Leif Haga Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Vinner av Porsche gruppebyggingen og mannen som tok med seg die-cast Porschen og boken "Porsche Racing" ble: SIGVE HANSEN Premiene fikk vi av Autozentrum Porsche Center Oslo Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Gratulerer til Sigve Studerte den Porsche'n grundig og kan ikke annet enn å bøye meg i støvet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Gratulere Sigve Porschen er blitt flott. En verdig vinner. Knut Som har gått inn i vårdepresjon og byggetørke pga å ikke kunne delta på LU Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Grattis Sigve! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Vel fortjent Mener å huske at det kom en premie til ut av denne gruppe byggingen. Årets nykommer som gikk til Svein Ivar. Gratulerer begge to Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 En meget flott Porsche gratulerer Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn B. Svendsen Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Gratulerer, meget verdig vinner. Jeg visste det ville bli en verdig vinner, men dette er helt supert. GRATULERER hilsen Porsche-entusiast Jørn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Hansen Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Tusen Takk for de hyggelige kommentarene. Det var utrolig hyggelig å få en slik uventet påskjønnelse etter alt slitet med å få et anstendig resultat av dette bygget. Det var som jeg nevnte i byggetråden diverse problemer med carbondekaler og fotoets,i tillegg til et varpet karosseri og det var mer en en gang det var nære på at jeg ga opp å få den ferdig. Vil også få gratulere Svein Ivar med prisen som beste nykommer. det var en velfortjent pris for en nydelig modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Jeg må få si tusen takk for gratulasjonene etter at jeg fikk utmerkelsen som årets nykommer Det var helt uventet og jeg datt nesten igjennom gulvet da navnet mitt ble nevnt, virket kanskje litt rar da jeg kom frem men jeg var vel lettere sjokkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 Gratulerer Jeg tok en del vinnere i hånden og kan si at det var mer en en som hadde tårer på gang Så at folk blir glade er helt sikkert Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 Jeg printet bildet av vinneren på fotopapir og ga til mannen på Porsche Center idag. Tok litt tid før han skjønte at det var en 1/24 og da ble han meget impa. Ikke umulig jeg holder kontakten der Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 For min del kan man godt gjoere Porsche til en aarlig spesialklasse for bilfolket:) Eller hva med Ferrari til neste aar? Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 Spesialpriser er veldig populært,gruppebygginger likeså. Dog litt stort frafall,jeg har selv vært med på flere gruppebygginger,men aldrig fått noe klart på bordet Mulig det hjelper med fine premier,men da må vi ha det klart i god tid før utstillingen. Von Braun Sportscars(Ferrari) kan vente seg en liten samtale Han har sitt HQ rett borti veien for der jeg bodde i Sverige,et lite sted ved navn Skene. Tenker etter så er salgsjefen på Yamaha Motor Norge en gammel kompis,hmmmmmmm Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Hadde håpet flere kunne kommet med modellene sine jeg også, men slik ble det jo ikke og for min del var kanskje det en fordel Men jeg har tenkt litt på en ting. Vi kunne jo kanskje fortsette denne gruppebygginga til årets Norwegian Challenge ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 Tror tema for NC er van. Tror nok de fleste har fullt opp med å bli ferdige med det Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Tror tema for NC er van. Tror nok de fleste har fullt opp med å bli ferdige med det Leif Du har rett i det ja. Kan på stående fot sikkert liste opp nærmere ti forskjellige ideer men det er EN som står i første posisjon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Stemmer at det er Van som er tema for NC. Men er vi ikke vant til å mange prosjekter i gang samtidig da Kan jo bygge Porsche mens lakken og limet tørker på van'en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Hansen Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Hva med å ha et Van gruppebygg? Vi ble jo ferdig med porschen Svein Ivar i motsetning til endel andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Hva med å ha et Van gruppebygg? Vi ble jo ferdig med porschen Svein Ivar i motsetning til endel andre ouch Men van bygging høres jo ikke ille ut. Men en van, hvordan tolke det? Holder det at bilen er boksete, og mer takhøyde enn en stasjonsvogn. Også har man jo minivan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 Når jeg blir ferdig med Lowridern til NC 2006,Corvetten til NC 2007 og Porschene til LU 2008 så har jeg jo en Chevyvan jeg kan begynne på :'( Leif Og så er det Afrika bygging til LU 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Ja, ja, ja, van gruppebygging! Kan kanskje få ferdig et sånt fellesbygg en gang jeg også da! Forresten så fikk jeg vel ferdig Ghia'en til NC i fjor.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Hansen Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Sorry folkens, men jeg klarte bare ikke å la være Er ikke sikker på det med minivan Stian, men kanskje Atle Eriksen leser dette og kan bekrefte om det godtas i tema klassen på NC eller ikke. Mener å huske at det ble nevnt noe om det på NC2007, men husker ikke helt hva det var. Hadde vært fint om noen som vet dette kunne informere oss andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Tror det menes mer tradisjonell kassebil, slik at personbiler med påmontert kasse, (Pizzabiler og sedan deliveries) faller utenom.... Minibusser skulle derimot funke, slik som en Starcraft eller Transporter combi/buss.... Usikker på "Soccer Mum Cars" eller MPV'er, men det er vel nærmere personbiler enn vans..... Her er litt inspirasjon... http://rides.webshots.com/photo/1414746059011015158AbGZbj http://www.truckinweb.com/brandpages/chevy/0606tr_custom_1990_chevrolet_astro_van/photo_04.html http://www.sporttruck.com/featuredvehicles/chevy/old_school_chevrolet_truck/0611st_custom_1957_chevrolet_dubl_duti_step_van/photo_01.html Denne er flott, diskret utenpå, men inni..... http://www.diamondstreettreasures.com/dodgevan.html Her er en lekker sak...... http://www.minitruckinweb.com/events/west/0711mt_2007_summer_madness/photo_07.html For ikke å forglemme de litt mer spesielle japanske... http://www.pinktentacle.com/2007/05/extreme-japanese-custom-vans/ Begynn å bygg....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Hva med å ha et Van gruppebygg? Vi ble jo ferdig med porschen Svein Ivar i motsetning til endel andre Du sier noe der Sigve Vi ble jo ferdige Gruppebygging av van høres spennende ut, kanskje flere har interresse for dette også ? Stian: Slik jeg tolker dette med van så tror jeg det er snakk om biler som ikke opprinnelig er stasjonsvogner som f.eks noen former for delivery Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Gulbrandsen Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Porsche ble jo ombygget til varebil en periode, og var jo da ganske nær minivan Hva menes forresten med "gruppebygging"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts