Gå til innhold
  • Bli medlem

Bottolfs "pasta Italiano" bygg. FERDIG


Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hvordan i alle dager klarer du å bøye metallet så nøyaktig? Kan man komme på kursing eller? :)

 

Joda burde vel kommet med en oppdatering snart her, men etter en tolvtimersdag på jobben er det ikke mye futt igjen. Jeg kan jo si at jeg brukte metaltråden som er inni slike som følger med brødposer, med det følge at det er mye tørre kanelsnurrer her i huset. Det er desto mindre tilslørte "bondepiker". Jeg måler opp med digetalt skyvelære og borrer hull med 0,4 mm bor, bøyer og trer greiene ned gjennom gulvet.  Super lim på støtte stag, duger. De er lette og trenger ikke loddes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pip antikoruzzzone bleikgrønn turkis påført. Det var skrint inni "felekassa", og jeg la tvangsmessig inn noen "radiorør" bokser som styrer tårn, motorer, kommunikasjon, og bombesikte på kjærra. Nei det syntes ikke når skroget blir klint sammen, hva så..... Jeg brukte acetat vinduer, limt inn med epoxy og det funket greit uten "cola bunn opptikk" . Boksene males med Vallejo silkematt sort, og så der i ettertid. Ellers så jobber jeg med å syntes kjerra er et fint fly :shifty:, det er" marsj og stepper" bedre en JU-52 ihvertfall......som ser ut som et bøljeblikk skur med skjæløyde motorer på vei til" Blokksberg"....

012-5.jpg"

 

Observante "glanere" kan se.... at vingene er limt på og  innfestingene slipt flat  på forhånd, da dette syntes gjennom bombardørens vindu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Ju.52................hmmmmmmmmmmmm. Husker jeg overhørte en meningsutveksling mellom et par gamle DNL-kusker en gang om hvordan det låt når de tok av med disse bølgeblikk-kjerrene: "Det hørtes ut som 3 Harley-Davidson 1929-modeller med sidevogn på full speed nedover en bakke på førstegir!"

 

Anders  :D

 

 

Men Pastaen var ikke tørket helt ut. Kjørte i meg en stor porsjon med fersk pasta og hjemmelaget tomat saus til lunch, sammen med en god Barolo 2007. Skroget er klasket sammen og nesten ferdig pusset.

Perkele447.jpg

Perkele448.jpg

 

Understellet har mange variabler som må limes på i rett rekkefølge og med omhu....

Perkele449.jpg

Her er bordet i overblikk som man ser har vi fullt nisse verksted her...

Det var det for i kveld, nå må jeg lade opp til "Mølje " lag med akevitt stafett hos svigers..., det betyr vondt i hode i morgen så vi får se hva som blir gjort da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som at du er en opptatt man, skal man dømme utifra prosjekter på bordet.  ;)

 

Joda det kan du trygdt si, men så har ikke du sett "MIG rommet" mitt, der  :shifty: foregår det alvorlige konverteringer, Aires , Zacto forbedringer og frustrasjoner.....kommer tilbake til det på ARC forum, og kanskje her snart 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Heisan mange Barolo flasker siden sist det var en oppdatering her.... Joda etter mye pussing priming og ditto maskering av vinduer med baremetal foile og tamiya tape.  

Her har vi kjørt på med italiensk kamo etter alle kunstens regler. Infinity med 0,3 dyse akryl med retarder... nå likner doningen på en spraglete bastard katt med tyfus ;D Litt fiks up men er rimlig fornøyd.

015-3.jpg

016.jpg

Decalene som følger med i Italeri settene er eminente!

017-2.jpg

 

Jeg  var litt skeptisk til vindusmaskeringen, så de måtte rives av for å bekrefte at alt var ok.. og føler at det var det.. litt kryp under tapen fjerner jeg meg tilspisset tannpirker. For gudsskyld folkens.. slutt å dyppe canopyen i Johnson. Da ser det ut som Jens Haakon poenterer vått ut...... bruk polish isteden :thumb:

 

Da er det en masse småplukk igjen, MG..., tårn, motor cowlinger, propeller, figurer, vinflasker og ditto.......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Nils, dette skal vi igjenom sammen med "klippfisk" bomberne  snart.... ;D, du først! Jeg ser endel " rumpetroll" lakkering på doningen min, det at man starter litt for brått med kamoen og får en sånnen "dott" pluteslig :t. De stedene er fikset opp nå.. Man må ha en bommelsdottørepinne med tynner klar og rengjøre spissen på nåla hele tiden, holde stødig trykk og holde argus øyne på trykk på kompressor og tynningen av malingen. Begynn med luft og kjør forsiktig på med maling, no fear :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.