Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergen Plastmodellklubb med egen hjemmeside!


Yngve Jarslett

Anbefalte innlegg

Så så, roe seg ned nå, Olve  ;)

 

Som flere har vært inne på, så er det mange måter å misforstå dette bildet på, og siden det åpenbart ikke er opplagt at alle forstår det på samme måten som BMPK, så er jeg overrasket over at de lar det ligge. Men dem om det. Ingen her som egentlig har noe med det.

 

Vi får vel ellers overlate til Bergen kommune å ta stilling til hva de velger å støtte. Det er neppe mye vi kan eller bør eller skal gjøre med det her vi sitter, og det blir bare spekulasjoner hva de må ha tenkt om dette, om de i det hele tatt har sett siden.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg sier ikke at de støtter Hitler sine gjerninger men at de har en lettvindt omgang med det.

 

Sånn jeg ser det så kunne dette ha vært en ubetenksom morsomhet. Når de blir gjort oppmerksom på at ikke alle synes det er morsomt og da fortsatt ønsker å ha det der så bør de ha et bevisst forhold til Hitler.

 

Når det gjelder Bergen kommune så opplyses det tidligere i tråden at Bergen kommune synes bildet er helt ok.

 

Forøvrig så er det et paradoks at IPMS ikke vil ha en lenke til siden, mens det første innlegget i denne tråden har det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ikke sette strek nå gutter. Tror ikke denne diskusjonen kan bære noe videre, men det er bare min tanke....

 

Roy

 

Er helt enig Roy.

 

Dette emnet må vel nå være ferdig debattert.

 

På tide å skrive litt om modellbygging igjen.... Det er jo tross alt det dette forumet ble opprettet for å diskutere :)

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltredes!

 

Det å komme hjem DD&D (døv, dum & drita) fra en turbo-konsert med Ragarockers  på Rockefeller med påfølgende backstage-nachspiel og oppdage at denne absurde diskusjonen hadde nådd bortimot 60 innlegg, var nær ved å fjerne min siste tro på menneskeheten.  :(

 

Jeg skal altså ikke forlenge dette, men ber alle involverte parter om å tenke over forskjelllen på det å dokumentere historien og det å kommentere den.

 

Anders  :'(

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No one enjoys a good laugh more than I do. Except perhaps for my wife and some of her friends. Oh, yes, and Captain Johnson. Come to think of it, most people enjoy a good laugh more than I do, but that's beside the point. Right!

 

La oss alle holde denne tråden i live liiiiitt lenger. Kom igjen, dere klarer det! Hvis alle sammen nå forteller hva de synes er morsomt kan det hende at vi kan ende opp med årets tråd!  :P

 

Kyrre

Hva skulle vi gjort uten sarkasmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynner å lese kommentarer som "jeg syntes den Hitleren var morsom, så JEG har i hvertfall sans for humor", så må vel bunnen i diskusjonen være nådd?

 

Joda, da Tyskland hadde formansskapet i EU, så fikk de for seg at de skulle trumfe gjennom samme forbudet mot å vise hakekorset i hele EU som gjelder i Tyskland.  Dette falt endel sikherher i Storbritannia tungt for brystet (som endel vet, hakekorset er vesentlig eldre enn nazismen), og Storbritannia var i mot.  Når de som fikk merke sverdsiden av de som brukte symbolet kan leve med det (det er for eksempel ikke forbudt å vise modeller med hakekors i Israel), så blir det for enkelt å påstå at modeller med nevnte symbol skal bannlyses fra en hjemmeside som promoterer modellbygging som hobby.  Skal vi forby modeller med symboler som kan vekke anstøt, da er det ikke mye igjen vi kan vise frem, da det som vekker anstøt er individuellt.  Akkurat som humoristisk sans...

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at ett medlem i BPMK ikke likte bildet av Hitler. Regner med at det er meg han mener. Grunnen er den at jeg ikke likte det. Enket og greit. Ikke for at styret i IPMS misslikte dette. Om Bregen komune synes det er greit vet jeg ikke. Her i Bergen har bilene registreringsnr. som begynner på SN og oppover. For noen år siden begynte vi og nerme oss bokstavkominasjonen SS. Etter en heftig diskusjon ble denne kombinasjonen sløyfet ov vi fikk ST istede. For meg kan bildet så hvor det vildersom det er flertall for det, men jeg bør vel få lov og si at jeg ikke liker det. Vi er 6 stykker som bygger lastebiler her i Bergen og jeg har prøvd å få de med i klubben. Grunnen til at de ikke er iteressert, er at i helgene er det familie som kommer først. Derfor er de ikke interesert. Vi foretrekker helst og sitte hjemme og bygge, da vi ikke har lyst å pakke ned utstyr ol.. Jeg kommer fremdeles til og ta turer ned på museet for en prat når det passer. Klubben gjør en god jobb med utstillingen av modeller.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein,

 

nok en gang, fint å høre fra andre i Bergen.

 

Det høres ut som om dere sliter med de samme tingene som flere andre "mellomstørrelseklubber". Forskjellige interesser når det gjelder møteaktivitet, forskjellige livssituasjoner, forskjellige arbeidssituasjoner. Da blir det utrolig sårbart når det allerede er få medlemmer og plutselig så er klubben nede for telling.

Veldig ofte vil typisk "obligatoriske" oppmøte som dugnad ikke akkurat gjøre situasjonen bedre. Det vet jeg sjøl fra dykkemiljøet. Kom med en enkelt bingovakt annenvher måned så begynner medlemmene å falle fra. Og jeg skjønner det godt. Man har liksom andre ting å styre med, spesielt hvis man har en stadig voksende familie hjemme.

En annen måte å desimere medlemsmassen på er å starte et fellesprosjekt, der det stilles krav om ferdigstillelse.

 

Lykke til videre der borte. Skal sjøl en tur til bergen om ei uke eller så. Blir vel en tur innom hobbyland ihvertfall. Sjøl om jeg sikkert sjøl har fått tilfredsstilt den verste kløen hos Lars på Strømmen allerede da.

 

Mvh

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er medlem i Bergen Plastmodellklubb har jeg luftet litt interesse for å delta.

Men så er det dette med søndager....., og at det ikke er andre faste møtedager.

 

Jeg synes også at denne saken ikke er egnet til å få flere interresert i å være med.

 

Hitler eller ikke, å ri kjepphester som dette vitner ikke om takhøyde og interesse for å få flere til å delta.

Min mening er at i et lite miljø som vårt, så får en svelge noen kameler for at det skal være ro og at flest mulig får lyst til å delta. Kverulerende debatter der en rir kjepphester gagner intet.

 

Fjern denne spøken fra sidene, få en slutt på debatten, og få opp linkene mellom sidene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er medlem i Bergen Plastmodellklubb har jeg luftet litt interesse for å delta.

Men så er det dette med søndager....., og at det ikke er andre faste møtedager.

 

Jeg synes også at denne saken ikke er egnet til å få flere interresert i å være med.

 

Hitler eller ikke, å ri kjepphester som dette vitner ikke om takhøyde og interesse for å få flere til å delta.

Min mening er at i et lite miljø som vårt, så får en svelge noen kameler for at det skal være ro og at flest mulig får lyst til å delta. Kverulerende debatter der en rir kjepphester gagner intet.

 

Fjern denne spøken fra sidene, få en slutt på debatten, og få opp linkene mellom sidene igjen.

 

+1

 

Det jeg reagerte på med det bildet, var faktisk hvor useriøs det fikk siden til å fremstå for meg. Den virket verken proff eller seriøs. Og det er det samme om det var hitler eller Kurt Nilsen som hadde vært avbildet på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK,

 

da tror jeg det er kommet godt nok frem at ikke alle deler deres syn på Hitler-bildet deres, så da trenger vi ikke terpe mer på det. Informasjon om at hjemmesida finnes, og at de ønsker seg flere til å dra lasset/være med i foreningen er også formidlet og det gjenstår bare å ønske fortsatt lykke til.

 

Nå kan jeg ikke se hvilke noe, konstruktive, positive momenter som skulle dukke opp, så det settes hermed definitiv strek for denne tråden.

 

God bygging!  :thumb:

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.