er på bildet har jeg faktisk selv et sted også. Ante ikke at den var fin å bruke på canopy. Man lærer stadig noe nytt.

 

Ellers er det litt vanskelig å se hva slags maskinpistol Bottolf ajerer med på avataren, men det skulle vel ikke være et godt gammelt Chicago-piano vel?

 

R. :)

 

Redigering: Jepp, det ser ut som gunner'n er en Thompson, men det er vel en army-variant uten pistolgrep foran, dog med trommelmagasin. Artig combo. Var den varianten mye brukt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M1928 med rett forskjefte blei vel brukt endel av england tidlig i krigen mener eg,var vel blant dei første militære kundene?

M1A1 som blei tatt i bruk i større grad seinere var vel ikkje kompatibel med trommel magasinet om eg minnes rett.

Endel 1928 kom vel hit som slippvåpen,den kan kjennes igjen på ladearm på toppen av låskassa og den karakteristiske cutts compensatoren.M1A1 hadde langt enklere løsninger for å senke produksjonskostnader.

 

Knut-H som tar dette fritt etter hukommelsen så kan godt ha gjort ein blunder eller to ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=9dyUzUxE_2w

 

Dere har kanskje hørt denne?

 

Og takk for trikset med ærn-ærn-verktøyet. Jeg har jo sett før at du er et råskinn til å håndtere farlig redskap i trange omgivelser, og jeg vet ikke om jeg hadde kommet like godt fra det sjøl. Du har sikkert sett at "undercanopyen" har litt av det samme problemet? Har herja litt med den i kveld, men det var ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er artisten en replika en en prepubertal John Lennon? :doh:

Joda sånne  deler  fra firmaer sør for Kiel har en lei tendens til å ha " missligheter", som en jeg kjenner i et kjent firma i mottakskontrollen.....pleier å si.

 

Italeri har ihvertfall god klarhet i delene, og er man forsiktig er det ikke noe hokus pokus å fa de ut. Er man uheldig kan man jukse litt å trekke ramma litt oppover for å skjule eventuelle blemmer....

 

Ellers så er Bottolf en stor tilhenger av italienske våpen, både i pistol, semiauto, fullauto, rifle, hagle.. Pietro Beretta :praise: :praise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein klassiker det Torgeir,Warren Zevon er jo ein av dei store.

 

Knut-H

 

Huff huff ;D Nei dette er en klassiker. 

Nå skal jeg lufte pusen en tur, spise restene av pastaen fra tidligere i dag, og se over våpen og vinsammlingen før jeg legger meg. I morgen må jeg lage Pizza el Palermo til middag, og etter det  så skal jeg besøke en som har en sånn rødbil derifra med 12 stempler...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er Bottolf en stor tilhenger av italienske våpen, både i pistol, semiauto, fullauto, rifle, hagle.. Pietro Beretta :praise: :praise:

Jaha? Åssen italiensk rifle er det som er så stas da? Carcano?

 

Carcano - 20 dollars presidentkiller...

Kanskje ikke det beste fra Italia, men Beretta maskinpistolene italienerne hadde under WW2 var jo noen håndlagde mesterverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja vi får ta våpen diskusjonen et annet sted kanskje.. men Beretta lager noe av det fineste i alle jangere, og jeg er ikke salgskonsulent.

 

Tittet litt inni flaggermusa, og syntes de betongklumpene pilotene satt på gjorde vondt i øynene... Det mangler det meste- viser det seg av: bombesikter, radioer, interiør i tårnene ... so on .., hvordan dette skal gå vet jeg ikke... Er fortsatt innenfor Basic slik jeg ser det, før det kommer en "jyppling"  ;D  som er "skrå sikker på " hva denne klassen "innebærer" og "ikke beærer"

Perkele204.jpg

 

Perkele203.jpg

Ellers så kryper varmegradene oppover her på Østlandet og palmene kan luftes.. man kan sitte ute å spise fersk pasta alla Bottolf, med en lett rødvin. :cheers:

 

Snakkas...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.