Jørn B. Svendsen Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Jeg kan godt kjøre, avreise fra Drammen klokka 1800. Atle jobber seint, slutter kl 1800. Jørn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 Jeg er nå i sluttfasen av bilen, men da jeg skulle få på plass sideventilene til bremsene skjedde noe gøy, NOT! Så nå driver jeg å vurderer alt fra å pensle, touch up og det å strippe hele bilen. Miste dekaler og alt det som hører med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Ai da Jeg hadde først testa en touch up. Ikke uvanlig det der,når man har byggd opp noen lag med lakk blir det trangt Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 Jeg har fått ALT FOR MYE base og klarlakk på denne. Sleit med å male vindus gummi også, der måtte jeg vaske mye og male på nytt her og der fler ganger. Det jeg ikke gjor de på denne er å vaske den i Zalo, også har jeg ikke heftet nok. Jeg må bli flinkere til dette. Det er nesten ekstra surt når man veit hva man har gjort feil hehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Uffda, også helt på tampen da gitt.Dette fikser du, og byggesettet varer litt lenger Dette har jeg ikke prøvd, men kommer med et forslag for det jeg.Prøv å renske opp, puss deg ned til der du har feste, evnt.prøv å få et feste.Sparkle, og fyll opp.Puss, legg på grunning, lakk, puss, rub, og hold på til du blir ferdig.Viktig å ikke bli utålmodig, når du lakker deg opp igjen.Det vil ta tid, men da blir det som regel best også. Lykke til. Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Au da det der var leit har du grunna ? hvis så, hva med da ? Det å ta snarveier er ikke altid lurt, har møtt meg selv i døra altfor mange ganger Har jeg lært noe av det ?, nope! Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn B. Svendsen Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 OOOOOOOOOOOOOPPPPPPPPPPSS!!!!!!!!!!!! Hva skal jeg skrive.................... Det jeg sier i slike øyeblikk kan ikke skrives på en familievennlig side. Det er da man vurderer bruk av større slegge. Bilen er meget bra, håper du fikser dette. LYKKE TIL. hilsen en modellbygger Jørn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Auda, Stian! :'( Aldri noe særlig når sånt skjer....og det gjør det. Prøv å maskere av døra, slip ned bruddkantene der det har flassa av, og legg på grunninng - forsiktig så det ikke koker opp. Slip grunninga forsiktig, flekk på med base og klarlakk. La herde - slip og poler, forsiktig. Nevnte jeg at en slik operasjon krever forsiktighet.....? Ikke sikkert det funker helt, men det er i allefall verdt et forsøk. Hvis ikke får du klistre på en sånn sto oval "N". (Gammelt bruktbilhai-triks..... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 Jeg har grunna med Zero sin AB grunning. Det jeg må gjøre er å pusse, så jeg får jevne overganger, også bygge opp med grunning, base og klar. Det er bare det at jeg har dekaler å ta hensyn til også. Glad det ikke er metalik lakk dette... Nå kan jeg mellom pusse mer... Tro meg Jørn, jeg hadde veldig lyst til å glemme bilen, men jeg liker egentlig konsepte mitt litt for godt til det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Nå syns jeg synd på deg Stian Slike uhell er ikke morsomme, hadde det ikke vært for dekaler så kunne du jo ha pusset ned skjermen og byggd deg opp igjen. Da kunne du jo ha fått en fin overgang på flekklakkeringa ved å la den gli over i den "gamle" rundt buene som er på bakskjermen. Ikke gi opp, denne bilen er altfor fin til å bli gjent bort i en krok. Så den på møtet og syns den var veldig bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 Jeg er alt igang, det hjelper med en positiv gjeng i ryggen. Jeg tar også bilder underveis, om det blir vellykka så kommer det litt om det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Jeg er alt igang, det hjelper med en positiv gjeng i ryggen. Jeg tar også bilder underveis, om det blir vellykka så kommer det litt om det Og hvis ikke så må du legge ut bilder før og etter slegga Nei da, lykke til Stian Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Oops... Ser du har endel lag med lakk, men jeg vil tro dette kan reddes ved aa flekkmale det åpne såret med dekklakk til du oppnår omtrent samme høyde som lakken, så micromeshe det så det blir plant, og til slutt airbrushe klarlakk over. Til slutt kan du skjule det ved å airbrushe på noe støv eller veiskitt. Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 OOh, den var lei :'( Det samme skjedde med Ghia,n min ved hengslene til motorluka bak. Det var litt mindre, like dypt, og så var det metalikk-lakk, metallbase og så videre. Jeg redda det sånn noenlund med å legge på lag i samme rekkefølge med pensel. La på solid med klarlakk øverst slik at det var mye å gå på ved poleringa. Utrolig hvor mye lakk som er på en modellbil. Jeg fikk det sånn nogenlunde til. Er vel mest jeg selv som ser spor etter skaden. Men hjertet i halsen , og forsiktig forsiktig så får du det til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Brantenberg Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Uff så kjipt! Jeg håper du får fixa det uten mye tap av tid for det modellen er bra. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 Jeg har nå fått fikset avflekkinga, ikke et perfekt resultat, men veldig bra mener jeg da. Men når jeg skulle gjøre den klar til dagens møte, så klarte jeg å miste det ene blinklyset som sitter i skermen... Så intill jeg finner den, så blir ikke bilen ferdig... God natt, nå legger jeg meg etter natt skiftet. Snakkes folkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Hoeres ut som det hviler en forbannelse over prosjektet... Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Hoeres ut som det hviler en forbannelse over prosjektet... Jens Av et eller annet grunn så har jeg den følelsen over hvert proskjekt jeg bygger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 Hoeres ut som det hviler en forbannelse over prosjektet... Jens Av et eller annet grunn så har jeg den følelsen over hvert proskjekt jeg bygger. Det har jeg og hatt på de 2-3 siste mine hehe :'( Men det går vel over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Hoeres ut som det hviler en forbannelse over prosjektet... Jens Av et eller annet grunn så har jeg den følelsen over hvert proskjekt jeg bygger. Det har jeg og hatt på de 2-3 siste mine hehe :'( Men det går vel over. Blir litt sånn noen ganger ja. Har selv hatt litt trøbbel med lakk og slikt til tider. Men en må bare stå på for å få ferdig modellen til LU Har selv 5 modeller som må bli ferdige til LU, deriblant 944, Land Rover og Datsun pickupen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted August 3, 2008 Author Share Posted August 3, 2008 Bilen som virkelig jobber mot har havnet på benken igjen. Det plaget meg at en liten del skulle stoppe meg fra å bli ferdig. Jeg manglet som kjent det ene blinklyset som skulle stå i skjermbuen. Fant ut at jeg skulle teste en teori. Teorien er: - Legge BMF inne i skjermbuen slik at sporet får en vegg. - legge lagvis med Kristal klear etter som det tørker. - Male over med Clear Orange. Slik ble det: Blinklyset er IKKE så rødt som det virker på bildet, men jeg tror N95 min ble litt lurt av alle de orange fargene. Det ble sånn halv ok. Det er mye på denne bilen som jeg ville gjort bedre og annerledes om jeg skulle gjort det igjen. Jeg har så langt lært MYE av denne. Jeg håper å få den ferdig til SC og NC. Og ja det er mer enn 120 dager siden siste jeg la inn et innlegg om den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Det er god å få børsta støv av gamle projekter og få de ferdig, så bra ut dette Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 stilig bil hva er tanken om spoiler da? Skal den bli samme stil som BMW sin eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Bra du får denne ferdig.Alt for fin til å bli skrota Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Å gjøre ting ferdig, er det du lærer mest av. Leste akkuart en blogg om noe helt annet enn modellbygging, der det var referert til en historie fra en skole for pottemakere. Ved skolestart delte læreren klassen i to, der den ene delen fikk beskjed om at de fikk bedre karakter jo flere potter de lagde, og den andre halvdelen fikk karakter etter kvaliteten på potta. Mao kunne sistnevnte gjeng bare lage én perfekt potte for å få toppkarakter. Men, så viste det seg at når semesteret var omme, så var det de som hadde laget flest potter, som også laget de beste pottene. Og sånn er det nok med modellbygginga og. Du må ha en viss kvantitet for å få kvalitet. Så bare fortsett å tørke støvet av strandete prosjekter, Stian. Arild Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts