Niclas.A.Gedde Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Car models of Norway skal ha styre møte hos Atle i morgen kveld, og det er 95 % sjangse for at utstilllinga skal bestå og blir trolig 27/9. Det er undertegnende som kommer til å ta over utstillinga med hjelp fra Jørn, Tor Helge, Stian S og Atle, som kommer fortsatt til å hvere front figur Og det blir i Drammens distriktet. Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Flotters Jeg kommer kl 8 den dagen for å hjelpe Terje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted July 21, 2008 Author Share Posted July 21, 2008 Flotters Jeg kommer kl 8 den dagen for å hjelpe Terje Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Car models of Norway skal ha styre møte hos Atle i morgen kveld, og det er 95 % sjangse for at utstilllinga skal bestå og blir trolig 27/9. Det er undertegnende som kommer til å ta over utstillinga med hjelp fra Jørn, Tor Helge, Stian S og Atle, som kommer fortsatt til å hvere front figur Og det blir i Drammens distriktet. Niclas Nå hørtes du veldig offisiel ut Niclas Håper på en oppdatering i etterkant, sitter nå i Bergen (Arna) og har idemyldring med meg selv. Og jobber med mitt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Flotters Jeg kommer kl 8 den dagen for å hjelpe Terje Niclas Hvis jeg finner fram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Kart og adresse skal nok bli lagt ut. Dessuten skal nok noen lokale helter klare å finne deg eller guide deg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Kart og adresse skal nok bli lagt ut. Dessuten skal nok noen lokale helter klare å finne deg eller guide deg. dere finner meg på Snappy's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Høres veldig lovende ut dette Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Aaah, Snappys! Går ikke an å være i Drammen uten en tur dit. Godt å høre at utstillingen vil bestå, og omtrent i de rammer den har gjort tidligere. Pulsen falt plutselig ned til hvilemodus igjen her nå. All heder til Terje også, som sporenstreks sa seg villig til å forsøke å dra igang nede i Telemark. Med slik ungdom er det håp for nasjonen! Vil klasser, tema ol forsøkt avholdt som tidligere annonsert? Ei uke ekstra byggetid er heller ikke dumt. (Kan utsette innspurten litt da..... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted July 21, 2008 Author Share Posted July 21, 2008 Tema klassen består og det blir noen nye klasser,som annonsert, tror jeg Jeg regner med at det meste faller på plass i morgen kveld og da kommer det info fort løpende. Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Dette fant jeg: Påmelding koster for: Junior (u.17 år) kr. 20,- Senior kr. 100,- uansett antall modeller! 1. Original amerikansk: Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock” 2. Original Ikke amerikansk: Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock” NY!! 2b. Modif. ikke amerikansk: Modifiserte, ikke-amerikanske biler. NY!!! 3. Hot Rod: Modifiserte amerikanske gatebiler til og med 1948 4. Street Machine: Modifiserte amerikanske gatebiler fra og med 1949 5. Light Commercial: Politibiler, ambulanser. Lette Brannbiler og bergingsbiler. Også mindre, eldre lastebiler går i denne klassen 6. Competition modern: Alle typer løpsbiler 1975 og nyere. NY!! 6b.Competition classic: Alle typer konkurransebiler 1974 og eldre. NY!! 7. Custom: 50-talls customs, low-riders. Andre modif. Biler som ikke er en typisk street Rod eller street machine. 8. Lastebil og trekkvogner: løse trekkvogner og store lastebiler u. henger. Nyere enn 1970(Racetrucks se klasse 6) NY!! 9. Semitrailere og vogntog: Komplette ekvipasjer som tar plass på utstillingsbordet. Nyere enn 1970 NY!! 9b. Eldre store nyttekjøretøy: Lastebil, trekkvogner og semi. Eldre enn 1969 NY!! 10. Diorama: Alt skal være fastmontert/limt Kjøretøyet kan være løst.. Alle skalaer 11. Junior: Alle skalaer, alle typer. For byggere under 17 år. 12. Tema: VANS!!! Frem med lysekroner og plysj. Her skal det cruises!!! Alle skalaer. 13. Smått og stort på hjul: Alt annet som ikke passer i de øvrige klasser.(Stor skala, liten skala osv). 14. Motorsykler: Alle skalaer, alle typer. NY!! Link: http://www.batleman.org/NC%20Forside.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Flott da er det duket for NC (håper jeg) og jeg er klar som et egg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 dette ser kjent ut. Det er vel noe sånt det vil se ut som tenker jeg. Spesiellt MC klassen er et skikkelig lyspunkt spør du meg. Dette fant jeg: Påmelding koster for: Junior (u.17 år) kr. 20,- Senior kr. 100,- uansett antall modeller! 1. Original amerikansk: Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock” 2. Original Ikke amerikansk: Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock” NY!! 2b. Modif. ikke amerikansk: Modifiserte, ikke-amerikanske biler. NY!!! 3. Hot Rod: Modifiserte amerikanske gatebiler til og med 1948 4. Street Machine: Modifiserte amerikanske gatebiler fra og med 1949 5. Light Commercial: Politibiler, ambulanser. Lette Brannbiler og bergingsbiler. Også mindre, eldre lastebiler går i denne klassen 6. Competition modern: Alle typer løpsbiler 1975 og nyere. NY!! 6b.Competition classic: Alle typer konkurransebiler 1974 og eldre. NY!! 7. Custom: 50-talls customs, low-riders. Andre modif. Biler som ikke er en typisk street Rod eller street machine. 8. Lastebil og trekkvogner: løse trekkvogner og store lastebiler u. henger. Nyere enn 1970(Racetrucks se klasse 6) NY!! 9. Semitrailere og vogntog: Komplette ekvipasjer som tar plass på utstillingsbordet. Nyere enn 1970 NY!! 9b. Eldre store nyttekjøretøy: Lastebil, trekkvogner og semi. Eldre enn 1969 NY!! 10. Diorama: Alt skal være fastmontert/limt Kjøretøyet kan være løst.. Alle skalaer 11. Junior: Alle skalaer, alle typer. For byggere under 17 år. 12. Tema: VANS!!! Frem med lysekroner og plysj. Her skal det cruises!!! Alle skalaer. 13. Smått og stort på hjul: Alt annet som ikke passer i de øvrige klasser.(Stor skala, liten skala osv). 14. Motorsykler: Alle skalaer, alle typer. NY!! Link: http://www.batleman.org/NC%20Forside.html Jada. Vi skal ha møte i morgen hos meg, så det ser lysende ut. Jeg må jo være ærlig å si at det hadde vært leit hvis NC fosvinner. Det er jo en tradisjon dette. Også får jeg med meg pizza samling på kvelden også. Følg med her på forumet så får vi se hva gutta kan trylle frem av utstilling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 dette ser kjent ut. Det er vel noe sånt det vil se ut som tenker jeg. Spesiellt MC klassen er et skikkelig lyspunkt spør du meg. Dette fant jeg: Påmelding koster for: Junior (u.17 år) kr. 20,- Senior kr. 100,- uansett antall modeller! 1. Original amerikansk: Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock” 2. Original Ikke amerikansk: Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock” NY!! 2b. Modif. ikke amerikansk: Modifiserte, ikke-amerikanske biler. NY!!! 3. Hot Rod: Modifiserte amerikanske gatebiler til og med 1948 4. Street Machine: Modifiserte amerikanske gatebiler fra og med 1949 5. Light Commercial: Politibiler, ambulanser. Lette Brannbiler og bergingsbiler. Også mindre, eldre lastebiler går i denne klassen 6. Competition modern: Alle typer løpsbiler 1975 og nyere. NY!! 6b.Competition classic: Alle typer konkurransebiler 1974 og eldre. NY!! 7. Custom: 50-talls customs, low-riders. Andre modif. Biler som ikke er en typisk street Rod eller street machine. 8. Lastebil og trekkvogner: løse trekkvogner og store lastebiler u. henger. Nyere enn 1970(Racetrucks se klasse 6) NY!! 9. Semitrailere og vogntog: Komplette ekvipasjer som tar plass på utstillingsbordet. Nyere enn 1970 NY!! 9b. Eldre store nyttekjøretøy: Lastebil, trekkvogner og semi. Eldre enn 1969 NY!! 10. Diorama: Alt skal være fastmontert/limt Kjøretøyet kan være løst.. Alle skalaer 11. Junior: Alle skalaer, alle typer. For byggere under 17 år. 12. Tema: VANS!!! Frem med lysekroner og plysj. Her skal det cruises!!! Alle skalaer. 13. Smått og stort på hjul: Alt annet som ikke passer i de øvrige klasser.(Stor skala, liten skala osv). 14. Motorsykler: Alle skalaer, alle typer. NY!! Link: http://www.batleman.org/NC%20Forside.html Jada. Vi skal ha møte i morgen hos meg, så det ser lysende ut. Jeg må jo være ærlig å si at det hadde vært leit hvis NC fosvinner. Det er jo en tradisjon dette. Også får jeg med meg pizza samling på kvelden også. Følg med her på forumet så får vi se hva gutta kan trylle frem av utstilling. Venter i spenning å håper på det beste, er jo liksom et høydepunkt i året NC og Pizza samlinga og alt det er jo Tradisjon for mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Som sagt jeg fant dette på sia di Atle. Så dette er vel noe du har redigert fra i fjor? Gleder meg at vi klarer å dra det videre. For det skal vi klare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Bra å høre at det kommer til å bli noe da Nå hadde jeg faktisk pakka ned vanmodellen i flyttekasse allerdede i dag men skal prøve å få den til å bli ferdig allikevel. Skal prøve å få til så mange modeller som mulig men det kan fort bli bare en eller to. Dette avhenger jo veldig av hvor vi må flytte, slik det ser ut nå så må jeg nok kutte ut modellbygginga desverre da de ekstra kvm et hobbyrom krever er dyre... Heckfloss kjøring blir det nok heller ikke, så jeg regner med at KT stiller med sin trofaste schnell-panzer også i år. Men jeg skal iallefall være med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Dette ser lovende ut ja! Klassene er ganske sammenfallende med endel av forslagene arbeidsgruppa for bilklasser til LU diskuterte, så da må jo vi ha vært inne på noe bra. Flott å se at du fortsatt er motivert til å være med å trekke i trådene, Atle. Ut ifra hvordan jeg kjenner resten av den nye arbeidsgruppa er jeg sikker på at dette hadde blitt kanon i alle tilfelle, men du har en egen evne til å sette ditt preg på ting som jeg har stor sans for! Og Gaute: Schnellpanzer blir det nok en råd med. Men med planene om liveunderholdning med gitar og bongotrommer, blir det nok en veeeldig spennende tur hvis jeg i tillegg skal kjøre.... Vi får håpe vi får lurt med Arve og Caravelle'n hans igjen tror jeg. Tror ikke det trengs så mye overrtaling.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Det er mulig jeg ikke skjoenner baeret, men hvorfor deles originale amerikanske biler og originale ikke amerikanske biler i separate klasser? Er det vanskeligere aa bygge det ene fremfor det andre, eller er det for at ikke-amerikanske biler skal kunne hevde seg i en konkurranse med deltakere som foretrekker amerikanske forbilder? Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 ...slik det ser ut nå så må jeg nok kutte ut modellbygginga desverre da de ekstra kvm et hobbyrom krever er dyre... ... Jeg bygger på en plate som måler 40x80 cm. Og så har jeg en koffert med alt verktøy. Eneste "problemet" er airbrushing. Men det løser seg om man har en balkong/veranda... Så det er nok ikke nødvendig å kutte ut modellbygging pga. dårlig plass, egentlig. Liten hobby, vet du Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Opsahl Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Det er mulig jeg ikke skjoenner baeret, men hvorfor deles originale amerikanske biler og originale ikke amerikanske biler i separate klasser? Er det vanskeligere aa bygge det ene fremfor det andre, eller er det for at ikke-amerikanske biler skal kunne hevde seg i en konkurranse med deltakere som foretrekker amerikanske forbilder? Jens Er nok mest fordi dette er en ren bilkonkurranse og at man derfor har mulighet for flere klasser. Terje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Det er mulig jeg ikke skjoenner baeret, men hvorfor deles originale amerikanske biler og originale ikke amerikanske biler i separate klasser? Er det vanskeligere aa bygge det ene fremfor det andre, eller er det for at ikke-amerikanske biler skal kunne hevde seg i en konkurranse med deltakere som foretrekker amerikanske forbilder? Jens Er nok mest fordi dette er en ren bilkonkurranse og at man derfor har mulighet for flere klasser. Terje ..........Eller fordi vi gjør som vi vil, etter smak, behag og ønsker fra deltagere. Men mest, som du er inne på, Jens Håkon, fordi byggere av europeiske biler er tradisjonelt sett færre en "amcar" gutta slik at ved en deltager bedømming, som NC bruker, så faller europeeere fort utenfor "pallen" Det er, som alle sikkert skjønner, en vesentlig forskjell på NC og en IPMS utstilling, da det på NC er 100 % bil og MC byggere tilstede (med noen unntak) og 100% bil og MC modeller på bordet. og vi kan skille mellom trender og stiler mye mer uten at det virker "merkelig". Kort sagt: Vi slipper unna med mer uten å måtte forklare alt ned til nagle detaljer Fint ikke sant, og veeeldig avslappende Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Derfor likte jeg NC så godt i fjor at jeg bestemte meg for at det skal jeg på i alle år fremover. Derfor jeg også gir litt av meg selv fremover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Dette avhenger jo veldig av hvor vi må flytte, slik det ser ut nå så må jeg nok kutte ut modellbygginga desverre da de ekstra kvm et hobbyrom krever er dyre... Drit i kjøkkenet da vel. Trenger du det egentlig? Eller gjør soverommet mindre? Du bare sitter på hobbyrommet til du sovner, og så er det rett på jobben om morran. Da trenger du ikke bad heller. Tror jeg løste det for deg gitt. ....Nei, nei, for all del. jeg skal ikke ha noe for dette. Et takk er nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Fantastisk, beste nyhetene som kunne kommet. Til og med gårsdagens hjernerystelse (ikke begynn med old-boys forball!) er bedre å leve med nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Dette var en svært hyggelig overaskelse. All heder også til Terje som prøvde å dra i gang noe der nede i Bamble. Det gleder meg imidlertid mest at dette arrangementet fortsetter i sin gamle form og Drammen er stedet hvor alskens kan skje.... Ser frem til uforglemmelige aktiviteter på kveldstid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts