Kosti Eriksen Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Da fikk vi svaret på det spørsmålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Har bannet og filt enda litt mere og til slutt fikk jeg på plass hjulbrønn og vinger. Slik ser det ut nå. Har ikke kommet så langt som til å rydde opp i limsømmene. Det er det jo heller ingen hast med. Nå er det hasegawas tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Da er det hasegawas tur ril å få ny hjulbrønn. Det fulgte med i fotoetspakka fra eduard, og jeg tenkte jeg skulle ta den i bruk. Litt lite detaljer synes jeg, så jeg lagde egne. Slik ble det seende ut: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Mathisrud Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Når du først skal detaljere så bør du vite at de små firkantene inni de større firkantene egentlig er vinduer (dom gjør at piloten kan se ut gjennom gulvet når hjulene er ute). Dessuten mener jeg at de skal være samme vei. Nils (som ikke åpnet opp disse vinduene på min 1/48 skala modell i fjor). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Du mener de bittesmå, rektangulære firkantene? Det visste jeg ikke. Hm, vet ikke helt om jeg får gjort noe med de. Har du noen forslag, Nils? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Du mener de bittesmå, rektangulære firkantene? Det visste jeg ikke. Hm, vet ikke helt om jeg får gjort noe med de. Har du noen forslag, Nils? Fyll igjen og bruk noen firkanter med svart dekalark. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 I denne skalaen hadde jeg gitt noe helt hemningsløst beng i det der. Men jeg takker ellers for et tips jeg kommer til å benytte meg av på grytevottflyet mitt, for dette var jeg ikke merksam på. Edit: etter å ha konsultert referanse ser jeg at det ikke er de to små rektanglene som står i ulike retninger som er vinduene, men derimot de to langsgående rektanglene helt "nederst" i bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Jeg har bestemt meg for å bruke litt pokémonteknikk. Har også bestemt meg for at det får holde. Takk skal dere ha for tips og info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jaha? Skal du digimere den til MKIV? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Nei, den skal få være på sitt nåværende larvestadium, nemlig Mk.I. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Litt reddningskirurgi måtte til da jeg klarte å knekke av plasten på trailing edge nær vingerota på begge sider. Holdt på å skjære ut plass til flaps da de knakk. Regnet egentlig med det siden plasten var kjempetynn. Uansett, ikke noe man ikke får til å reparere. Bare litt flikking og pussing til, så er jeg i mål. Venter med det til øvre del av vingen er limt på så plasten blir tykkere og ikke knekker av mens jeg filer. La også inn litt rømmelokk i "flapshulrommet" så man ikke kan se igjennom helt til cockpit. Da unngår man også at cockpit ikke blir fylt av maling når man airbrusher modellen senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Det der ser da merkelig ut. Den indre og ytre flapsen skal såvidt jeg vet ligge "vegg i vegg", uten noen "mellomvegg" slik du har lagt inn her. Undersida på Revell-settet ser mye mer riktig ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Jeg bare bygger opp det jeg ødela, og sånn vr det på hasegawas Mk.I. Sikker på at det var likt på Mk.I og Mk.II? Hvis det er som du sier, blir jeg bare happy. Lettere å få til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Grmf. Neste gang jeg uttaler meg om noe som helst skal jeg ha konsultert referansene mine først. Bare la det være som det er. Rødmesmiley. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Det var da som pokker, Torgeir! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Sånn ser det ut i virkeligheten. Ser ut til at Kosti er inne på noe, men med litt for bred kile mellom indre og yte flaps Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Takk for klargjørende bilde, Rune. På bildet var jeg ikke ferdig med flikking av "kiler". Holder på med det nå. Håper jeg får den tynn nok uten at den knekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg gjentar meg selv, men i den skalaen osv.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Torgeir, du er en latsabb. Arbeidet så langt i kveld/natt. Nå er det på tide å finne loppekassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Venstre flaps er ferdig. IKKE morro jobb det her, men jeg har funnet en slags teknikk. Må bruke tuppen av skalpellen litt for å fjerne noen limrester, så det blir seende litt bedre ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 All etsaflapsen er på plass, og det ble ikke riktig så pent som jeg hadde håpet på. Grunnen til det er dels min egen og dels eduards. Den ytterste flapsen på begge sider er for liten så det blir glipper på hver side i "flapsrommet". Tenkte at de ble litt vanskelig å rett på så jeg limte de på på midten slik at det syntes så lite som mulig. I tillegg var de innerste flapsene litt for store og skulle jeg ha filt ned på de, hadde ikke de ytterste ribbene på innsiden av flapsen blitt med. Jeg kunne sikkert ha tilpasset dette bedre, men jeg oppdaget det selvfølgelig etter at jeg hadde limt fast alle de hundre-og-ørti-førti delen som utgjorde fire stk flaps. Skal ikke stole like mye på eduard neste gang. etsaflapsen til Brewstersettet var helt perfekt så jeg tenkte ikek på det. jaja, da vet jeg til neste gang. Uansett så økes detaljnivået på flymaskinen og jeg har lært. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Bra detaljering og tålmodighet du har utvist der Kosti. Blir bra dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Veldig pent arbeid. Og Hurricane stod ALDRI parkert med flapsen nede med mindre den var kaputt eller noen satt i cockpit og tukla med ting. Njeheheheheh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Vel, jeg da får vel noen tukle med maskinen jeg bygger da. Fikk litt materiale av Bengt hvor det var noen bilder med Hurricane med flaps ute og motoren av. Har jo selv også sett piloter glemme å trekke opp flaps etter at maskinen er parkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Åssen bilder da? Sånt som dette? Se for øvrig debatt i tråden. http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=2985.0 Ingeniør Jens kan sikkert kanskje forklare deg hvorfor det nærmest er fysisk umulig at britiske WW2-fly står parkert med flapsen nede. Jeg kan ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.