Gå til innhold
  • Bli medlem

NORWEGIAN CHALLENGE 08. FORTSETTER !!!


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Eit spørsmål!!

 

Hot Rods? Må dei vær Amerikanske?? Ka med Volks Rods, og andre Hot Rods bygd på diverse Europeiske biler. Anglia, Land Rover, Citroen, Renault, Mercedes etc. Mange pre '49 modeller ein kan bygga? Til og med i USA er jo Hot Rod/Street Rod på tvers av nationalitetar!!!! :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanley Steamer!!

 

Med fire ganger meir plass til koks i ultra tett ovn. Kevlar kjele, keramisk fora sjølsagt. Nitrogen i tanken, burde koka lenge før ein fyrte opp kjelen, elle kanskje da blir vell hett? wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrisk bil????? Hva med en Austro-Daimler, bensin-elektrisk med navmotorer i hvert hjul, firehjulsdrift og masse andre morsomheter, fra før 1930. Konstruert av firmaets daværende sjefsingeniør: Ferdinand Porsche.

Eller en Detroit Electric, el-bil med batterier; en sånn Bestemor-Duck-bil. Det er veldig mye morsomt fra før 1949 som kan modifiseres litt, og passe i Street-Rod klassen. Kanskje en del scrath-bygging hvis du ønsker en model i skala sånn omtrent 1/25. Men det stopper ikke akkurat flere av modelbyggerne på dette forumet.

elektrisk hilsen fra Fordman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, kanskje elektrisk bil kunne vært neste års tema? VW Transporterpickup med 230V motor, og en diiiiiiger skjøtekabeltrommel på platten.......? :P

Eller egen atomreaktor, som jeg mener å ha lest at enkelte amerikanske bilprodusenter faktisk gjorde forsøk med.... wOOt (gikk sikkert....strålende...! :D)

 

Er klar over de der Jørn, morsomme biler.

Det som er litt kult med Tama'n (som bare ble bygd i ett eksemplar...) er at fabrikken under krigen pøste ut Zero-jagere, og nå lager Nissan Skyline! Litt relevant for både fly- og bilinteresserte. Men dette mener jeg at jeg har nevnt i en tidligere tråd her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første utkastet til "Program for dagen", bare slik at dere skal få vite litt tider:

 

09:00 – 12:00 Dørene åpner og registrering av modeller.

12:00         Utdeling av stemmesedler.

12:00 – 13:30 Deltagerne stemmer på sine favoritter.

Senest 13:30 Innlevering av stemmesedler.

Ca 15:30         Premieutdeling.

19:30         Sammenkomst på JB Gudnersen Drammen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første utkastet til "Program for dagen", bare slik at dere skal få vite litt tider:

 

09:00 – 12:00 Dørene åpner og registrering av modeller.

12:00         Utdeling av stemmesedler.

12:00 – 13:30 Deltagerne stemmer på sine favoritter.

Senest 13:30 Innlevering av stemmesedler.

Ca 15:30         Premieutdeling.

19:30         Sammenkomst på JB Gudnersen Drammen

 

Er i Drammen ca 8 så da kan jeg hjelpe til med opprigging :thumb:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første utkastet til "Program for dagen", bare slik at dere skal få vite litt tider:

 

09:00 – 12:00 Dørene åpner og registrering av modeller.

12:00         Utdeling av stemmesedler.

12:00 – 13:30 Deltagerne stemmer på sine favoritter.

Senest 13:30 Innlevering av stemmesedler.

Ca 15:30         Premieutdeling.

19:30         Sammenkomst på JB Gudnersen Drammen

 

Er i Drammen ca 8 så da kan jeg hjelpe til med opprigging :thumb:

 

Det blir nok ingen behov, regner med at slikt alt er i orden. Håper faktisk selv å komme så nærme som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hjelpe til med å bli kvitt pilsen på JB Gundersen vi. Har vist seg å fungere veeeldig bra tidligere........... ::)

 

Skal jeg ta med kamera i år også? ;)

 

Vil i det samme gi min stemme til el-bil som neste års tema, det blir noe å bryne seg på det. Tror faktisk jeg har en modell et sted som er en el-bil også...

Atomreaktor var det vel Ford som bygde en konseptbil med, regner med at det var artig å kræsje en slik en. Et lite mini Chernobyl i enhver kollisjon ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første utkastet til "Program for dagen", bare slik at dere skal få vite litt tider:

 

09:00 – 12:00 Dørene åpner og registrering av modeller.

12:00         Utdeling av stemmesedler.

12:00 – 13:30 Deltagerne stemmer på sine favoritter.

Senest 13:30 Innlevering av stemmesedler.

Ca 15:30         Premieutdeling.

19:30         Sammenkomst på JB Gudnersen Drammen

 

Er i Drammen ca 8 så da kan jeg hjelpe til med opprigging :thumb:

 

Det blir nok ingen behov, regner med at slikt alt er i orden. Håper faktisk selv å komme så nærme som mulig.

er i byen hvis dere trenger hjelp :thumb: Niclas har nr mitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første utkastet til "Program for dagen", bare slik at dere skal få vite litt tider:

 

09:00 – 12:00 Dørene åpner og registrering av modeller.

12:00         Utdeling av stemmesedler.

12:00 – 13:30 Deltagerne stemmer på sine favoritter.

Senest 13:30 Innlevering av stemmesedler.

Ca 15:30         Premieutdeling.

19:30         Sammenkomst på JB Gudnersen Drammen

 

Er i Drammen ca 8 så da kan jeg hjelpe til med opprigging :thumb:

 

Det blir nok ingen behov, regner med at slikt alt er i orden. Håper faktisk selv å komme så nærme som mulig.

er i byen hvis dere trenger hjelp :thumb: Niclas har nr mitt

 

Godt å vite, og takk for tilbudet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil i det samme gi min stemme til el-bil som neste års tema, det blir noe å bryne seg på det. Tror faktisk jeg har en modell et sted som er en el-bil også...

 

Selv om sannsynligheten for aa delta nok er liten for mitt vedkommede, hva med aa oeke klassene til "ikke-stempelmotor"?  Da kan man omfavne alle biler som har valgt uvanlige loesninger for fremdrift - inklusive solceller og gassturbin motorer.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil i det samme gi min stemme til el-bil som neste års tema, det blir noe å bryne seg på det. Tror faktisk jeg har en modell et sted som er en el-bil også...

 

Selv om sannsynligheten for aa delta nok er liten for mitt vedkommede, hva med aa oeke klassene til "ikke-stempelmotor"?  Da kan man omfavne alle biler som har valgt uvanlige loesninger for fremdrift - inklusive solceller og gassturbin motorer.

 

Jens

 

Nå kom jeg på at jeg faktisk har en fungerende solcelle modell også, den hadde jo passet perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, kanskje elektrisk bil kunne vært neste års tema? VW Transporterpickup med 230V motor, og en diiiiiiger skjøtekabeltrommel på platten.......? :P

Eller egen atomreaktor, som jeg mener å ha lest at enkelte amerikanske bilprodusenter faktisk gjorde forsøk med.... wOOt (gikk sikkert....strålende...! :D)

 

Er klar over de der Jørn, morsomme biler.

Det som er litt kult med Tama'n (som bare ble bygd i ett eksemplar...) er at fabrikken under krigen pøste ut Zero-jagere, og nå lager Nissan Skyline! Litt relevant for både fly- og bilinteresserte. Men dette mener jeg at jeg har nevnt i en tidligere tråd her....

 

Skyline buble top. Gjett kem som har 1/24 Zero canopy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå drar jeg til Kypros en uke og kommer tilbake neste mandag. Stian (webansvarlig) er fortsatt i syden et sted og er tilbake i midten av uka.

Er ikke lenge igjen nå, så dere får stå på å bygge noe ferdig til NC :)  dere som kan  :(

 

 

Niclas :) hm,lurer på om det finnes hobby butikker der nede(ayia napa) ::)

 

Jeg bygger som en gal jeg for å bli ferdig men er enda ikke sikker på om jeg rekker det.

Du får ha en god tur til syden, du finner sikkert hobbybutikker der nede også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur Niclas! Du får komme tilbake frisk, opplagt og uthvilt til NC!

Å si at jeg bygger som en gal vil være å overdrive stort, men jeg får pusla litt innimellom skolearbeid og jobbing på badet. (Blir aldri fredig det der. I helga har det vært byggestopp på alle fronter pga av deltakelse på ei klassevenninnes 22-årsdag med påfølgende rekonvalens.......... :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.