Leif Haga Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Når jeg bruker Mr Muscle legger jeg delene i en plastboks og sprayer på skikkelig. UTENDØRS !! På med lokket,det stinker no helt jæ.... Merkelig at det er lovlig egentlig. Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Da skal jeg skrive opp dette på handlelista mi og ta en tur på matbutikken og kjøpe mer hobby ting der og. Blå Johnson som blir brukt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Jeg bruker flytende Plumbo, som jeg blander ut med litt vann.Da blir det borte mens du ser på, og det er bare å skylle etterpå.Husk at det som ligger under kromen er ganske blankt, og ikke alltid det beste underlaget for lakk. Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 flytende plumbo, heter det det? Jeg bruker et annet produkt til mine rør som er mer skånsom og super effektiv (enn pulver plumbo da), Mudin. Kanskje det og vil virke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Jeg fant litt Mudin og prøvde med en felg, bare for å teste. Og jeg kunne faktisk sitte å se på at det blanke ble mer og mer svart. Enda bedre er at den svarte farge bak, er veldig slik jeg ønsker. Litt matt, men har og hatt tanken om blank svart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 flytende plumbo, heter det det? Jeg bruker et annet produkt til mine rør som er mer skånsom og super effektiv (enn pulver plumbo da), Mudin. Kanskje det og vil virke. Jepp, og den er skånsom. Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Helge Andersen Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Plumbo pulver utgir varme vet ikke åssen det er, men ellers bruker jeg bare flytende plumbo rett på en skål og krommen blir borte på sekunder, men den tar ikke det laget som krommen sitter på det blir igjen. Har aldri hatt noe problemmer med flytende plumbo. Tor Helge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 brukte Mudin, og felgene blir faktisk ikke gjort mer med. Er akkurat slik jeg vil ha de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Tror jeg må i butikken å handle Mudin. Dette var nyttige tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 brukte Mudin, og felgene blir faktisk ikke gjort mer med. Er akkurat slik jeg vil ha de Ja, så få se noen bilder da Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Tror jeg må i butikken å handle Mudin. Dette var nyttige tips. Min ble kjøpt i en Comfort kjede rørlegger butikk, til 181,- Er også super effektiv til TETTE rør Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Her Niclas: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Heftig Stian! Bare en liten tanke: Gi bremseskivene en svartvask, eller bor opp luftehulene i dem. Ser drittøft ut når du har så åpne felger der alt bakom vises så godt. Og noe som ikke har med saken å gjøre i det hele tatt, men som jeg bare vil nevne siden andre har kommet inn på det: Til tette rør, spesielt dassrør, er faktisk det mest effektive solide doser grønnsåpe! I mine fjorten år som vaktmester på et sykehjem (der det meste havna nedi skåla... ) tror jeg at vi hadde ett eller to tilfeller der grønnsåpa ikke fiksa biffen. Det ene var en blomsterpotte som hadde kilt seg fast etter to svinger i røret...! 2-2 1/2 liter ren grønnsåpe nedi dassen, vent en liten halvtime, prøv å trekke ned. Funker som sagt vanligvis utmerket. Premien for verste tematiske avsporing av byggetråd kan overleveres meg på LU....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Her Niclas: TØFF! Detta blir bra. Jeg ville nok ha ordna litt med bremsene, som Kjell Terje nevnte. Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Dritbra Aldrig tenkt på svarte felger som alternativ på denne,men det ble kanon. Ikke for å mase,men en liten vask på bremsene hadde gjort susen Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Er alt i gang med det Tok frem borret med engang faktisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Er alt i gang med det Tok frem borret med engang faktisk Kjente presset ja Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Mathisen Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Har aldri bygd en bil med slik noensinne. Mest fordi det ser så utrolig vanskelig ut! Ser dødsbra ut den lakken! Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Heftig. Kanon felger til bilen Har du vasket panellinjene også eller er det bildet som lyver. De ser flott ut på bildene i alle fall. PS og nå må jeg få ut noe på duoen min, dette emnet har jo flere poster enn min Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 De sorte felgene gjorde susen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 14, 2008 Author Share Posted January 14, 2008 Heftig. Kanon felger til bilen Har du vasket panellinjene også eller er det bildet som lyver. De ser flott ut på bildene i alle fall. PS og nå må jeg få ut noe på duoen min, dette emnet har jo flere poster enn min De er ikke vasket, det kom faktisk av seg selv. Så jeg har ikke følt behovet for å gjøre mer. Har lagt merke til at nesten alt av naturlige sprekker har fått riktig "skygge" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Denne ser bra ut Stian Gleder meg til å se den live snart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 14, 2008 Author Share Posted January 14, 2008 Det blir nok ikke på dette møte. Denne gangen kommer jeg faktisk tomhendt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn B. Svendsen Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Hei, det er ikke lov å komme tomhendt til møtet. Det er forbeholdt "gamlinger" som meg. Vi krever å se denne modellen på møtet i morgen, ferdig eller ikke. Jeg er godt i gang med innredning av nytt hobbyrom, byggeaktiviteten er i startgropa. Jeg stiller med prosjekt neste gang, blir vel mars-møtet. Det er planlagt en tur til CCM i Stockholm 9. februar, med innlagt omvei via "Chromecop". Er ikke tilbake i gamlelandet før seint mandag kveld. Vi sees i morgen. JØRN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 14, 2008 Author Share Posted January 14, 2008 Jørn: Javel da Og du kjører du eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts