Gå til innhold
  • Bli medlem

Porsche Cayman S - Jägermeister edition


Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg har fått ALT FOR MYE base og klarlakk på denne. Sleit med å male vindus gummi også, der måtte jeg vaske mye og male på nytt her og der fler ganger.

 

Det jeg ikke gjor de på denne er å vaske den i Zalo, også har jeg ikke heftet nok. Jeg må bli flinkere til dette. Det er nesten ekstra surt når man veit hva man har gjort feil hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, også helt på tampen da gitt.Dette fikser du, og byggesettet varer litt lenger ::)

Dette har jeg ikke prøvd, men kommer med et forslag for det jeg.Prøv å renske opp, puss deg ned til der du har feste, evnt.prøv å få et feste.Sparkle, og fyll opp.Puss, legg på grunning, lakk, puss, rub, og hold på til du blir ferdig.Viktig å ikke bli utålmodig, når du lakker deg opp igjen.Det vil ta tid, men da blir det som regel best også.

Lykke til.

 

Per Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda, Stian! :'(

Aldri noe særlig når sånt skjer....og det gjør det.

Prøv å maskere av døra, slip ned bruddkantene der det har flassa av, og legg på grunninng - forsiktig så det ikke koker opp. Slip grunninga forsiktig, flekk på med base og klarlakk. La herde - slip og poler, forsiktig.

Nevnte jeg at en slik operasjon krever forsiktighet.....?

Ikke sikkert det funker helt, men det er i allefall verdt et forsøk.

Hvis ikke får du klistre på en sånn sto oval "N". (Gammelt bruktbilhai-triks..... ;))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grunna med Zero sin AB grunning.

 

Det jeg må gjøre er å pusse, så jeg får jevne overganger, også bygge opp med grunning, base og klar. Det er bare det at jeg har dekaler å ta hensyn til også. Glad det ikke er metalik lakk dette... Nå kan jeg mellom pusse mer...

 

Tro meg Jørn, jeg hadde veldig lyst til å glemme bilen, men jeg liker egentlig konsepte mitt litt for godt til det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg synd på deg Stian  :(

Slike uhell er ikke morsomme, hadde det ikke vært for dekaler så kunne du jo ha pusset ned skjermen og byggd deg opp igjen. Da kunne du jo ha fått en fin overgang på flekklakkeringa ved å la den gli over i den "gamle" rundt buene som er på bakskjermen.  :shifty:

 

Ikke gi opp, denne bilen er altfor fin til å bli gjent bort i en krok. Så den på møtet og syns den var veldig bra  :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops...  Ser du har endel lag med lakk, men jeg vil tro dette kan reddes ved aa flekkmale det åpne såret med dekklakk til du oppnår omtrent samme høyde som lakken, så micromeshe det så det blir plant, og til slutt airbrushe klarlakk over.  Til slutt kan du skjule det ved å airbrushe på noe støv eller veiskitt.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOh, den var lei :'(

 

Det samme skjedde med Ghia,n min ved hengslene til motorluka bak. Det var litt mindre, like dypt, og så var det metalikk-lakk, metallbase og så videre. Jeg redda det sånn noenlund med å legge på lag i samme rekkefølge med pensel. La på solid med klarlakk øverst slik at det var mye å gå på ved poleringa. Utrolig hvor mye lakk som er på en modellbil.

 

Jeg fikk det sånn nogenlunde til. Er vel mest jeg selv som ser spor etter skaden.

 

Men hjertet i halsen , og forsiktig forsiktig så får du det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har nå fått fikset avflekkinga, ikke et perfekt resultat, men veldig bra mener jeg da.

 

Men når jeg skulle gjøre den klar til dagens møte, så klarte jeg å miste det ene blinklyset som sitter i skermen... Så intill jeg finner den, så blir ikke bilen ferdig...

 

God natt, nå legger jeg meg etter natt skiftet. Snakkes folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoeres ut som det hviler en forbannelse over prosjektet...

 

Jens

 

Av et eller annet grunn så har jeg den følelsen over hvert proskjekt jeg bygger.  :pinch:::)

 

Det har jeg og hatt på de 2-3 siste mine hehe  :'(

 

Men det går vel over.

 

Blir litt sånn noen ganger ja. Har selv hatt litt trøbbel med lakk og slikt til tider. Men en må bare stå på for å få ferdig modellen til LU :)

Har selv 5 modeller som må bli ferdige til LU, deriblant 944, Land Rover og Datsun pickupen ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bilen som virkelig jobber mot har havnet på benken igjen. Det plaget meg at en liten del skulle stoppe meg fra å bli ferdig.

 

Jeg manglet som kjent det ene blinklyset som skulle stå i skjermbuen.

Fant ut at jeg skulle teste en teori.

 

Teorien er:

 

- Legge BMF inne i skjermbuen slik at sporet får en vegg.

- legge lagvis med Kristal klear etter som det tørker.

- Male over med Clear Orange.

Slik ble det:

03082008276.jpg

 

Blinklyset er IKKE så rødt som det virker på bildet, men jeg tror N95 min ble litt lurt av alle de orange fargene.

Det ble sånn halv ok.

 

Det er mye på denne bilen som jeg ville gjort bedre og annerledes om jeg skulle gjort det igjen. Jeg har så langt lært MYE av denne.

Jeg håper å få den ferdig til SC og NC.

 

 

Og ja det er mer enn 120 dager siden siste jeg la inn et innlegg om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre ting ferdig, er det du lærer mest av. Leste akkuart en blogg om noe helt annet enn modellbygging, der det var referert til en historie fra en skole for pottemakere. Ved skolestart delte læreren klassen i to, der den ene delen fikk beskjed om at de fikk bedre karakter jo flere potter de lagde, og den andre halvdelen fikk karakter etter kvaliteten på potta. Mao kunne sistnevnte gjeng bare lage én perfekt potte for å få toppkarakter.

 

Men, så viste det seg at når semesteret var omme, så var det de som hadde laget flest potter, som også laget de beste pottene. Og sånn er det nok med modellbygginga og. Du må ha en viss kvantitet for å få kvalitet. Så bare fortsett å tørke støvet av strandete prosjekter, Stian.  :thumb:

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.