Mats Stråhle Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hej på er alla goda modellkollegor i Norge! Mkt snygg affish ni har tagit fram till er tävling och namnet Skala 2010 är så bra att jag blir alldeles avundsjuk men.... Är ni helt säkra på att tillställningen är Skandinaviens största? Med vilka kriterier har ni kommit fram till detta? Yta? Antal modeller? Antal utställare? Antal handlare? Som det ser ut nu inför IPMS Open/ CCM Open som går av stapeln i Stockholm 13-14/3 så är läget följande: C:a 650-775 modeller C:a 125-150 utställare av modeller från Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen, UK, Tyskland C:a 14-16 av Sveriges största modell o hobbyhandlare (har ni så många i Norge totalt?) samt 1 norskt företag (Smallsize) C:a 8-10 privathandlare Att kalla Skala 2010 för Skandinaviens största Plastmodellutställning får mig att tänka på historien om när hummerfiskaren fick upp en trål full med hummer och längst upp stod det en liten räka som skrek: "jej är en hummer, jej är en hummer!" Om vi nu ska utnämna någon tillställning till Skandinaviens största så kanske vi kan komma överens i förväg om vilka kriterier som ska tillämpas. Så kom upp med bevis eller "Gör om, gör rätt" (gammalt militär uttryck) Skrivet med glimten i ögat men med en smula skärpa i rösten! Väl mött på tävlingarna Mats Stråhle Event Master IPMS Open http://www.ipmsstockholm.org/open/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Skala 2010 - probably the largest plastic modelling happening in the Nordic... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Mathisrud Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Man kan da ikke la fakta ødelegge for et godt slagord. Skala 2010 - kanskje skandinavias nest største plastmodellutstilling Nils :'( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Melleby Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Heisann Mats! Hyggelig å se at konkurransen deres i Stockholm ser ut til å ha tatt oss igjen! Men hvis vi skal være ordrette så er faktisk konkurransen i Norge den største enda i antall modeller, hvertfall frem til deres blir holdt i mars! Sees i februar? -Sverre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrik Melvold Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Kanskje vi får endre det til "Skandinavias beste". For om det er det jo liten tvil, eller...? Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mats Stråhle Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Hej Herik, jag har aldrig sagt att ni skulle behöva ändra om det är så att Skala 2010 är störst. Bara ni kan bevisa det..... Mats Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Eeeehhh. Er ikke dette litt pinlig? Kanskje svenskene blir så fornærmet at de boikotter oss. Da blir det kanskje mulig å vinne noe også.... ? Trgr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg er på ingen måte uenig i det du sier, Mats, har ikke egentlig tenkt så mye på det tidligere. Tror utsagnet kom på plakaten under tillaging og så satte man aldri spørsmålstegn ved sannhetsgehalten. Jeg foreslår at svenskene skriver på sin plakat: Scandinavias ALLER største plastmodellutstilling. Vi får bare sørge for at det blir flere antall modeller enn på Stockholm Open. Sett i gang og bygg, folkens. I mellomtiden får vi bare beklage til vårt broderfolk. Dere kan få utsagnet "Skandinavias største" hvis vi får tilbake Jemtland og Herjedalen. Kyrre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosti Eriksen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Glem ikke Bohuslän, Kyrre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Vår utstilling er forresten 900 kvadratmeter. Blir det størst? Og med det vil jeg bare si, litt seriøst, at jeg tar dette alvorlig. Vi skal se om vi ikke får "gjort rett". Kyrre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin Mathisen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 For å utbedre dette foreslår jeg at vi kapper av øra til Bård Gundersen og sender de som et trofé til Sverige. De kan også få Halden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Tror du virkelig svenskene lar seg avspise med to øre og en gjeng harryhandlere? Likevel litt synd å gi bort Halden. Der har de jo prøvd seg før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mats Stråhle Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Hej alla med rätta bekymrade modellkollegor! Jag har kollat vår utställnings/handelsyta och den är 943m2! Så, för att lugna ned oss kräver vi nog betdligt mer än ett skruttigt öra och ett småmossigt landskap Har ni inget bättre att komma med så blir det MKT svettigt för er närmaste tiden. mvh Mats Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Stora Nordiska Kriget revisited. Vi må grave opp igjen Drejer på stubben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hej alla med rätta bekymrade modellkollegor! Jag har kollat vår utställnings/handelsyta och den är 943m2! Oops. Da begynner vi å slippe opp for unnskyldninger. Men jeg lurer på hva vi da skal gjøre med Bård sine ører, hvis ikke svenskene vil ha dem. Det hele blir ellers rettet opp i løpet av helgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lasse Thun Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hva med at ørene blir Best in Show Skala 2010 - kanskje skandinavias nest største plastmodellutstilling! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anton Chumak Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Pappa'en min er sterkere enn din pappa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
André Kristoffersen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 LU Norge størst på Hotell, Mat, Prat , Beværtning, Sosial sammenkomst,ljuging og Tørste folk. Slå den broder folket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anton Chumak Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Nå må JR ta med seg sin monster, så har vi den største modellen og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørjan Johannesen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Pappa'en min er sterkere enn din pappa. Hahahah:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magne Stenkløv Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Tror du virkelig svenskene lar seg avspise med to øre og en gjeng harryhandlere? Likevel litt synd å gi bort Halden. Der har de jo prøvd seg før. tja, angående harryhandlere: jeg bor i Halden (innvandrer fra Trondheim) og kjøper min kjøttdeig og kyllingfilet med hevet hode på Nordbysenteret i Sverige! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin Mathisen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 tja, angående harryhandlere: jeg bor i Halden (innvandrer fra Trondheim) og kjøper min kjøttdeig og kyllingfilet med hevet hode på Nordbysenteret i Sverige! Jeg bor i Oslo og kjøper min kjøttdeig og kyllingfilet på Nordbysenteret. Nærmere bestemt MaxiMat, som jeg mener er nordens beste matbutikk. Nå kan det jo hende at det kommer en landhandler fra Finland som er uenig, men det får så være. Poenget var jo Magne at det var Halden vi ville gi bort. Dette vil jo gagne deg. Ingen fler tollbarrierer. Trøndelag vil jo bestå enn så lenge, og de er jo kjent for å ta vare på sine egne, skulle du finne på å flytte tilbake. Hva øra til Bård skulle gagne? si det, men jeg er alltid tilhenger av symbolske handlinger. (alle vet jo at vi er størst og best, men siden arbeidsledigheten er stor andre steder må vi bøye hodet vårt litt akkurat nå) Skål for Oljen! M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Terje Trones Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Bare å legge til en liten disclaimer det: "Skala 2010 - Nordens største plastmodellutstilling, med unntak av de som ved nærmere ettertanke skulle vise seg å ha flere deltakere, arrangeres i en større hall, ha billigere øl, flere modeller, en anelse bedre vær, mindre hår i suppa, mer hår på hodet, og er mindre gniene på softisen enn Olavsgaard!" Eventuelt bare forandre til "Skala 2010 - Nordens beste plastmodellfest!" Subjektive uttalelser er verre å etterprøve.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terje Rønningbakken Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 øhhhhhh hvordan skal man toppe detta da? har vi den største samlingen med gale lim sniffende, resin lunge, løsemiddelskadete personer da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Terje Trones Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Da får vel lokalavdelingene sørge for at deres "Vise frem gamle synder-stands" fylles opp av et stort antall modeller, så vi får lagt denne diskusjonen død..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.