André Kristoffersen Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Standsmessig mat får man si. Du har gjort en pen jobb med seteunderstell som kommer til å være komplett usynlig sett ovenfra gjennom cockpitglasset. "Modelling for God". Nå har jeg pollert opp glasset da, så man kan se inn kaijakk boms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Næsj. Du må jo kunne se RUNDT setene for å oppdage det der. Har dere vinkelsyn på Kongsberg, eller skal du la være å lime inn stolene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Vi tar med utskrift av denne tråden på Skala og krever modellen plassert i Advanced! Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Vi tar med utskrift av denne tråden på Skala og krever modellen plassert i Advanced! / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Hvordan i alle dager klarer du å bøye metallet så nøyaktig? Kan man komme på kursing eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Nei jeg skar ut det som var av plast.. Husker du ikke Rambo II, "diamanten var der hele tiden (i dette tillfellet ufsene italienske sete oppheng) det er bare å finskjære den " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Godt forsøk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 Hvordan i alle dager klarer du å bøye metallet så nøyaktig? Kan man komme på kursing eller? Joda burde vel kommet med en oppdatering snart her, men etter en tolvtimersdag på jobben er det ikke mye futt igjen. Jeg kan jo si at jeg brukte metaltråden som er inni slike som følger med brødposer, med det følge at det er mye tørre kanelsnurrer her i huset. Det er desto mindre tilslørte "bondepiker". Jeg måler opp med digetalt skyvelære og borrer hull med 0,4 mm bor, bøyer og trer greiene ned gjennom gulvet. Super lim på støtte stag, duger. De er lette og trenger ikke loddes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 15, 2011 Author Share Posted April 15, 2011 Pip antikoruzzzone bleikgrønn turkis påført. Det var skrint inni "felekassa", og jeg la tvangsmessig inn noen "radiorør" bokser som styrer tårn, motorer, kommunikasjon, og bombesikte på kjærra. Nei det syntes ikke når skroget blir klint sammen, hva så..... Jeg brukte acetat vinduer, limt inn med epoxy og det funket greit uten "cola bunn opptikk" . Boksene males med Vallejo silkematt sort, og så der i ettertid. Ellers så jobber jeg med å syntes kjerra er et fint fly , det er" marsj og stepper" bedre en JU-52 ihvertfall......som ser ut som et bøljeblikk skur med skjæløyde motorer på vei til" Blokksberg".... " Observante "glanere" kan se.... at vingene er limt på og innfestingene slipt flat på forhånd, da dette syntes gjennom bombardørens vindu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Nicolaysen Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Jammen...dette ser da veldig fint ut, Kristoffersen. Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 (-) bedre en JU-52 ihvertfall......som ser ut som et bøljeblikk skur med skjæløyde motorer på vei til" Blokksberg".... Det er ihvertfall sant.... Ser veldig habilt ut André, synd med så mye "bortkastet" arbeid, men vi bygger jo først og fremst for oss selv. Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Nicolaysen Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Ju.52................hmmmmmmmmmmmm. Husker jeg overhørte en meningsutveksling mellom et par gamle DNL-kusker en gang om hvordan det låt når de tok av med disse bølgeblikk-kjerrene: "Det hørtes ut som 3 Harley-Davidson 1929-modeller med sidevogn på full speed nedover en bakke på førstegir!" Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted December 17, 2011 Author Share Posted December 17, 2011 Ju.52................hmmmmmmmmmmmm. Husker jeg overhørte en meningsutveksling mellom et par gamle DNL-kusker en gang om hvordan det låt når de tok av med disse bølgeblikk-kjerrene: "Det hørtes ut som 3 Harley-Davidson 1929-modeller med sidevogn på full speed nedover en bakke på førstegir!" Anders Men Pastaen var ikke tørket helt ut. Kjørte i meg en stor porsjon med fersk pasta og hjemmelaget tomat saus til lunch, sammen med en god Barolo 2007. Skroget er klasket sammen og nesten ferdig pusset. Understellet har mange variabler som må limes på i rett rekkefølge og med omhu.... Her er bordet i overblikk som man ser har vi fullt nisse verksted her... Det var det for i kveld, nå må jeg lade opp til "Mølje " lag med akevitt stafett hos svigers..., det betyr vondt i hode i morgen så vi får se hva som blir gjort da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 Det ser ut som at du er en opptatt man, skal man dømme utifra prosjekter på bordet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted December 17, 2011 Author Share Posted December 17, 2011 Det ser ut som at du er en opptatt man, skal man dømme utifra prosjekter på bordet. Joda det kan du trygdt si, men så har ikke du sett "MIG rommet" mitt, der foregår det alvorlige konverteringer, Aires , Zacto forbedringer og frustrasjoner.....kommer tilbake til det på ARC forum, og kanskje her snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Knall at det skjer noe her igjen. Jeg synes vindusmaskeringen din ser litt grov ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Jeg synes vindusmaskeringen din ser litt grov ut. Noen av rammene kommer nok til å bli litt skjeve. Men det kan han ordne med en tannpirker. Og en liter sprit. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Hogga Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Jeg synes vindusmaskeringen din ser litt grov ut. Noen av rammene kommer nok til å bli litt skjeve. Men det kan han ordne med en tannpirker. Og en liter sprit. K Det blir sånn når man maskerer vinduer etter å ha helt i seg en flaske Barolo 2007... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 Heisan mange Barolo flasker siden sist det var en oppdatering her.... Joda etter mye pussing priming og ditto maskering av vinduer med baremetal foile og tamiya tape. Her har vi kjørt på med italiensk kamo etter alle kunstens regler. Infinity med 0,3 dyse akryl med retarder... nå likner doningen på en spraglete bastard katt med tyfus Litt fiks up men er rimlig fornøyd. Decalene som følger med i Italeri settene er eminente! Jeg var litt skeptisk til vindusmaskeringen, så de måtte rives av for å bekrefte at alt var ok.. og føler at det var det.. litt kryp under tapen fjerner jeg meg tilspisset tannpirker. For gudsskyld folkens.. slutt å dyppe canopyen i Johnson. Da ser det ut som Jens Haakon poenterer vått ut...... bruk polish isteden Da er det en masse småplukk igjen, MG..., tårn, motor cowlinger, propeller, figurer, vinflasker og ditto....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Pent malearbeide André. Jeg har ikke noe bilde av forbildet å sammenligne med, men håndveksmessig så står dette absolutt til laud. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 Takk for det Nils, dette skal vi igjenom sammen med "klippfisk" bomberne snart.... , du først! Jeg ser endel " rumpetroll" lakkering på doningen min, det at man starter litt for brått med kamoen og får en sånnen "dott" pluteslig :t. De stedene er fikset opp nå.. Man må ha en bommelsdottørepinne med tynner klar og rengjøre spissen på nåla hele tiden, holde stødig trykk og holde argus øyne på trykk på kompressor og tynningen av malingen. Begynn med luft og kjør forsiktig på med maling, no fear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Lekkert Bra utført kamo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Du har tatt min mayday!! Det er akkurat den kamon jeg skal ha på Fiaten min. Kan man få gå som lærling i Bottolfs harde skole? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reidar Berg Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Det får'n si, kanonbra camo - noe av det bedre jeg har sett av Italiensk camomaling Plutselig rykka ei Infinity sprøyte langt opp på ønskelista til nissen... Reidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Jøss.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts