Gå til innhold
  • Bli medlem

NORWEGIAN CHALLENGE 08. FORTSETTER !!!


Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Da har jeg akkurat kommet hjem.

regner med å sende en ut en info mail, til alle på maillisten, ganske snart.

 

Skulle det være spm om det og tid så ta kontakt med meg.

 

Litt kjipt å komme fra sol og 30+, til regn og 11 grader.... jaja kanskje jeg får alle bygg og andre ting klart til Nc :)

 

Det er værre å komme fra 30+ og til -30 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle med fra maillista som Atle brukte? Eller må jeg registrere meg på nytt for å få info.....?

 

Hvor melder man sin interesse, for å komme på en slik liste da ???

 

 

Per Erik

 

Det her du alerede svart paa selv  ;)

 

gaa inn paa mailliste aa legg inn adressa de  :)

 

 

Niclas :) paa kypros 40 grader og renner bort  :pinch:::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å dataskrive en liten lapp å legge ved? sånn på størrelse med en mellomstor post it lapp.

 

For meg så gjør det ikke noe, så det jeg sier er: Gjør det, ta det med, også nevner du det ved innsjekking. Så tenker jeg det er tatt opp i de vises råd :)

 

Og om noen av de andre har en annen mening, så kommer det nok frem her skal du se ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg pleier  i hvertfall å lese slike ting, ikke alltid like lett å gjette hva slags fabrikant, detaljering, konvertering byggeren har lagt bak seg.

 

Hadde en liten snakk med Niclas om dette istad, og så lenge det er plass til det og det ikke overgår modelen, så er det greit.

 

Enig at det er surt for de som legger mye tid og arbeid i modelen å ikke kunne dokumentere det på noen måte. Kanskje det seinere blir gjort noe med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Vi har tydeligvis ikke vært gode nok til å formidle at Norwegian Challenge er en BILUTSTILLING. Det er dessuten deltagerdømming, hvilket innebærer at modellene skal stilles ut "anonymt". Det skal kun være et nummer som identifiserer modellen, ikke noe navn eller annet som kan identifisere byggeren.

Nå har det seg slik at vi er en liten "menighet", og de fleste kjenner hverandre. De fleste av oss har også noen små "kjennetegn" på våre modeller. Det er derfor vanligvis mulig å identifisere byggeren bare ved å studere modellen, mange byggere etterlater sin "signatur". Det blir derfor såsomså med anonymiteten.

Dette er kun en observasjon fra en som har vært med på NC fra før tidenes morgen. Atle og undertegnede har arrangert utstillinger og konkuranser i Drammen siden sånn cirka 1983/1984. Jeg har derfor hatt gleden av å se mange flotte modeller opp i gjennom.

Det betyr også at jeg kan plukke ut byggere på mange for meg nye modeller. Det er noe med "signaturen".

Men det er dette som er bra med deltagerdømming, en person alene gjør sjelden noe for resultatet. Modellene må overbevise flere "dommere", for å bli med på pallen.

Så husk: anonyme beskrivelser.

 

med vennlig hilsen Fordman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørn, jeg tror ikke du skal bekymre deg for anonymiteten. Anonymiteten ryker p.g.a "signatur" som du nevner, og p.g.a dette forumet. Allikevel ser jeg personlig ikke på det som en fare, eller fordel/ulempe at det er noen som vet hvem modellen er bygd av. Jeg tror at de fleste er voksne nok til at "vennskapstemme" ikke vil forekomme i stor grad. Om i noen.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.